/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mangler dll fil og driver
Fra : troldenesdhb
Vist : 1201 gange
100 point
Dato : 03-03-11 20:50

Ved opstart skriver en HP Athlon 3400+

¨"Windows seach uncdms.dll missing"

og efter opstart leder den efter lydkortet, men fejler når den leder efter driveren.

Jeg har prøvet hp`s side, men der er ingen driver til lydkort

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-03-11 20:56
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 21:01

Det er Windows Search programmet som driller, afinstallerer Windows Search og gå til Windows update vælg brugerdefineret søgning og geninstaller Windows Search derfra (gælder Windows XP du har gemt at fortælle om styresystemet)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 21:09

og hvordan skulle jeg kunne afinstallere windows seach, den findes jo ikke i "tilføj/Fjern programmer"

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 03-03-11 21:22

troldenesdhb -> Fjerne?
Prøv dette program.
Revounstaller: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

..og manglende DLL'er?

Dem henter du hér: http://www.dll-files.com/

..drivere?

Lige hér: http://www.driverskit.com/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 21:33

Citat
den findes jo ikke i "tilføj/Fjern programmer"
jo det gør den nemlig

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 21:46

skod hjælp molokyle.

Hvis man skal bruge det program, så koster det. Den finder fint det man mangler, men skal den udbedre det, så koster det...............

Helst kun hjælp, fra nogle der har prøvet programmet, og ikke bare googlet noget tilfældigt

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 21:48

Til ovn

Nej

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 21:51

Jo jeg har prøvet Windows Search på min XP computer, jeg havde ikke noget at bruge den til og den blev fjernet fra Tilføj eller fjern programmer, den hedder ikke Windows Search - måske Windows søg eller Microsoft søg, jeg kan ikke huske det, det er et par år siden den røg ud.
Hvis du gerne vil beholde programmet så kan det hentes igen fra Windows update

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-11 22:13

Citat
Hvis man skal bruge det program, så koster det. Den finder fint det man mangler, men skal den udbedre det, så koster det...............

Sludder og vrøvl

Du kan jo vælge mellem Free og Pro lidt nede på siden til højre

Ka' du ik' sel' find' u' a' det?

Så er hér det direkte link:

http://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.html

...altså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-11 22:18

Ps. Jeg har selv haft det som 'fast inventar' på min puter de sidste 5-6 år !

... det er såmen ik' noget jeg har 'GURGLET',
...men har du ik' bru' for hjælp?

..såeh: Sejl din egen sø og hyp dine egne kartofler troldenesdhb
..og lad være at spørge mere!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 22:22

ok ok, er bare lidt desperat.

Windowssearch er løst,

Prøver dit "gratis" link molokyle.................. beklager men det er også de sene timer

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 22:24

Lige til OVN

Den var ikke i tilføj/fjern

Men jeg ledte efter den på MS hjemmesiden, og hentede version 4, det ser ud til at virke.

Nu er den også i Tilføj/Fjern med navnet Windows search

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-11 22:26
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 22:28

Mit største problem nu er at der er gul trekant i Multimedie lydkort

i system / Kontrolpanel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 22:30

Godt du fik løst problemet, men jeg er stædig - den var i Tilføj og fjern programmer, bare under et navn du ikke har fanget i din søgning, måske Windows desktop search jeg ved at den er/var der

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 22:31

og JA til molokyle, det var den jeg hentede

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 22:33

Citat
Mit største problem nu er at der er gul trekant i Multimedie lydkort
så skal du opdatere din lydkort driver eller helt fjerne den (det sidste anbefaler jeg) efter at have klikket på Fjern når du har højre klikket på driveren så genstarter du computeren og Windows finder selv en driver du kan bruge

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 22:38

Har jeg prøvet Ovn. Men desværre kan den ikke finde en driver der passer...................

Det er XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 22:41

Hvad hedder lydkortet? Klik på det lille + ud for multimedie og skriv navnet her så vi kan hjælpe med at søge efter en brugbar driver, alternativ kan du bruge SIW til at fortælle alt hvad der på din computer, også navnet på lydkortet:
http://www.gtopala.com/download/siw-setup.exe

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 22:56

Når jeg går ind i System

Så er multimedielydkortet gult for oven, det er åbnet og der står ikke andet end Multimedielydkort

Længere nede står der Enheder til lyd, det er et AC97 audio, og det virker godt nok.

Med det program du henviste til, kan jeg finde Devices, der viser den også at Enheder til lyd og video er OK
Den viser ikke noget om et Multimedielydkort...........

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 23:01

Citat
Den viser ikke noget om et Multimedielydkort../CITAT] det skal den heller ikke, det multimedie halløj er i Enhedshåndtering, SIW viser navnet på lydkortet og det må de geren skrive, hele navnet der er nemlig flere muligheder med AC 97 drivere [citat] Længere nede står der Enheder til lyd, det er et AC97 audio, og det virker godt nok.
siger du ikke at det ikke virker

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-11 23:05

er nød til at kravle i seng. Fortsættelse følger i morgen.

Super mange tak indtil nu. Beklager jeg ikke er vågen nok til at komme i mål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 23:08

Også for mit vedkommende ringer vækkeuret alt for tidligt, hvis ikke andre kommer med hjælp så kan du forsøge en af de 2 link her, disse drivere dækker over 90% af AC 97 så der er en chance for at du kan få lyd på med en af dem:
http://download.cnet.com/Realtek-AC-97-Driver-Windows-98-Me-2000-XP-2003/3000-2120_4-10238712.html?tag=main;productListing

http://download.cnet.com/VIA-Vinyl-AC-97-Codec-Combo-Driver/3000-2120_4-10163027.html?tag=main;productListing

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 23:11

Fjern lyddriveren i Enhedshåndtering og installer den hentede driver, genstart så computeren og håb på at det gule spørgsmålstegn er væk, eller forsøg igen med en anden driver

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-03-11 19:32

Jeg takker for hjælpen

Det var PCI lydkortet der var defekt, personen der bad om hjælp vidste det godt.............. men havde glemt at sige det.

Det lydkort på bundkortet virker, så alt er i skønneste orden.

Tak til Ovn og Molokyle. Beklager jeg var lidt vrøvlet på de sidste timer, men trætheden overvandt mig

Jeg laver en tråd til point til OVN

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-03-11 19:32

Tak for svaret molokyle.