/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pia K.
Fra : Majormajor
Vist : 918 gange
500 point
Dato : 14-05-11 09:09

Uddrag fra E.B. d.d.:
Citat
’ÆNDRINGER I efterløns- og folkepensionsalderen er ikke Dansk Folkepartis kop te. Vi har en aftale fra 2006. Den aftale agter vi at overholde, hverken mere eller mindre.’

Skrevet af Pia Kjærsgaard 15. januar sidste år i Sjællands Tidende.

I DAG kan vi konstatere, at damen er fuld af løgn. Med Pia Kjærsgaard i spidsen er DF løbet fra alle løfter og står nu for en historisk forringelse af en ordning, som især har været til gavn for de lønmodtagere, der har de dårligste og mest nedslidende job på arbejdsmarkedet og samtidig tjener den laveste løn.

Den store gruppe, som hverken har forgyldte pensionsordninger eller som topcheferne har haft 400 procents lønstigning på 20 år. Det er den meget store gruppe, som Pia Kjærsgaard nu totalt svigter
. Hvad siger I til det?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 14-05-11 09:43

Politik er det muliges kunst, vidste du ikke det? damen løber ikke fra flere løfter end gennemsnittet af politikere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-11 10:11

Tja...

Hvad mener du om denne

Citat
Socialdemokraternes politiske ordfører Henrik Sass Larsen udtalte 9. juni 2010, at det bliver over hans lig, hvis efterlønsordningen ændres.

Morale:

Man har et standpunkt til man tager et andet

Tiderne skifter - det gør standpunkter og meninger også....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-11 10:27

Må jeg kopiere,de kloge ord:
Citat
Politik er det muliges kunst, vidste du ikke det? damen løber ikke fra flere løfter end gennemsnittet af politikere

Citat
Man har et standpunkt til man tager et andet

Tiderne skifter - det gør standpunkter og meninger også....

Eller har i copyright,til dem.

Simpelthen een af ulemperne ved demokrati. (Som dog foretrækkes).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-05-11 10:42

Dansk Folkeparti har endnu ikke fået opdateret deres hjemmeside:
http://www.danskfolkeparti.dk/DF_rører_ikke_ved_efterlønnen.asp

Hvor de fortæller, at de ikke rører ved Efterlønnen - det må være en løgn!

Citat
Efterlønnen er takket være De Radikale og De Konservative igen kommet i mediernes søgelys, med det resultat at mange almindelige danskere, der har indrettet deres fremtid efter ordningen, nu bliver utrygge. Det kan De Konservative og De Radikale ikke være bekendt! Dansk Folkeparti vil under ingen omstændigheder ændre på den aftale, vi har med regeringen, S og R, om, at efterlønsalderen gradvist bliver hævet fra 60 til 62 år fra 2019 til 2022. Den aftale står fast, og der kommer ingen pludselig forringelser eller ændringer fra vores side!

En undersøgelse fra ÆldreSagen viser også, at cirka 50.000 ud af de 130.000, der i øjeblikket er på efterløn, faktisk var arbejdsløse, da de gik på efterløn. De gik altså ikke fra et godt job til golfbanen, men fra arbejdsløshed på efterløn fordi de følte, at de ikke havde andet valg. Det er trist, men sandt, at det er svært for en arbejdsløs i 50’erne at få nyt job. Det skal vi have gjort noget ved, men det er en hel anden snak.

Meningsmålinger viser også, at et stort flertal af danskerne afviser, at der skal ændres på efterlønnen. Der er altså med andre ord tale om en populær ordning, og Dansk Folkeparti vil ikke, som en tyv i natten, forringe danskernes mulighed for at gå på efterløn. Sådan er det.

Men Pia kommer nok snart med endnu en løgn - sådan er politikere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-11 10:46

Var det ikke Helle T's ven Nyrup som højt og helligt lovede et eller andet............................indtil han blev valgt.
Magrethe V var heller ikke glad for at snakke om politikeres pension

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-11 10:53

Har I andre også lagt mærke til damens flakkende øjne ?

Pensionsforsikringsselskaberne kommer højst sandsynligt med et alternativt tilbud til dem der vil påbegynde en "efterlønsordning", og til dem der allerede har indbetalt således at pengene blot overføres.

Der er jo så dem der slet ikke vil sikre sig at spare op så de kan trække sig før pensionsalderen, men til sammenligning er der jo også mange der fravælger A-kassen.

Der bør også komme en model for de virkelig nedslidte så de ikke udsættes for hetz fra jobcentrene når de ikke kan mere, hvad der også er talt om, men kender man Støjbergs indstilling til mennesker bliver det nok ikke til noget.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-05-11 10:56

Er de korrupte ??
Er det bagmændene der bestemmer hvornår de folkevalgte ændrer standpunkt ??
http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1542028.ece
Efterhånden er der flere og flere der forståeligt lider af politikerlede.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-11 11:00

Det er sørme heller ikke nemt at være politiker:
Citat
Har I andre også lagt mærke til damens flakkende øjne ?

Anders Fogh,fik skyld for det modsatte: Et stirrende blik,uden at blinke.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-11 11:29

Citat
Efterhånden er der flere og flere der forståeligt lider af politikerlede.

