/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
via strøm stik
Fra : xou
Vist : 1084 gange
350 point
Dato : 16-03-11 18:09

Istedet for trådløst net,vil jeg gerne bruge mit strømnet i huset til netværk med rj45 stik,hvilket vil i anbefale og har i evt selv prøvet det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-11 18:16

Jeg har ikke prøvet det ....................... men det skal vist være på samme fase / sikring.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 360 point
Dato : 16-03-11 18:18

Hvis du vil have et netværk vis dine strømstil i huset skal du have noget udstyr som sidder i de kontakter du vil bruge.
Det kunne evt. være sådan en fætter her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=875&zoneid=5

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-03-11 18:42

stopper det ved sikring ???
http://www.eksperten.dk/spm/932786

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-11 18:59

Sikringen kan ikke stoppe noget, for det er jo ren gennemgang.
Så 2 sikringer kan jo godt have samme fase.

Men strømmen skal jo måles gennem målerspolerne, og det er vist der gennemgangen stoppes.
Normalt er grupperne delt op på hver sin fase, og der er jeg meget usikker på om der bliver "hul i gennem"

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-03-11 12:22

ja,men er der nogen der har prøvet det i hele huset

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-03-11 19:56

eller er der nogen der kan henvise til en anden seriøs side om info.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-11 20:06
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-11 20:08
Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-03-11 14:46

hej ! Ja nu tror jeg har fundet en brugbar løsning :
webnoob link sagde:
Citat
at der er en indbygget DES-kryptering som sikrer, at andre ikke kan komme ind på netværket

og klaudi sagde:
Citat
krypteringsknappen, der sikrer imod, at andre spionerer på nettet

det må så sige at ens data ryger ud på nettet - dvs strømnettet og så kan ALLE stikkontakter i hjemmet bruges da de alle er på samme strømnet.
Men desværre klaudi - webnoob var først med sit indlæg men tak for hjælpen til klaudi osse,og slevfølgelig til Eyvind for at være med til at lave et forsøg .

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-11 14:48

Jamen det var så lidt, er altid glad for at kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-11 15:48

selv tak