/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan man fortryde sletning af USB-port?
Fra : Ysseven
Vist : 864 gange
100 point
Dato : 21-02-11 20:47

Jeg ved ikke, om kategorien er den rette, men prøver alligevel...

En veninde har slettet sine USB-porte, fordi printeren ikke ville - men hun har i kampens hede også slettet ting, så hun ikke kan bruge musen længere. Hun har en Dell bærbar med XP.

Det er forsøgt med sluk og tænd uden noget i stikkene, det samme med noget i stikkene - men intet virker...

Kan en af jer komme med et godt forslag?

På forhånd tak...!!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-02-11 20:56

Gå tilbage til et gendannelsespunkt, der ligger før sletningen af de "fatale" filer.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-02-11 20:57

Det er forresten ikke en bærbar, men en stationær.. Ups.

Og der er servicepack med.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-02-11 20:59

--> Bille1948:

Den slags tips er for viderekommede - her skal der svares til begyndere...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-11 21:15

Prøv at gå til Enhedshåndtering, der er sandsynligvis et gul spørgsmåls tegn, klik på den og se om ikke det er usb portene, det tror jeg er vist på den måde, højre klik så på enheden (usb portene) og klik Opdater driver.
Alternativ kan i be søge Microsoft update: http://www.update.microsoft.com/
og søge efter opdateringer, vælg Brugerdefineret og vent indtil Windows finder ud af at der mangler drivere til usb portene, installer de fundne opdateinger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-11 21:31

Citat
her skal der svares til begyndere

Det var da NETOP til begyndere

Men hvis du syntes det er nemmere at gå i enhedshåndtering og "pille" er det da en oplagt mulighed.....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-11 21:43

Ja den er ellers go' "klik på ..." når musen ikke virker
Prøv at tage musen fra og så genstart, når pc er i gang igen, sæt så musen til,
så skulle den gerne installere sig selv igen, og på nogle mus skal man trykke på modtager(i et lille hul") og derefter i bunden af musen(os lille hul)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-11 21:46

Start > højreklik på computer > vælg egenskaber > hardware > enhedshåndtering > rul ned i bunde og se om der er rødt kryds ud for usb

evt. fold USB ud med +
højreklik på en USB enhed og klik på aktiver
gør det ved dem alle

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-02-11 21:49

Lol tror kun det er klaudi der er klar over musen ikke virker ---- lol højreklik klik klik

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-02-11 21:50

Har du en anden mus der kan sættes til????
Hvis du evt har en gammel mus som ikke er USB så start med at sætte den i.
Hvis ikke, så prøv en anden usb-mus og start op med den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-11 21:56

Du kan komme ind i Enhedshåndtering ved at taste Win-logo+R
så åbner Kør boksen, her skriver du devmgmt.msc og taster retur,
hvis ellers tastaturet virker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-11 22:50

Citat
tror kun det er klaudi der er klar over musen ikke virker
nej - men når computeren startes så vil Windows XP sandsynligvis selv finde ud af musen og installere den uden at skulle klikke på noget

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-02-11 23:35

Nu kan man jo ikke slette en USB-port på computeren, den vil jo blive fundet nå computeren genstarter. Mon ikke det er i printer indstillinger porten er slettet. Såfremt det er sådan landet ligger så skal du bare genisntallere printeren og så er det problem løst, men hvis det nu ikke løser problemet så skriver du bare til mig på den mail jeg har sendt til dig i en privat besked.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-02-11 01:01

Tak for de fine forslag, men det endelig trick er desværre ikke fundet endnu:

Hun kan ikke komme længere ind på sin pc andet end til windows login, og hun har ikke nogen anden mus end den med USB. Tastaturet virker heller ikke, for hun ved et uheld har fjernet lige lovlig meget...

Så lige nu er status, at maskinen er "til skraldespanden", med mindre I geniale godtfolk finder på at guldkorn. Og det er jeg sikker på, at nogen vil...!!

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 22-02-11 03:24

Hejsa,

Hvis hun stadig har sin Windows installations disk kan hun sætte denne i inden opstart af maskine og vælge reparer windows.

Alternativt kan i lave en boot cd på en anden maskine med programmet Bart PE og så boot Dell maskinen med denne og reparere windows.
Programmet kan hentes her: http://www.optimizingpc.com/miscellaneous/manual_bartpe.html og så brænde den over på en cd med eks. CD Burner XP : http://cdburnerxp.se/ Begge programmer er gratis og altid gode at have ved hånden når alt andet kikser.

Bluesky

Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-02-11 05:05

nå maskinen starter, gå i bios. det er normalt "del" tasten eller F2.
find alt med bios og så det til.
save og genstart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-11 16:32

Edison er inde på noget som måske kan bruges, måske kan mus og tastatur aktiveres i BIOS som det er nu kan det tyde på at det er Windows som styrer usb portene, find et gammelt tastatur til PS2 porten og gå i BIOS og aktiver alt med usb der som Edison skriver, hvis det er så slemt som du skriver så kan du måske ikke manøvrere i BIOS med dit usb tastatur, derfor forslaget om et gammelt PS2 tastatur, mon ikke en af jer har sådan en liggende

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 06-05-11 07:31

Tak for svaret Klaudi.

Hun fik hjælp fra en ven med tjek på ting - men du får point for din fine første sætning, så jeg kan lukke tråden...!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-11 13:26

Velbekomme