/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Problemer med Pc til tv via HDMI
Fra : Greger79
Vist : 891 gange
50 point
Dato : 28-02-11 16:51

Hej alle

Jeg har lidt problemer med at overføre mit billede fra pc'en til min fladskærm.
Når jeg afspiller film fra pc'en, bliver lyden lidt "robotagtig" forvrænget. Billedet hakker også en lille smule, men det er så lidt, at det kan tåles. Lyden derimod er et problem.
Jeg har prøvet at køre lyden ud via højttaleren på pc'en og så gennem et jackstik til mit anlæg. Men ligeså snart hdmi'et er i, går alt lyden igennem der.
Jeg har forresten prøvet af afspille filmen i både media player classic og VLC player. Samme resultat.

Mit spørgsmål er kort sagt, kan jeg få fjernet lyd-forvrængningen på tv'et eller få kørt lyden gennem jackstik udgangen?

på forhånd tak
Mvh Morten

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 16:57

Jeg ska lige være sikker på jeg har forstået dit spørgsmål.
Citat
Jeg har forresten prøvet af afspille filmen i både media player classic og VLC player. Samme resultat

Betyder det at du har prøvet lokalt eller stadig overført det til tv'et.

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 28-02-11 17:27

Jeg har prøvet at afspille det fra min pc med de to programmer. Men lyder forvrænges på samme måde i begge to. På tv'et altså. Når jeg afspiller det på pc'en er der ingen problemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-11 18:54

Nu nævner du ikke noget om HVAD det er for filer, men det kunne jo ligge i at lyd og billede IKKE er EEN fil og derfor ikke overføres i samme tempo.....

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 28-02-11 19:44

dem jeg har prøvet med, er en mkv-fil og en avi-fil. tror nu ikke at det er det der er problemet, eftersom det fungerer fint når det bare afspilles på pc'en..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 20:12

Har du mulighed for at prøve med andre video-udgang, fx. VGA eller DVI og så med audio stikket som du selv snakker om.

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 28-02-11 20:47

nej, desværre. den eneste mulighed hdmi..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 20:49

Har du prøvet kun og tilslutte audio til tv'et og se om det stadig skratter?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-03-11 10:55

Du skal have jorforbindelse fældes på både computer og tv.
Radiostøjdæmpningen( kondensatiorfiltre) i de to switchmode strømforsyninger giver et kapacitivt koblet kraftigt forvrængningssignal, som tilføjes lyden når apparaterne kobles sammen.

Måske kan du klare det ved blot at vende 220 V stikproppen i en af de to. Det er dog ikke sikket at det vil være tilstrækkeligt, hvis filtrene de er forskelligt opbygget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 11:19

Arg...........

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 07-03-11 10:44

Så er problemet løst!

Det var simpelthen noget så simpelt som at opdatere min driver til lydkortet.

Men tak for hjælpen alligevel

Annuller spørgsmålet
Fra : Greger79

Dato : 07-03-11 10:47

Så er problemet løst!

Det var simpelthen noget så simpelt som at opdatere min driver til lydkortet.

Men tak for hjælpen alligevel