/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Brother QL-500 Labelsprinter
Fra : HansELund
Vist : 936 gange
200 point
Dato : 03-04-11 10:42

Hvem kan hjælpe mig.

Har købt en Brother QL-500 labelsprinter. Men kan ikke få den til at udskrive på min HP bærbare CPU. Den melder fejl "Ikke nok disketteplads til at spole dokumentet"

Styresystemer er Vista...

Venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-11 10:51

Måske for lidt RAM i maskinen?

Prøv at lukke andre programmer ned, som du kke bruger, de tager alle en bid af kagen, når de står og småsnurre i baggrunden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-11 12:49

Afinstaller programmet, kør rensning af registreriingsdatabasen.
Installer programmet igen.
Det er et ret enkelt program som ikke kræver så meget ram.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 03-04-11 13:30

Til Severino, tak for svaret, der er masser af RAM, maskinen kører normalt hurtigt også med store digitale foto, så dit svar er næppe løsnngen, men tak...

Til TEIL

Hvordan renser man registreringsbasen?

VH

Hans

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-11 13:43

Prøv med wise registrerings cleaner eller wise pc engineer. De kan begge bruges gratis, men kan selvfølgelig noget mere i betalt version.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-11 13:46
Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-11 13:51

Uniblue har også programmer, men det er noget SKRALD.
Jeg har lige prøvet den nyeste version, som fandt 378 fejl, der blev klasifiseret som høj risiko, selv om jeg havde scannet med wise programmerne.
Ved nærmere eftersyn, var det som uniblue fandt, uskyldige filer. Uniblue kan heller ikke rense noget, før der er betalt for en licens. Det har jeg prøvet med en tidligere udgave, hvor den så ikke fandt ret meget; altså var prøveversionen en falsk skræk, som skulle få folk til at sende penge i en fart!

Aldrig mere software fra UNIBLUE

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-11 14:20

Hvor printer du fra. Inde fra Brother softwaren eller fra et andet tekstbehandlingsprogram måske?
Har selv en QL550 og den virker med både XP, Vista og 7. Men man skal printer fra Brother softwaren for at det virker.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-11 16:28

Citat
Til TEIL

Hvordan renser man registreringsbasen?

Jeg bruger ccleaner, du finder det via google, programmet er let at bruge, fås på dansk.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 03-04-11 21:38

Ingen af rådende har virket.

Kan man ikke gøre "spoolfilen" større et eller andet sted

MVH@ns

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-11 08:11

Spooler eller printspooler som den hedder er en tjenste som man ikke kan komme til og pille ved andet end at du kan stoppe og starte tjensten, men det er næppe en løsning at skulle gøre det hver gang du skal printe.

Jeg ville stoppe tjenesten, afinstallere driveren, evt. køre ccleaner, starte tjensten igen og så installere drivere.

Har du nogen problemer hvis printer med en "alm." printer?

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 04-04-11 08:42

Webnoob

Tak for dit svar

Hvordan stopper man tjenesten? Der er ingen problemer med min almindelige printer, HP 13XX, og heller ingen problemer med printeren, da jeg installerede den på kones PC

Har kørt ccleaner....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-11 10:07

Du skal i 'Kør' skrive services.msc og klikke på 'Ok' og så bare finde print spooler. Højre klik på den og vælg stop, start eller genstart.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-04-11 18:42

Og du skal selvfølgelig også huske inden du går i gang på ny, så installerer du driveren og programmet før du tilslutter printeren.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 04-04-11 23:43

Kære Alle

Jeg er nu i den besynderlige situation, at nu kan jeg printe. Jeg har stort set prøvet alle de råd jeg har fået fra jer, uden held.

Men en stor del af dagen idag har jeg defragmenteret, virustjekket (fandt 1) osv....

Nu ved jeg så ikke hvordan jeg "betaler" for jeres hjælp...

Venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-04-11 11:38

Du gir en kage til kaffet

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 05-04-11 11:50

Hej Teil

Tak for dit forslag, jeg giver også kaffen

MVH@ns

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-11 12:38

Du giver bare en pointene og så er det det. Jeg går ikke op i pointene, for mig er det bare et spørgsmål om at få tingene til og virke. Er sikker på de andre tænker det samme.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-04-11 17:07

Det vigtigste er jo ikke pointene men det faktum at du nu kan printe.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 05-04-11 21:27

Hej og endnu en gang tak for hjælpen...

Når jeg er så forsigtig med hvad jeg skal med pointene, er det fordi, jeg fik et mega, monster møjfald første gang, jeg rejste en spørgsmål.... bare fordi jeg klumrede i det med point...

Men nu vil jeg så i blinde, give en af jer de point...

MVH@ns

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-11 21:45

Se HansELund: Der var en gang da POINT var noget man tragtede efter, her på KANDU. I dag har de ingen betydning.
Før i tiden var der en kolbøtte herinde, som havde et hav af profiler, og kom med mange tips og besvrede dem selv fra en af de andre profiler, med den hensigt, at score så mange point som muligt.
Men nu er dette pointrytteri blevet neutraliseret, så det nu gælder om at levere den vare der eftersørges, upåagtet hvor mange point der sættes på højkant.
I dag betyder pointene kun at du giver gode og brugbare svar; og gud være lovet, at det er blevet sådan.

Godkendelse af svar
Fra : HansELund

Dato : 07-04-11 00:42

Tak for svaret severino.