/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Video fra Canon EOS 600D
Fra : Bille1948
Vist : 538 gange
300 point
Dato : 06-03-11 22:10

denne er optaget i HD kvalitet 1180i, men når den er en "tur" via Adobe Premiere Elements 9.0, så er kvaliteten YDERST forringet :(

Nogen, der har et bud på et andet video redigeringprogram, som er bedre?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.com

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 06-03-11 22:25

Jeg har kun god erfaring med premiere Elements (godt nok ver. 7).
Men du skal jo huske at redigere videoen i HD kvalitet! Og det er min erfaring at det kræver power af din PC. Husk også at videoen skal afspilles fra en blueray DVD.
Jeg er selv gået over til standard DVD kvalitet indtil jeg får ig en højtydende PC samt blue ray afspiller. Og den kvalitet "er slet ik'm så ring' endda" .
Der ligger en lang række instruktionsvideoer på YouTube.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-11 22:37

Hvad siger stjernerne?
Jeg bruger min DVD optager, hvor jeg først lægger filmen ind på harddisken, så den kan redigeres, hvorefter jeg laver en DVD kopi. Så slipper jeg for alt det med PC software.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-11 22:41

Output kvaliteten fra et videoredigeringsprogram bliver som man indstiller den til.

Du skal også passe på ikke at lave for megen transformation. Når man eksempelvis opgager med 30 billeder pr. sekund og laver det om til 24 eller 25 skal der da komme noget underligt ud af det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-03-11 16:24

Jeg redigerer den ikke, jeg henter 5 sekvenser på hver ca. 1GB ind, og beder om at de bliver brændt, men under output kan jeg ikke finde noget med 1080.

Hvorfor skal man bruge en Blue Ray afspiller for at afspille i 1080?