/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Skadet 20 mm PEX rør til gulvvarme
Fra : Frank01
Vist : 1592 gange
100 point
Dato : 25-04-11 17:04

Hilfe! Jeg har støbt 20 mm PEX slanger ned i gulvet, som nu er skadet. Jeg brugte selvnivellerende beton. Det har betydet at en af mine PEX slanger har kunne flyde op, så et stykke på ca 10 cm har ligget lige i overkanten af betonen. Et godt råd til andre: brug RIGELIGT med placticstrips. Det havde jeg ikke opdaget da jeg sleb ujævnheder af gulvet med en betonhøvl, så nu har jeg slebet noget af ydersiden af røret af. Yak! Jeg har læst på Teknologisk osv, at det er ok med en enkelt samling, som kan indstøbes igen, omviklet noget tape, så ikke direkte kontakt mellem bøsning og ny beton. Men røret er jo ikke gennembrudt, kun tykkelsen reduceret. Kan man sætte en tætningsmuffe udenpå for at forstærke området, eller skal man virkelig gribe til en samling. Da jeg skal udskrifte 5-10 cm, bliver det et nyt stykke, altså med to samlinger. Nogen ideer?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 25-04-11 18:16

der er kun en ting at gøre
hug betongen op og skift så meget det er nødvendigt , kan godt løbe op i en halv meter når først du går igang

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-11 18:18

Din 20 mm varmeslange "var" difusionstæt----------der skal en samling til for at gøre det rigtigt.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 25-04-11 21:50

Hak rigligt op og ring til en smed så han kan komme og skifte det stykke som er kommen til skade, jeg har selv lavet noget af samme nummer og komme til at hakke i en varme slang og måden som det blev løst på var at jeg hakkede op og smeden kom og skiftede det stykke og tog billeder og dette blev givet vidre til forsikringen og så var alt iorden igen......

Bassebo...

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 27-06-11 19:29

hvis ikke der er hul på røret hvorfor så skifte det ud den slags tæres jo ikke så hvorledes har du så tænkt dig at skaden skulle blive værre( pust ud)