/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia Ovi Suite og Nokia PC Suite
Fra : Ji9
Vist : 1182 gange
300 point
Dato : 04-05-11 13:41

Kan man på Nokia Ovi Suite SKRIVE og SENDE SMS Beskeder, direkte fra nettet,
ligesom man kan fra Nokia PC Suite?

Altså SMS FRA Nokia Ovi Suite via min PC.?

(og JA Mobilen er i nærheden)

Har Nokia 6720 classic/ små taster / - og dårlige fingre - DERFOR

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-05-11 13:43

Ja

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-11 13:52

Det er lidt svært og vide hvad du mener men jeg tror nu du har fat i det.
Ja man kan godt sende sms og mms via ovi suite, mobilen skal selvfølgelig bare være tilsluttet computeren via data-kabel, bluetooth eller IR (Infrared). Det du skrive med via nettet, vedjeg ikke hvad du mener.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-05-11 13:56

Oprettelse og afsendelse af beskeder

Inden du begynder at sende beskeder, skal du kontrollere, at enheden er tilsluttet til computeren. Tilsluttede enheder vises i enhedens statusområde. Du kan tilslutte enheden til computeren ved hjælp af et kabel eller en trådløs Bluetooth-forbindelse.

Du kan oprette og sende en besked ved at benytte følgende fremgangsmåde:
Klik på Opret besked i elementområdet.

Start med at skrive navnet eller telefonnummeret på den ønskede modtager. Du får vist en liste over de matchende kontakter, der er fundet på enheden eller computeren. Vælg den modtager, du vil tilføje, på listen, og tryk på Enter.

Klik på Tilføj modtager, hvis du vil tilføje flere modtagere.

Klik på Luk, når du er færdig med at tilføje modtagere af beskeden.

Skriv beskeden i tekstboksen. Når du skriver en besked, får du vist antal resterende tegn og det antal beskeder, der sendes, under tekstboksen.

Klik på Send.

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 04-05-11 14:16

Mobilen ER selvfølgelig tilsluttet PCen (Bluetooth-forbindelse).

Har Nokia PC Suite nu - og der kan jeg skrive fra min PC. (med mobilen tilsluttet Bluetooth-forbindelse)

Har ellers skrevet WEB SMS via Telmore
men
der er ingen af de billige pakker der inkluderer WEB SMS.

Telmore siger om dette:
Det koster ganske rigtigt almindelig sms-takst at sende sms’er fra via Web-sms, selvom du er tilmeldt Ubegrænset sms og mms. Dette skyldes, at Ubegrænset sms og mms ikke må benyttes til bl.a. maskinafsendte sms’er, som også står i vilkårene for Ubegrænset sms og mms.

Så jeg vil ikke tilmelde mig en pakke før jeg ved om jeg stadig kan sende SMS over nettet - og instalere OVI PC Suite. (den gamle PC Suite udgår jo på et tidspunkt - og jeg er blevet overhalet indenom af teknikken og hvad man kan og ikke kan

Har en ældre mobil (Nokia 6230i ) der muligvis ikke kan "samarbejde" med OVI? og en Nyere (Nokia 6720 classic ) der kan...

Begge kan "samarbejde" med Nokia PC Suite - der også kan skrives SMS via min PC.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-11 15:30

Citat
stadig kan sende SMS over nettet

Nu skal du lige holde det "stuerent", du har aldrig sendt sms eller mms over (inter)nettet når du bruger pc suite. Det er vigtigt du holder tingene adskilt.

WEB sms sender rigtig nok sms/mms via en hjemmeside, pc suite sender sms/mms fra din computer til mobilen som så sørger for at den ryger ud på GSM nettet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 20:46

Hallooo det er over en måned siden du har skrevet noget. Gider du ikke have vores hjælp?