/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hastighed v musikafspilning
Fra : Oldboston
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 01-05-11 18:44

Jeg har en række radioprogrammer, som den pågældende lokalradio har overspillet til mig på en dvd diskette, så jeg kunne kopiere dem til min pc. Det er lykkedes godt nok. Men når jeg nu vil afspille programmerne på Windoms Media Player eller på et andet lydprogram jeg har, kører afspilningen for hurtigt. Tale lyder som Anders And. Men hvordan kan jeg justere hastigheden? Jeg kan ikke i Media Players menuer finde noget, der handler om det.
Håber I kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-11 20:27

Prøv med audacity

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-11 22:09

Engang for længe siden havde jeg også det problem, ved dog ikke om jeg kunne spille radio men musikken jeg havde på computeren blev afspillet alt for hurtigt, det var lyddriveren som var problemet, den blev afinstalleret og Windows fandt selv en ny og brugbar lyddriver da computeren genstartede.
Prøv først at afspille med en anden player for at se om det Windows Media player som er problemet, et par afspillere af god kvalitet og som er gratis at hente og bruge:

http://download.cnet.com/VLC-Media-Player/3000-13632_4-10267151.html?tag=mncol;1

http://download.cnet.com/JetAudio-Basic/3000-2141_4-10013740.html?part=dl-56361&subj=dl&tag=button

hvis de også spiller for hurtigt så udskift lyddriveren, det gør du fra Enhedshåndtering og forklaring kan komme hvis det bliver nødvendig

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-05-11 09:50

Jeg slutter mig til Teil, i det program kan man ændre hastigheden, og man kan også transponere(ændre toneart)

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 03-05-11 14:01

Foreløbig tak. Jeg er på rejse nogle dage, men svarer inden for ca en uge. Jeres forslag ser rigtig gode ud.

venlig hilsen, Oldboston

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 08-05-11 17:55

Tak for svaret o.v.n..