/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Samle køkken elementer
Fra : o.v.n.
Vist : 816 gange
50 point
Dato : 15-02-11 18:05

Hej min vinterferie bliver brugt til at udskifte køkkenet, jeg er i fuld gang med at samle elementerne til skabe og skuffer og det går fint fremad men i hver pakke er der 2 små stykker som ikke er vist på tegningen hvor de skal sidde, og jeg kan ikke lige gætte mig frem til det, nogen som har et bud? De er vist ovenpå en gammel avis og måler 155mm. X 75mm. de er skåret i smig på den ene langside som i kan se på billedet: http://peecee.dk/upload/view/290351

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-11 18:13

Hvis de ikke er vist på tegningen er det sikkert bare "affald" der er brugt så "pakken" er fyldt ud....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-11 18:14

Manden siger, du lige skal undersøge om det ikke er de stykker overskabene skal hænge i - altså skal de sidde på væggen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 18:17

Bare underligt at de er nøjagtig ens og de ligger ikke som om de holder noget på plads i pakken, tænkte om de skulle sættes i et hjørne måske? Men der er med en smal stykke som stiver bagsiden af og hjælper med at holde den i vinkel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 18:19

Der er ingen overskabe huset er for lav, og elementerne er pakket hver for sig,1 skuffe element i en pakke og 1 skabs element i en pakke og 1 højskab i en pakke, alle pakker indeholder de 2 viste små stykker spånplade

Kommentar
Fra : simonanton

Dato : 15-02-11 18:20

er det et overskab ialt eller 2? hvis det er overskabe kan de bruges til at bolte fast i væggen og derefter hænge skabene på

Kommentar
Fra : simonanton

Dato : 15-02-11 18:21

Det er sikkert bare nogle skåne stykker, en del af embalagen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-11 18:24

Det KUNNE godt være beregnet til skabshjørner (for at kunne skrue dem fast i væggen), men så ville muligheden være vist på tegningen.....

At de er lige store kan du ikke lægge noget i, "modparten" til smiget har jo en eller anden bestemt størrelse - og så vil reststykkerne jo blive lige store

Det er jo billigere at pakke med "affald" end at skulle fremstille "foamstykker" der koster penge - og samlepakkerne skal jo helst være fyldt ud så det ikke "rasler" mod hinanden, med iturevne hjørner til følge

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-11 18:44

Hvad med at spørge din køkken element leverandør?

Jeg havde selv tilsvarende overskuds skabs materiale stående, men ikke mere, ud på losseren.

Accepteret svar
Fra : EgonReino

Modtaget 60 point
Dato : 15-02-11 18:50

Hej!
Det ene stykke træ skal sættes på elementet med dybler samtidig med at elementet samles,- det andet stykke skal monteres på muren, således at elementet kan hænges op.
Sørg for at smigen på muren vender skråt udad og og opad træstykket på elementet vender modsat.
Du kan nu hænge elementet op og skrue det sammen.

God fornøjelse.
EgonReino

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-11 19:06

Rigtigt egon, det kan jeg godt huske nu,

og OVN sørg nu for at det første er i watter, ellers bliver det andet og dit skab det heller ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 19:11

Nu giver det pludselig lidt mening EgonReino bare mærkeligt at der ikke står en dyt om det i vejledningen eller er vist på tegningen
Citat
Hvad med at spørge din køkken element leverandør?
jeg tror han har holdt fyraften og jeg skal være færdig i aften, ellers skrider tidsplanen
Rydde ud og på lossepladsen mandag (er overstået )
Samle elementer tirsdag (næsten færdig manger 2 skuffe elementer)
Stille elementer op i den ene side af huset onsdag
Slutte strøm og vand til og rydde den anden side af huset torsdag
Stille de sidste elementer op og afprøve om sikringen springer når vi får strøm på fredag
Lægge bordplade på og sætte vasken i + sætte alting på plads lørdag
Søndag laver vi igen mad selv og opvaskeren virker forhåbenlig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-11 19:11

Okay, ser andre også tror at det er til at hænge på væggen, om det så er overskabe eller underskabe... de skal jo ikke kunne rokke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-11 19:12

Citat
Det ene stykke træ skal sættes på elementet med dybler samtidig med at elementet samles

Citat
155mm. X 75mm

Godaw do - det dæleme nogen smalle skabe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-11 19:13

Er de IKKE vist på tegningen - er det affald....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-11 19:19

PS...

På tegningerne står normalt HVAD pakken indeholder - så der må det kunne ses.....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-02-11 19:21

God arbejdslyst-

God plan du der har lavet.
Stumperne, ja dem kan jeg ikke hjælpe dig med, troede faktisk at det var nogle til at afstandssætte fra væggen -

smutter igen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-11 20:17

Nu husker jeg det rigtigt, jeg har faktisk anvendt tilsvarende modstillede elementer.

Men selv om jeg havde målt rigtigt ud,
måtte jeg lægge en penny under den ene duvel, en ti øre var for tyk...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 20:35

Nu har jeg holdt spisepause og læst lidt mere i samlevejledningen, omme ved vejledning for overskabe er træ stykkerne faktisk vist som beskrevet af flere af jer, jeg har ikke noget at bruge dem til så de kommer med om i fyret når jeg fyrer for natten. Ups det må i ikke fortælle videre, det er jo affald som skulle afleveres på lossepladsen
Alle har lidt ret - hvem vil have mine sidste spørge point?

Kommentar
Fra : simonanton

Dato : 15-02-11 20:59

det vil jeg he he

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-02-11 21:03

nordsted1 ´s mand skal da have dem.

Og det med dine sidstespørgspoint, skal du vist længere ud på landet med - hvis man altså kan det ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-11 21:04

Du må da give dem til Egon, der først fortalte hvad de skæve brædder var til,
selv er jeg ligeglad med points, med mindre du kan fortælle mig hvad jeg kan bruge dem til?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 21:25

Citat
skal du vist længere ud på landet med - hvis man altså kan det ?
det bliver svært at komme ret meget længere det var mine sidste spørge point, nu er der 2 som har købt svar på et af mine lukkede spørgsmål og jeg er den lykkelige ejer af hele 20 spørgepoint

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 21:28

Tak for svaret EgonReino. en nøjagtig forklaring på mystikken. Nordsted1 kom godt nok med et lignende svar men det her var mere præcis og jeg har ikke point til belønne flere, men tusind tak for hjælpen til alle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-11 21:37

Du må da godt låne et par tusinde points af mig, hvordan handler vi?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 21:44

Tak svendgiversen men jeg tror ikke det kan lade sig gøre, du må til at spørge noget mere jeg er vist gået hen og blevet en spørge jørgen og har aldrig ret mange spørge point

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-02-11 22:23

jamen så må vi hellere hjælpe Spørge Jørgen- gå ind i profilen og køb svar på o.v.n ´s spørgsmål