/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebordsikonerne virker ikke.
Fra : Thyregod8
Vist : 847 gange
300 point
Dato : 10-04-11 10:23

Jeg håber der er nogen her, der kender lidt til dette problem. Pludseligt, mens jeg sad og arbejdede, dukkede Internet Explorer op på skærmen, selv om jeg ikke bruger den. Efterfølgende viste det sig, at når jeg vil aktivere programmer på skrivebordsfladen, står maskinen og snurrer lidt, hvorefter intet sker. Det gælder også de fleste programmer under programmenuen. Jeg har imidlertid fundet ud af at jeg kan aktivere programmerne ved at lade dem køre under administrator, hvis der ellers er adgang til det.
Er der et sted jeg kan sætte et flueben eller andre forslag til at løse problemet?
Er der nogen der kender problemet. Måske en skadelig virus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 10:44

Citat
Pludseligt, mens jeg sad og arbejdede, dukkede Internet Explorer op på skærmen, selv om jeg ikke bruger den
det lyder mistænkeligt ikke noget jeg har hørt om før.
Mit forslag er systemgendannelse til en dato før problemet opstod og bagefter scanne med en effektiv malware scanner som kan fjerne det den finder, for eksempel Malwarebytes Antimalware som er gratis og på dansk:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-04-11 10:55

Det har jeg gjort, men måske skal jeg gå endnu længere tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 11:16

Prøv at hente, installere og scanne med Malwarebytes Antimalware gerne i fejlsikret tilstand, genstart computeren og tryk på F8 tasten i de første sekunder inden Windows starter, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt og vælg så Fejlsikret med netværk så du kan hente Malwarebytes Antimalware og opdatere den før du scanner

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-04-11 11:57

Jeg tror problemet er løst. Nu skal jeg lige se og afprøve Windows og programerne. Jeg måtte endevende mit indre og måtte ofre 300 kr.hvsi Spyware Dokter ville reparere det hele. Men det er jo også pengene værd, hvis alternativet er at skulle reinstallere hele mit styreprogram. Ellers ser det faktisk ud til at programmet er effektivt. Det har allerede blokeret en farli webside, så nu får jeg se.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-04-11 12:14

Det ser ud til, at Spyware bruger flere timer til en dybdegående skanning. Jeg skriver en raport senere for interessens skyld.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 10-04-11 12:27

Spyware Doctor er det en du havde i forvejen? Malwarebytes Antimalware kan det samme (og mere til) gratis

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-04-11 17:04

Den fandt 7 alvorlige trusler, selvom jeg har antivirus og antispyware kørende fra et andet program.

Godkendelse af svar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-04-11 17:12

Tak for svaret o.v.n..
Jeg ved ikke om de gratis programmer er lige så gode, jeg har også kørt antispyware, men fandt ikke noget. Det hjalp åbentbart at betale for det. Skidt pengene er givet godt, når jeg undgår en masse bøvl. Mange timers frustrationer er undgået for ikke at tale om geninstallering af ny styresystem, hvilket er en kæmpe opgave, idet jeg har en mængde programmer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 17:31

Tak - godt du fik renset computeren og den virker tilfredsstillende igen

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-04-11 18:44

Ja, jeg tror det er pengene værd, den kontrollerer løbende og finder hele tiden små trusler, cookies m.m. som bliver fanget.