/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Har TV - mangler kanal-udbyder
Fra : Camillasmoster
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 23-04-11 20:00

Hejsa

Jeg har opsagt mit abonnement på TV-kanaler.

Så er det, at jeg skal finde en god, billig og stabil udbyder.

Jeg har fået at vide, at jeg kan bruge en digitalboks med stueantenne, hvis jeg kun har brug for de kanaler, der følger med.

Jeg er ikke interesseret i at betale for en masse kanaler.

Men jeg vil da gerne have lidt for mine licens-penge.

Gode erfaringer, idéer, forslag?

På forhånd tak.

Hanne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 20:09

Allerede til næste år bliver TV2 sandsynligvis til en betalings kanal, så hvis du vil se andet end DR1 og DR2 og DR-K så kan du ikke nøjes med en stue antenne men må investere i en modtager boks og et abonnement hos enten Canal Digital eller Viasat eller Boxer

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-04-11 20:23

du køber en mpeg4 modtager hos harald nyborg til 249 kr og så kører det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-11 20:33

Citat
en god, billig og stabil udbyder.

Stabil findes
God findes
Billig findes IKKE

Som o.v.n. er inde på - vil du se mere end DR koster det..... (og det gør det også KUN med DR)

Billigste løsning er en parabol pegende mod Astra + en reciever + en stueantenne.....

Kan du tysk har du så DR + ca. 1000 kanaler til rådighed (uden det koster andet end licensen)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-04-11 22:13

Som det ser ud pt. er det kun kunder der i forvejen har et abonnement, f.eks. hos Boxer, der kommer til at betale for at se TV2, vi andre kan fortsat se TV2 gratis. Men tingene kan ændre sig mange gange inden 1/1 2012.

Hvis ikke dit TV har en mpeg4 dekoder, så køb en mpeg4 dekoder boks, f.eks. i Harald Nyborg. Her kan du også finde en antenne, hvis det er nødvendigt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-11 23:05

Det afhænger helt af din placering i forhold til senderen om du kan klare det med en stueantenne.
Det kan man mange steder men langtfra overalt.

Hvis du overhovedet får et stabilt signal på en stueantenne, bliver det ikke bedre af en større udendørs antenne. Me d digital fjernsyn er det groft sådan at det er perfekt, eller der er slet intet billede. Der er dog lige en sjælden mellemting, hvor billedet er der engang imellem eller evt fryser til det kommer igen.

Tuner boxen er kun nødvendig hvis du har et lidt ældre fjernsyn uden ingbygget digitaltuner.