/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Statistik AK-behandling
Fra : Nik_
Vist : 795 gange
75 point
Dato : 29-03-11 13:05

Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde statistik over hvor mange mennesker der er i AK-behandling/antikoagulantia/blodfortyndende?
Det skal være en troværdig kilde, så gerne fx. sider some folkesundhed.dk, sundhedsstyrelsen, ugeskrift for læger, denmarks statistik eller ligenende og gerne så nyt som muligt.
Jeg har selv søgt, men uden held indtil videre..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-11 13:57

Nu er behanlingen jo overladt til regionerne.
Jeg finder heller ikke noget landsdækkende, men flere regioner og hospitaler har data.

Så du må nok søge der og sammmensætte/skønne resten...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-11 14:18

Almindelig Ak-behandling starter ganske vist op på hospitalerne, men den fortsatte livslange behandlig sker under kontrol af egen læge.
Jeg er en af dem.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 29-03-11 15:46
Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 29-03-11 16:10

Har selv fundet dette fra Hjerteforeningen hvor de siger ca. 90.000

http://www.hjerteforeningen.dk/files/Udgivelser/F_AK-behandling_599.pdf

Ville bare gerne have en lidt bedre kilde.. og endnu mere statistik.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nik_

Dato : 05-04-11 09:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål