/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Skal selskabskjolen være lang?
Fra : Sixtytwo
Vist : 777 gange
20 point
Dato : 26-03-11 21:29

Jeg er inviteret til gallapremiere, hvor dreescoden lyder på mørkt tøj til herrerne og selskabskjole til damerne. Skal kjolen være lang i sådan en situation? Jeg ejer ikke en lang kjole kommer sikkertbaldrig til at bruge den igen, så defor håber jeg det vil være fint nok med en kjole, som evt. Går til under knæene.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 26-03-11 21:39

Selskabskjoler er - lang kjole -

Hvorfor ikke bare leje en???

Rigtig god fornøjelse---- og velkommen til Kandu

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-03-11 22:39

Den kan både være lang og halvlang men over knæet nix

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-03-11 22:48

Jeg mener, at gallakjolen kan være både dit og dat

http://www.online-mode.dk/kjoler-galla-kjoler-c-325_328.html?page=1&sort=2a

men du køber da bare en, som ikke koster en herregård
http://www.villajensen.dk/gallakjoler/mille.html

Er du ung og smuk - kommer du tit i denne
http://www.tp-kjoler.dk/group.asp?group=501

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-03-11 00:15

Og så med en slids helt op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-11 07:16

Nu har mine unge været til flere gallafester - og jeg har været tilskuer ved gymnasiet - og der har de unge altid været i lange kjoler

Hvis du søger på selskabskjoler på google, vil du også se at kjolerne er lange

Hvis du ikke kan leje en kjole, så prøv at se i genbrugsforretninger eller f.eks www.dba.dk www.guloggratis.dk www.brugt. dk osv

Godkendelse af svar
Fra : Sixtytwo

Dato : 27-03-11 09:40

Tak for svaret Nordsted1.
Tusind tak for svaret, så har jeg noget at gå efter.
ja, det med at leje har jeg overvejet men tror faktisk jeg kan finde en kjole, som ikke koster så meget.
Rigtig god søndag til dig.
Mange hilsener fra Sixtytwo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-11 10:02

Lårkort er da meget mere festligt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-03-11 11:52

Ja, til gymnasiefester er alle unge kvinder i lange kjoler, sådan er traditionen også blevet her på egnen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-11 15:27

Aften galla: Lang selskabskjole
Dag galla: kort (ikke lårkort)

Det med den lange kjole, kan du måske klare ved at investere i et sæt, som ligner en hel kjole, og hvor nederdelen evt. kan kortes af bagefter.