/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Snart sidste chance for ramsløg
Fra : smuller54
Vist : 1044 gange
500 point
Dato : 01-05-11 19:38

Har I været ude og plukke ramsløg i år ?

Det er snart ved at være op over, for denne sæson.

Plukkede lige selv et bundt i morges i skoven og brugte dem til en menu, med laks. Det smager så dejligt. Jeg har tidligere brugt dem i frikadeller- giver sådan en mild løgsmag med et hint af hvidløg.

Men det kan lade sig gøre at gemme dem, godt at vide, når sæsonen er så kort:

http://klidmoster.blogspot.com/2011/04/ramslgspesto.html

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-05-11 20:00

Ja, det lyder da bestemt lækkert...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-11 20:13

Hos Årstiderne koster 3 bundter 65, - kr.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 01-05-11 23:24

En anden en (mig) blir sgu da helt ram-sløj af ikke at vide, hvad ramsløg er .

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-05-11 16:24

Citat
En anden en (mig) blir sgu da helt ram-sløj af ikke at vide, hvad ramsløg er

Se her, du kender dem garanteret godt

http://sondagsavisen.dk/2009/21/thomas-rode-laver-pesto-af-ramslog.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-05-11 17:06

Dette blev opskriften:

Bagt laks på bund af forårsløg og rød peber.
Med ris, urte, svampe blanding.
Inspiration fra politiken søndag den 1. maj 2011. Ændret i forhold til egen smag og køleskabets indhold.
Indkøb:2 personer
2 laksefileter
½ bakke svampe
2 røde snack peber
1 bundt forårsløg
Ramsløg(ca. 14 blade)
½ courgette eller en babycorgette.
1½ dl. Basmati ris
Tortillapandekager
Olivenolie
1 øko. Citron
Salt og peber, og en lille smule chilisauce.
Tilbehør- tortillapandekager, som deles i 2, foldes til en trekant og ristes på en pande eller i ovn.
Risen sættes over og koger efter anvisning
Laksen forberedes i et ovnfast fad. Fadet smørres med olivenolie. Laksestykkerne gnides reven skal af citron, lidt olie, salt og peber.
Rød peber og forårsløg, skæres i 1 cm tykke skiver, som lægges omkring laksen.
Fadet stilles til side.
Svampene skæres i tern, courgette i tern, som ristes på en pande, til slut vendes hakket ramsløg i blandingen. Panden stilles til side.
Laksen bages i ovn ca. 12 min på 200 grader og der afsluttes med grill i ca. 2 min.
Når laksen griller blandes ris med svampe,courgette blandingen. Serveres i fad for sig.

Annuller spørgsmålet
Fra : smuller54

Dato : 02-05-11 20:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Og så kom jeg til at forøge point med meget mere end jeg havde tænkt- så det var en fejl