/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail Delivery
Fra : Ammitz
Vist : 871 gange
400 point
Dato : 11-02-11 09:41

Jeg har på det sidste fået et problem, når jeg sender mails.
I nogle tilfælde får jeg denne tekst retur:

This is the Postfix program at host pasmtpA.tele.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The Postfix program

<info@topdanmark.dk>: host dkcphmx56.softcom.dk[194.192.15.189] said: 552 Unable
to process message: msg.1295778305.464567.9863 - error: recipient:
info@topdanmark.dk failed, reason: consider the message to be spam (in reply
to end of DATA command)

Mailen jeg sender til de kontakter, - jeg får denne tekst retur på, - kan både indeholde en vedhæftet fil, - og IKKE indeholde en vedhæftet fil.
Har jeg en indstilling som er smuttet for mig, - der gør, - at min post kan opfattes som spam?
Jeg mener at forstå på ovenstående tekst, at den bliver opfattet som spam hos modtager.
Hvad gør jeg, for at komme problemet til livs?
Det er ganske almindelige breve jeg sender, - tilbud, forespørgsler, besvarelser på spørgsmål m.m.

Ammitz

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 11-02-11 09:43

Har du en autosignatur - evt med logo eller andet på??

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-02-11 09:53

Jeg har en Autosignatur, - men ikke med logo, - kun ren tekst som jeg har tastet ind i "indstillinger\signatur" - og den bruges hver gang, - også på alle de mails, som går glat igennem, uden jeg får dem i hovedet igen.
Ammitz

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-02-11 09:55

? er det TDC

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-02-11 10:02

Ja det er TDC!
Ammitz

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 11-02-11 10:13

Jeg har også haft problemer med TDC - og endte med at få fat i en eller anden "seurity-mand" hos tdc, som fortalte, at de hele tiden fik nye spamfiltre, som kunne give problemer. Den mail jeg skulle sende SKULLE bare afsted, så det endte med at jeg sagde til ham, at så måtte han sørge for at sende den, hvilket han gjorde. Men det hjælper jo ikke dig - men prøv at ringe til tdc og fortæl om dit problem, det er SÅ irriterende.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-02-11 10:42

Ja, - det er meget irriterende, - især når man skal bekræfte at opgaver kan sættes igang, - og mailen så ikke går igennem. Heldigvis er det ikke alle de mails jeg sender, - men foreløbig til 5-6 forskellige adresser det har været galt. Men hvad der får et almindeligt brev til at ligne SPAM, det kunne være rart at vide.

Jeg venter lige og ser om der er nogen her på KANDU som kan komme med de vises stem!

Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-11 11:17

Hvorfor bruger du pasmtp.mail.dk ??? frem for smtp.mail.dk som udgående mail server?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-02-11 11:35

Jeg tror ofte det skyldes at modtagerens postkasse er fuld.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 11-02-11 11:39

Så får man som regel besked om at postkassen er fuld og derfor kan mailen ikke leveres, så jeg tror stadig det er TDC's spamfiltre der er for "hidsige".

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-02-11 11:53

Webnoob: fordi vi da vi satte kontoen op, - fik oplyst, at det var sådan der skulle stå!

Stilkene: Jeg har haft ringet til de forskellige, og tjekket at deres indbakker ikke var overfyldt, - og et lille brev fylder jo næsten ingenting. Til at starte med da problemet begyndte, troede jeg også på dette, da jeg havde vedhæftet en fil på ca. 4 mb, men jeg prøvede så at sende en mail uden vedhæftet fil, - og det kunne heller ikke lade sig gøre, selvom modtager havde tømt sin indbakke helt.

Ammitz

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-02-11 12:22

Hvis dine initialer er udenlandsk klingende (eks. Ammitz), ville mit spamfilter også opfange det, men det er jeg så opmærksom på.
Men jeg ved så ikke om man vil få en meddelse om delivered.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-11 13:24

Jeg ville alligevel prøve og sætte udgående mail server til smtp.mail.dk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-11 13:25

Men der er jo også denne her lille besked man lige skal tænke over.
Citat
reason: consider the message to be spam

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-02-11 14:06

webnoob:
smtp alene kan ikke bruges, - vi skal bruge pasmtp.
netop dette undrer også mig:
reason: consider the message to be spam - hvad kan det mon være tegn på?
Det virker som om mine breve bliver opfattet som SPAM?
eller hvad tror du/I?

Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-11 15:20

Jamen det er netop det de gør, du må kontakte dem du sender mails til og høre dem om din mail står du deres spamfilter.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-11 15:21

Damn Kandu og ingen redigeres mulighed.

Jamen det er netop det de gør, du må kontakte dem du sender mails til og høre dem om din mail står i deres spamfilter.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-02-11 15:36
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-02-11 16:17

ferik:
Nej, det har jeg ikke prøvet, - og jeg når det ikke mere i dag, - da jeg lukker nu og holder fredag aften.
Jeg ser på det, når jeg igen lukker op.

Ammitz

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-02-11 16:22

se i din mailbox

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-02-11 16:25

Forstår ikke hvad du mener ferik!
Ammitz

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 400 point
Dato : 11-02-11 16:29

din private her på kandu

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 05-03-11 16:23

Tak for svaret ferik.
Også for de svar du gav på mailboxen, - intet har dog hjulpet, - så problemet har jeg stadig.
Ammitz