/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Help-Hilfe til ukyndig kunstsælger
Fra : svendgiversen
Vist : 1392 gange
237 point
Dato : 18-04-11 18:52

Da min kone ikke kan tysk, har jeg lovet at hjælpe med at sælge hendes malerier her i Påsken.

For det første er jeg ikke helt overbevist om annonceringen på nettet?
Dette oplæg: http://www.kultunaut.dk/perl/arrlist/type-kulturfokus/?Startnr=11
Drukner nu i dette: http://www.kultunaut.dk/perl/sted/nr-2081243

Hvordan fremhæver vi væsentlige, min kones helt unikke kunst?

Og hvordan forklarer jeg de potentielle, primært tyske, kunder,
hvorfor de skal investerie i netop den, min kones helt unikke kunst??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-11 19:08

Undskyld det var sidste der druknede i det første, men hvordan udtrykker jeg dette på Germansk?

Drømme, følelser og fantasier udtrykkes gennem farver, figurer og kompositioner. Mine foretrukne motiver er landskaber og menneske-figurer, som man vil kunne se på mine billeder – oftest som konturer. Ved farvernes sammenspil, ”komposition” kan det også ende i abstrakte billeder, hvilket man aldrig ved på forhånd.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-04-11 19:27

Der er 2 særdeles vigtige ting, der skal i en brochure om kunst: Billeder, og de skal være rigtigt gode; og kontaktoplysninger! Billederne skal rettes op, og rettes til, så de yder malerierne retfærdighed, og så navn, adresse, tlf.nr., mailadresse og hjemmeside. Tryk på ordentligt papir. jeg bruger 160g papir, det virker. Vis det du vil sige, og minimer din tekst.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 18-04-11 19:40

For det første - det er da svært at oversætte - det skal du da vist have en prof. til.

For det andet - du skriver, du vil hjælpe din kone med at sælge. Skal I sælge hjemme fra jeres eget galleri ???

Så skal I måske ikke kun reklamere på "nettet" - hvor mange ser det ?

En annonce i avisen var måske givet godt ud. Og ellers - et flag ved vejkanten og et skilt med at der er åbent galleri.

Jeg vil da nok synes, at det allerbedste havde været, at hun var kommet med i en eller anden påskeudstilling sammen med andre kunstnere. Der er mange steder med udstillinger, som folk kender, og kommer til hver gang. Man skal godt nok som regel betale et eller andet beløb for at være med. Men de penge er også givet godt ud - man kommer med i udstillings-brochuren, og der kommer tit plakater op i forretninger og lignende. Men det er jo for sent - i hvert fald til påske. Prøv at kigge efter pinse-udstillinger - de er overalt, sikkert også i nærheden af jer.

Jeg har udstillet gennem flere år, og synes at det bedste er de samlede store udstillinger, hvor det hele er tilrettelagt for en. Jeg har også prøvet det med at have et lille galleri, og helt ærligt man kunne godt gå og kigge langt efter besøgende. Det bedste er de store udstillinger.

Men - held og lykke - og som sagt så kommer der jo mange udstillinger i årets løb. Det er bare med at få sendt forespørgsler ud for at være med.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-11 20:15

Foreløbig tak for to meget kyndige indlæg...

Man skulle næsten tro at du Rosmon har set min kones første hjælperes vindskæve gengivelser?

Og ja mulle-mor til store samlede udstillinger, men det kniber med lødige partnere her på egnen??

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 19-04-11 09:56

Hej Svend.

Du skriver: men det kniber med lødige partnere her på egnen??

Det er altså tit - at man skal køre et stykke vej, når man deltager i en udstilling. Man kan ikke regne med, at det hele finder sted i ens nabolag.

Og hvis din kone er bedre end andre, så sælger hun måske også mest ved sådan en udstilling. Det er skam ikke et minus at udstille sammen med mindre dygtige kunstnere - og desuden - det med dygtigheden - alt afhænger af, hvilke øjne der ser det. Der er som regel nogen, der falder for det hele......

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-11 10:47

Du har sikkert ret mulle-mor, men da min kone har gået på kunstakademiet i mange år
og har fået flere malerier godkendt til anerkendte udstilllinger,
vil hun ikke gerne udstillle sammmen med rene amatører.

Måske fordi hun også underviser og flere af hendes elever holder udstillinger
efter få måneders maler lære.
Selv om der måske blandt dem er et nyt fund med kommende berømmelse...

