/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Låst Nokia
Fra : svendgiversen
Vist : 584 gange
53 point
Dato : 27-02-11 09:26

Min gamle Nokia 1200 står på:
"Ringer til Mobilsvar"
og der er intet telefon nummer...

Den reagerer ikke på de 4 normale taster,
hvordan får jeg den ud af den menu og tilbage til normal tilstand?

Hvis den er defekt, hvad skal jeg så købe i stedet,
nogen siger Nokia ikke er fulgt med udviklingen??

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 63 point
Dato : 27-02-11 09:28

Har du prøvet at pille batteriet ud?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-11 09:44

Tak, det hjalp

g-h har besvaret spørgsmålet, men der må gerne komme indlæg
om de bedste nye menu telefoner, som jeg overvejer at købe...

Jeg har tellmore og det har mine nærmeste også, så det vil jeg gerne bevare,
altså ikke noget med en ny mobil telefon til en krone.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-02-11 09:49

Først skal du fortælle, hvad du ønsker telefonen skal kunne.
Er der bare en telefon, du ønsker, eller skal den have f.eks kamera og evt. kunne gå på nettet.
Der vil sikkert også komme forslag om rigtige "smartfones", men er det ikke det du ønsker, kan du lige så godt fortælle det nu.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-02-11 09:58

Hej Svend !
Ja så du har alt at vinde og intet at tabe.
Ta batteriet ud, lav en balje med godt håndvarmt vand kom så en lille skvat opvaskemiddel i og lad telefonen ligge en times tid. Flyt den lidt hurtigt frem og tilbage i vandet så den tager vand ind i hele telefonen.
Efter en times tid tager du den op og slår vandet ud med nogle kraftige armbevægelser. Herefter lader du den tørre på et varmt sted eks. en varm radiator,på et varmerør eller andet, i et døgns tid.
Jeg vil sætte odsne til min. 85% for at den kommer op at køre igen
Min begrundelse for at jeg tror at det hjælper er at der er flere knapper der ikke funker.
Højris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-11 09:59

Jeg skal kunne sende og modtage opkald og beskeder lettere end i dag,
gerne med en ikon for hver på en moderne brugerflade...

Jeg er håbløs til sms på den her gamle og får heller ikke altid ringet tilbage på opkald.
Med et nyt menu system håber jeg at fremgangsmåden er selvforklarende.

Altså når jeg er inde i en undermenu kan jeg kun enten ringe eller sende modtage sms...
Camera er ikke et must, men følger vel med i den prisklasse?
Musik er ikke nødvendig.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-02-11 10:02

Citat
Tak, det hjalp

Den så jeg så ikke lige i farten.
Højris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-11 10:17

Jeg er ligesom Dig, jeg vil have en telefon og intet andet, men det er vist kun få i dag der ikke har kamera, og jeg har erfaret at der kan blive brug for kameraet.
I dag kan Du også hente MMS samt GPRS opsætning til næsten dem alle så Du kan se mails, men man behøver jo ikke at bruge det.

Der er ingen "selvforklarende" menuer, men i mange telefoner kan Du selv bestemme opsætningen med hurtige genveje ligesom på computeren.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-11 11:02

Tak for svaret g_h.