/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
fejl installation xp, kan ikke boote på
Fra : troldenesdhb
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 25-02-11 13:08

Efter at have kørt en installation på en xp cd, så opdagede jeg ved indtastning af serienummer, at det var den forkerte skive.

Jeg stoppede derfor installationen, og satte den rigtige skive i, for at boote på den, og installere.

Men........ nu vil den hele tiden færdiggøre den anden installation, og jeg kan ikke få den til at starte med at boote på den rigtige skive. Hvad gør jeg

Jeg har ikke det rigtige serienummer til den anden skive, så at færdiggøre installationen med den anden skive, er IKKE en løsning.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-11 13:16

ja det var et godt spørsmål.jeg vil foreslog at du gå i bios tryk delete under normalt og vælg boot fra cdrom de andre boot sætte til disable led lidt efter boot menuen husk når du forlader bios f10 save and exit.prøv så om den vil boote fra dit og kun dit cdrom drev.du skal sikkert formatere dit drev under indstallationen. xou ....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-11 13:30

Ind med den rigtige XP og som xou siger tryk på en tast så den starter op med XP CD
Og du vil ikke reparere men en ny instalation.
Når den spørger hvor den skal lægges - så sletter du partitionen.

Har du flere partitioner skal C: ikke slettes men kun formateres, så der ikke går kludder i drevbogstaverne.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-02-11 14:01

Nu er problemet at den IKKE kommer og spørger om jeg vil starte op på CD rommen, den går direkte videre til at installere færdig.

Bootmenu i bios er sat til cd/dvd -drev

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-02-11 14:03

den må ikke være sat til noget andet

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-02-11 14:15

måske har du i din bios en der efter boot hedder
setting try other boot devices
betyder den vil prøve andre sættes til no ellers disable
måske er der noget galt med din cdrom vask den ved at tørre indefra og ud når den er våd med vand.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-11 14:23

Har du en eller flere partitioner på den harddisk.

Du kan formatere din C: partitiom med dette værktøj.
http://sourceforge.net/projects/partedmagic/
Klik på den grønne download
Den skal brændes på en CD som en iso fil /image / billedefil eks. i NERO

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-02-11 15:15

eller hemt killdisk her så sletter den ALT
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-02-11 17:31

det er bare forfra, og om igen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-02-11 19:53

Citat
Jeg har ikke det rigtige serienummer til den anden skive, så at færdiggøre installationen med den anden skive, er IKKE en løsning.

Gør installationen færdig og start med den rigtige cd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-11 19:58

Citat
Gør installationen færdig og start med den rigtige cd.

Men du skal stadig lige slette / formatere partitione så der ikke kommer 2 XP ved siden af hinanden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-02-11 23:44

Citat
formatere partitione så der ikke kommer 2 XP

Nemli.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-03-11 15:09

Tak for svaret xou.