/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
køkken armatur går amok..
Fra : alyng
Vist : 5798 gange
50 point
Dato : 11-02-11 16:15

med at dryppe, sådan næsten.
Mit Damixa Venus køkkenbatteri, 5 år gammelt, drypper, drypper, drypper og.... drypper!
Jeg har nu skiftet spindel til både koldt/varmt vand og pakning i tuden. Så vidt jeg kan se, er der ikke flere pakninger at skifte, eller er der?
Men det drypper, drypper og ... drypper stadig.

Hvor går det galt ? ( fejl 40?)

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 11-02-11 16:21

Det kunne være du har for højt varmvandstryk --
havde selv problemer med et dryppende blandingsbatteri fra Damixa (badeværelse) skiftede det til et nyt -- sammeproblem - fandt ud af at nin overtryksventil til varmvndsbeholder var i stykker - nul dryp efter at den var udskiftet

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 11-02-11 16:38

Tak for din respons.

Jeg har det samme blandingsbatteri i køkken, to badeværelser og i bryggers, men det er kun i køkkenet det drypper. Burde de øvrige ikke også dryppe?

Vh

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-11 16:43

Det kan være sædet til pakningen, der er tæret eller der kan sidde kalk eller skidt. Brug en håndfræser, som er beregnet til dette og du kan købe den i byggemarkedet eller Harald. Den koster under 100 kr.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 11-02-11 17:20

Nej mærkeligt nok dryppede køkkenbatteriet ikke, så det var lidt af et held jeg at jeg prøvede at trykke på overtryksventilen og derved opserverede at den ikke virkede -

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 11-02-11 18:45

Tak for jeres input. Jeg vil lige tjekke sædet til pakningen.
Jeg lader lige spm. stå åben lidt endnu.

Vh

Godkendelse af svar
Fra : alyng

Dato : 07-03-11 21:56

Tak for svaret Thyregod8.