/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
digital tv
Fra : madridabel
Vist : 474 gange
500 point
Dato : 03-03-11 20:04

Hej jeg har 4 fjernsyn som alle er købt indenfor de seneste 2 år men ingen af dem kan tage de digitale kanaler. Alle har det mpeg4 som der nævnes for at skulle tage det men vi kan ikke finde de digitale kanaler når vi søger. Vi har kabel tv fra you see. hvad gør vi for at finde de digitale kanaler.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-03-11 20:19

Se i brugsanvisningen for fjernsynene og for Yuo See.

Når vi ikke aner hvilke fjernsyn eller hvordan forbundne, kan du ikke forvente fornuftige svar.

Kommentar
Fra : madridabel

Dato : 03-03-11 20:21

Fjernsynene er lg, philips og prosonic

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-11 20:32

Har de kabel tv tuner, det skal hedde DVB-C/T eller bare DVB-C

LG kan være fordi at land skal være finsk!, det er det på mit, det er fra sidste år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-11 20:36

Citat
Alle har det mpeg4 som der nævnes

Og er du nu sikker på det er c-tuner og ikke blot t-tuner..... (c for KABEL)

Hvis de har c-tuner er det blot et spørgsmål om at du skal betjene fjernsynet RIGTIGT...

Derefter finder de HELT AUTOMATISK tilgængelige kanaler

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-03-11 20:50

Mange glemmer at det nye TV skal opdateres,
det kunne være årsagen,.. hvis du ikke har opdateret dine TV med seneste firmware,
så gå ind på producentens hjemmeside .dk

jeg har lige kikket ind på philips.dk og valgt et tilfældig (8000 serien)
så du kan se hvordan det ser ud,

http://www.philips.dk/c/tv/12802/cat/#/overview

her er til eksempel 8000 seriens Software til firmwareopgradering + vejledning
http://www.philips.dk/c/tv/8000-serien-40-tomme-full-hd-1080p-digital-tv-40pfl8605h_12/prd/;jsessionid=28C62E8B5B311E43A963EEA8010147FD.app102-drp4?t=support

på mit Samsung TV gøres det via en USB nøgle,
men læs manualen, for dine TV.

PS... før jeg installerede firmwaren,. kunne jeg også kun modtahe analoge TV signaler.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-03-11 21:01

Fra Philips manual / vejledning,

Opdater via USB

Citat
Du får muligvis brug for at opdatere TV'ets software. Du skal bruge
en PC med en hurtig internetforbindelse og en USBhukommelsesenhed
til upload af softwaren på TV'et. Brug en USBhukommelsesenhed
med 256 MB ledig plads. Kontroller, at
skrivebeskyttelsen er deaktiveret.

1 Start
2 Identificer
3 Download
4 Opdater TV
............................

1 Start opdateringen på TV'et
Start softwareopdateringen ved at trykke på h > Opsætning >
Opdatér nu.

2 Identificer TV'et
Isæt USB-enheden på siden af TV'et, vælg Start, og tryk på OK. Der
skrives en identifikationsfil i USB-hukommelsen.

3 Download TV-softwaren
Isæt USB-enheden i din PC. På USB-enheden skal du finde filen
update.htm og dobbeltklikke på den. Klik på Send ID. Hvis der er ny
software tilgængelig, skal du downloade .zip-filen. Efter download skal
du udpakke og kopiere filen autorun.upg over på USB-enheden.
Placer ikke denne fil i en mappe.

4 Opdater TV-softwaren
Isæt USB-hukommelsesenheden i TV'et igen. Opdateringen starter
automatisk. TV slukkes automatisk efter 10 sekunder, hvorefter det
tændes igen. Vent et øjeblik.

Undgå at. . .
• bruge fjernbetjeningen
• fjerne USB-hukommelsen fra TV'et
Hvis der opstår strømsvigt i forbindelse med opdateringen, må du
aldrig fjerne USB-hukommelsesenheden fra TV'et. Når strømmen
kommer igen, forsætter opdateringen.
Når opdateringen er fuldført, viser TV'et meddelelsen Handling
fuldført på skærmen. Fjern USB-enheden, og tryk på O på
fjernbetjeningen.

Undgå at. . .
• trykke på O to gange
• bruge kontakten O på TV'et
TV'et slukkes (i 10 sekunder) og tændes derefter igen. Vent et
øjeblik.

TV-softwaren er blevet opdateret. Du kan bruge TV'et igen.
Slet filen autorun.upg fra USB-hukommelsen med henblik på at
forebygge utilsigtet opdatering af TV-softwaren.
Opsætning / Software

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-03-11 03:27

1 under land vælg prøv at vælge FINLAND
2 du skal vælge kanal id netværksid mm dette finde på yousee hjemmeside

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du/Indlaes_dine_kanaler_digitalt.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi