/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Akku plænelipper nogle erfaring.?
Fra : Jake20
Vist : 1024 gange
200 point
Dato : 25-04-11 22:11

Hej.

Jeg skal ud og købe en ny plæneklipper og har overvejet en på batteri, men ved ikke om det er noget det virker..

Så vil høre om der er nogle der har erfaring med dem eller om jeg skal holde mig fra dem..?

Så hvis du har en vil jeg meget gerne høre din mening om den...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-04-11 23:43

Hvis du køber en af de nyeste med 34 volt batteri så kan du slå ca. 750 km. græsplæne på en opladning. Uden larm

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-04-11 05:36

Jeg købte en Bosch Rotak 37 li for tre år siden, til en ret lillle plæne på ca 300 m2, virker fint, lades op på 1 times tid (batteriet holder ladningen længe, så jeg lader op efter klipningen) og kun en gang, hvor græsset var blevet for højt, har jeg måttet stoppe for at få ladet batteriet op igen.

Støjer stort set ikke (mange af naboerne har benzinklippere, larmer a h t), ingen ledning at tage hensyn til, let at skubbe, klipper pænt og tæt på kanter, har græsfang (aom jeg normalt ikke bruger, hvor gør man lige af græsset bagefter?).

Hvis din plæne er større skal du købe en større model med 2 batterier.

Så jeg kan kun anbefale den!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-11 11:39

Eneste problem, eller to?

Mig bekendt kan du kun få rotor el klippere, og plæner slået med tromle klippere er nu flottere.
Men bortset fra det, bare alle mine naboer ville bruge el klippere?

Min plæne er for stor til El batteri, men min kone har en mindre plæne, som hun nu slår med El,
dog med ledning, som hun ikke har ploblemer med at styre, billigt og effektivt...

Det andet skjulte problem, er energi forbruget, der tabes både ved brug og opladning.
Men stadig langt at foretrække frem for de billige B & S motor klippere, der burde forbydes...