Det er nok ikke en ny foreteelse:

Citat
Ph.d. Peer Henrik Hansen fra Roskilde Universitet (RUC) fremlagde 4. juni 2008, i forbindelse med sit Ph.d. forsvar, omfattende oplysninger der påviser at H.C. Hansen under og lige efter 2. verdenskrig samarbejdede med den amerikanske efterretningstjeneste. Om han var en egentlig agent eller hvilken status han havde, er ikke klarlagt.

Som jeg husker det,var H.C.Hansen ellers en populær statsminister.Men han havde OGSÅ "skjulte dagsordener".Bl.a. stod han på Folketingets talerstol,og lovede at Grønland,var atomfrit område.Samtidig gav han amerikanerne (underhånden) lov til at beflyve Thule air base,med B-52 bombefly.Lastet med brintbomber. (Ulykken huskes vist endnu).

Ang. Viggo Kampmann:
http://journalisten.dk/syv-historier-vi-naesten-ikke-skrev
Okay,han kunne selvfølgelig ikke gøre for at være syg.Men han skulle have afstået magten.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-11 12:17

Citat
Som jeg husker det,var H.C.Hansen ellers en populær statsminister.Men han havde OGSÅ "skjulte dagsordener".Bl.a. stod han på Folketingets talerstol,og lovede at Grønland,var atomfrit område.Samtidig gav han amerikanerne (underhånden) lov til at beflyve Thule air base,med B-52 bombefly.Lastet med brintbomber. (Ulykken huskes vist endnu).

Det har så min fulde støtte idet russerne havde fingeren på aftrækkeren i mange år, var det kommet til krig kunne vi godt glemme alle aftaler.

Men Grønland slap med småsår da der blev tabt et par atombomber.
Når emnet nu og da bliver støvet af glemmer folk at der var en langt alvorligere episode med atombomber i Spanien i 66, og med dugfriske oplysninger i sagen der fremgår af nedenstående.
http://www.ladanesa.com/component/content/article/43-temaadebat/3265-da-palomares-blev-bombet-ind-i-det-20-arhundrede

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-05-11 12:24

Jeg vil IKKE forsvare DKs politikere!!

Men jeg vil nødig sidde ved et forhandlingsbord og se, at mine løfter bliver meget svære at holde... som skrevet længere oppe: Det er ulempen ved demokrati...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-11 12:51

Citat
Det har så min fulde støtte idet russerne havde fingeren på aftrækkeren i mange år, var det kommet til krig kunne vi godt glemme alle aftaler.

Helt enig.Jeg mener også han var nødt til at gøre det,af sikkerheds-politiske grunde.
Det er for så vidt heller ingen kritik af H.C.Hansen. Bare et eksempel på,at der også blev lavet finurligheder,"i gamle dage",politisk.
Og sådan kan vi jo blive ved:I de senere år,er der jo også kommet "artige" rygter frem,om både Aksel Larsen og Gert Pedersens,forbindelser til Sovjetunionen. Men jeg skriver udtrykkelig "rygter",for det er vist aldrig bevist.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-11 13:10

Citat
I de senere år,er der jo også kommet "artige" rygter frem,om både Aksel Larsen og Gert Pedersens,forbindelser til Sovjetunionen

Aksel Larsen var god nok......de sidste år.
Jeg når ikke at opleve det, men han har deponeret nogle memorier der under ingen omstændigheder må åbnes før i 2050 vistnok.
Han har ladet sivet ud at han i disse har skrevet om sin rolle ved Kominternmøderne i Moskva i trediverne, der hvor udenlandske kommunister mødtes med Stalin. Sidstnævnte så jo spioner alle vegne og fik henrettet en del af udlændingene, deriblandt en dansker der var sammen med Aksel.
Aksel havde en finger med der for at redde sit eget liv.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 14-05-11 16:41

I synes altså, at det er OK, når politikere "kovender". Men hvad så hvis det er noget som familiemedlemmer udsætter hinanden for?

Og her i DK er vi da en stor familie, ik?

.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-11 16:54

Citat
I synes altså, at det er OK, når politikere "kovender".

Ja,hvis det er "til det bedre".

Alvorlig ment:Vi kan jo ikke ta`et still-billede,af det danske samfund.Den er jo hele tiden i bevægelse. Dermed er der også hele tiden,brug for nye synspunkter/ideer.

Nogle af dem kan vi li`e,andre ikke.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 14-05-11 19:55

f*ck efterlønnen du kan ikke bruge den til noget.

vil du ikke hellere have skattelettelser og mere brugerbetaling

om 20 år bliver vi en kopi af usa hvis cirkuset fortsætter. bare se på dr og tv2 viser flere englesk talende film og dokumentarer end de viser danske.

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 14-05-11 22:23

Tak for svaret o.v.n..

Og sådan vil det bare fortsætte

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 14-05-11 22:25

Hvem blev lige "Månedens bedste" ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-05-11 01:52

Ja hvem mon blev det og det er du vist medvirkende til
tak for de mange gode velsmagende point, dem vil jeg nyde til morgenkaffen altså det skærmbillede jeg tog for lidt siden vil jeg sidde og blære mig over til kaffen.
Jeg stemmer ikke på Dansk folkeparti, og stadig mener jeg ikke at der er flere løftebrud der end i andre partier

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 15-05-11 08:54

Så er vi jo helt enige . Og rigtig god morgen .