/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
i hvilke hul man påfylder blæk
Fra : shahtotam
Vist : 359 gange
40 point
Dato : 07-02-11 23:53

1 -Jeg har en Epason stylus office BX300F, ønsker påfylder blæk til, men der er intet hul på patronen , jeg har forsøgte med bormaskin og boret 2 hul i 2 mm på topen , men syns jeg det er forkert, kan i fortaller mig hvilke hul skal den påfyldes den fra,

m.v.h

shahtotam

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-02-11 00:45

Tror bare du skal presse en kanyle igennem plastikken øverst i midten også sprøjte blækken derind.
Så er der vist en svamp derinde som opsuger blækken.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-11 15:59

Du skal IKKE sprøjte det ind, men påfylde langsomt, så blækket kan trænge ud i den svamp der er derinde. Husk den skal jo også af med den luft der er i patronen.
Pumper du blækket for hurtigt ind, kommer det bare ud af det andet hul, da svampen kun suger langsom.
Du kan med fordel starte med at stikke nålen ned i svampen, for senere at trække den lidt op.

Du kan med fordel, bruge en pumpe pipette, når du har fyldt beholderen. Hold for det ene hul og pump forsigtigt i det andet hul. Så skulle der gerne komme farve ud af printerhovedet.
På den måde sikre du dig, at der er blæk i dysserne, så du ikke skal køre så mangetest for at blækket er ude hvor det skal være. For maget kørsel uden der kommer blæk ud, kan resultere i at printerdysserne bliver for varme og kan tage skade. Blækket virker samtidig som kølemiddel for de små membranpumpe som der er mange af, et for hvert hul.

Kommentar
Fra : shahtotam

Dato : 01-03-11 01:10

Jeg takker jer alle sammen, det lykkes ikke at påfylder den , da der var intet svampe der ind , jeg har opereret den , til at se hvordan den er bygget op, den indvendige blæktank kan indeholder max ( 1cm³ ) den eneste vej til genfylder den , er omdelbar det samevej som blæken kommer ud til printeren . jeg har tænkt mig at sælge min printer og købe en anden, men hvilken mærk som jeg kan nemet påfylder den ??

Hvilke mærk og model er nemest til at påfylder selv.??????

Med venlig hilsen

shahtotam

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-11 22:24

Der er mange gode printere!
Her i huset har vi 3 blækprintere og en laser; alle HP som jeg syntes (også) virker fint.
Jeg har tidligere brugt en Canon BJC600, men tiden er øbet fra den, i opløsningen. Men ellers var den meget nem at genopfylde, da selve blæktanken kune tages ud for hver farve; hvilket jeg syntes er den største fordel.
Alle mine HP blækkere, har kombi farvetank, både den normale farve og den til foto, hvor imod den sorte er separat.