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-04-11 13:38

Hvorfor sender du ikke indbydelse til de forskellige kunstforeninger, de garanterer ofte køb. Da du er i sønderjylland, er der også meget rimelige steder. Og er din kone så god som du siger, er næste skridt vel at henvende sig til kunstmuseerne og gallerierne.

Det med de vinde og skæve billeder, er vi alle udsat for, indtil vi lærer at rette billederne på computeren, for ingen kan bare lige tage et billede af et værk; og det er helt iorden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-11 18:44

Med fare for at reklamere:
Det kunne da være hyggeligt at møde nogen af jer kandu brugere i påsken?

Her:
Besøg gerne: ”Det Lille Atelier” v/ Erna Bekhøj
Fjordvej 25 – 6320 Egernsund
+45 7444 0130

Jeg er kun Dolmeister/kustode/hundefører, min lille hund Debbie vil vise jer rundt...
Og Erna ved ikke dette, så var det slettet af censuren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-11 19:10

>Med fare for at reklamere:
I anden afkørsel fra broen i Egernsund skal i dreje ned mod fjorden ved Drive Inn guldbageren,
fortsæt lige ud og drej til venstre, Fjordvej er ensrettet mod Sønderborg...

I det gule hus ved den faldefærdige private bro bor min kone Erna,
hvis der er mange kunder kan i også parkere hos hendes nabo Bjarne lige før.

Specielt for kandu brugere har jeg kolde Albani og temperede Drostdy Hof vin klar for servering...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-11 20:21

>>Med fare for at reklamere:

Når I besøger os behøver I ikke at afsløre jeres kandu pseudu navn,
hvis I køber et par malerier på kredit, skriver i bare under med jeres rigtige navn...

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 237 point
Dato : 20-04-11 08:01

Her: thy-text@image.dk er jeg sikker på, at du kan få, at du kan få en god hjælp til at oversætte begge veje mellem tysk og dansk, da Volker er født i Tyskland, og Grethe Bjerge i Danmark. Selv mine snørklede tekster bliver rigtig gode, når de kommer under deres behandling. Du kan finde dem på www.thyarts.dk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-11 09:08

Det var et godt link som jeg vil videre give til min kone,
vi har kun kendt hinanden et par år og hun stammer fra Mors og har boet mange år i Thy.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-11 09:15

>>>Med fare for at reklamere:

Så ses vi måske i Påsken?
Her:
"
Besøg gerne: ”Det Lille Atelier” v/ Erna Bekhøj
Fjordvej 25 – 6320 Egernsund
+45 7444 0130
"
Spørg på tysk og og Erna vil hente sin Dolmeister...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-11 09:24

Det var så sidste opjustering...

Dette er også en prøve på hvor langt man kan gå i kandu uden at blive stoppet for at reklamere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-11 10:42

>>>>Med fare for at reklamere:

Hvis I nu kender nogen, der skal ned for at "spare" her i påsken,
torsdag er jo ikke helligdag i Tyskland, og som har kunst interesse?

Så fortæl dem om denne ydmyge udstilling, nævnt ovenfor og nu også som tip...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-11 11:01

>>>>>Med fare for at reklamere:

Nu bor Erna så tæt ved den barske Østersø, at kun få hårdføre planter kan trives der,
af blomster er det stort set kun morgenfruer, derfor:

Hvis I køber et Bekhøj maleri, får I oven i købet en pose morgen fruer...

Måske står der noget andet på posen, ikke Morgen Frauen, men Rinde Blumen,
os der kan alle sprog, vi har jo kun dialekter her i Vesteuropa.

last from me, letzer anweis, nu bliver det snart alvorlig påske prøve for mig som kunstsælger...

Hav en God Påske, og det meste her er bare kandu pjat.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 20-04-11 11:51

Husk at lukke døren/spørgsmålet efter dig: og så kan i komme her op og se når Tyskerne kommer. Vi var i Bad Slltzsuflen og Herford i efteråret og vise hvad vi kan; nu kommer de her Bl.a. til Limfjordscentret i Doverodde, hvor ½ af Thyarts udstilling tages ned, for at give plads til dem. Desuden vil der blive udstillinger med dem i Kunstbygningen i Hanstholm, og Plantagehuset i Thisted.

I øvrigt kan man blive medlem af Thyarts uanset bopæl. Næste Cafeaften bliver meget interessant, og bliver på Hanstholm Skole.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-11 15:25

Tak for svaret A.C.Rosmon.

Måske ses vi til udstillinger, i Thy eller hernede...

Og jeg slap billigt fra mit reklame tip

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 21-04-11 09:47

Ring eller skriv, når du kommer til Thy. Jeg er nem at finde. www.rosmon.dk