/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Afskaffelse af det gamle fyr.
Fra : Kortoververden
Vist : 1760 gange
100 point
Dato : 01-02-11 16:35

Så er pillefyret fundet og bestilt, men de tager sig ikek af det gamle oliefyr, så hvordan kommer jeg nemmest (billigst) af med sådan et, med tilhørende tank?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-11 16:36

Jernhandleren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-11 16:39

Altså som klaudi siger så er skrotten et oplagt sted at aflevere. Der får du også en lille smule håndører for det. Alt afhængig ag hvad der er for en model. Men hvis ikke du har bil og evt trailer er det jo en anden sag. Det er jo svært at tage med i bybussen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-02-11 16:42

Nu er jeg jo Københavner, og jeg aner ikke hvordan jeg skulle finde en jernhandler, og hvis jeg endelig finder en, så skal de have penge for at hjælpe mig af med den, så hvordan får jeg penge ud af det, eller bare går i nul?

Er der regler omkring selve olietanken? (den skal vel tømmes særdeles grundigt, og hvad med rørføring og den slags?

(Måske var spørgsmålet ikke fyldestgørende til at starte med, undskyld for det)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-02-11 16:43

Du kunne jo spørge i borgerservice, de skal kan anvise hvor/hvordan du skiller dig af med gamle olietanke. -og ved samme lejlighed, vel også din gamle kedel.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-02-11 16:54
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-02-11 16:57

Har prøvet Borgerservice (online) men i Gentofte kommune kan jeg ikke umiddelbart finde svar på spørgsmålet, og ja, jeg kunne bare ringe, men vil gerne have det afklaret i aften (såvdit muligt)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-11 16:58

Tja så er den straks værre.

Tanken skal tømmes som du selv er inde på og studse og ventiler skal være demonterde for ikke at der kan ophobe sig farlige eksplosive dampe der i. Kedlen er ikke farlig i sig selv men er vel et gammelt tungt svin. Har du ikke en bekendt der kan hjælpe dig med at køre det på losseren.

Her ligger fx Uniscrap http://www.uniscrap.dk/Afdelinger/K%C3%B8benhavn

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-11 17:13

Lidt for dårligt at de ikke vil tage sig af det gamle.

Du undgår nok ikke at vende den med kommunen idet Du nu sidder med ansvaret for at at det bliver bortskaffet på miljørigtigt vis, det var kun i gamle dage at man kunne få en krejler til at hente lortet og så skide på hvor han afleverede det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-02-11 17:16

I dag må man jo end ikke slå en sk.. uden den skal registreres. Det er helt ok med at vi skal være miljøvenlige, mennnn.

Uniscrap skrotter miljøvenligt, men du skal jo have det kørt derud.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-11 17:25

Citat
I dag må man jo end ikke slå en sk.. uden den skal registreres

Næh, et øjeblik efter at man har smidt noget i containerne på genbrugspladsen kommer personalet halsende for at tjekke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-02-11 17:26

Jeg går ud fra det er en indvendig jerntank, du har.

Da jeg stod med det problem, tømte jeg tanken (i dunke til en bekendt), og skar den i transportvenlige stykker med en vinkelsliber, tog et kvarters tid, og så til den lokale genbrugsplads.

Men fyret fjernede dem der installerede det nye.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-11 17:36

Jeg er klar over at nedenstående link er for Københavns kommune, men reglerne er de samme i andre kommuner

http://www.kk.dk/Borger/Miljoe/Olietanke/SloejfningOgBortskaffelse.aspx

http://www.kk.dk/Borger/Miljoe/Olietanke/~/media/51A940E3676443DBAACD491DCBC5EE54.ashx

Nu kan du jo ikke få fjernet fyr/tank i aften, så ring til teknisk forvaltning i morgen, så får du et konkret svar på, hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-11 17:47
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-02-11 18:58

en olietank kan du altid komme af med. sæt den i gul og gratis eller den blå avis. du kan jo sætte den til et par hundrede kroner på betingelse af, at køber også fjerner det gamle fyr. han skal alligevel have en rimelig trailer med for at fragte tanken

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 01-02-11 19:49

Hej.
Er det en støbejernskeddel???
Evt. navn.
Kan jeg måske fjerne delene.
/steeen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-02-11 20:14

Ved ikke helt hvad det er for en kedel, andet end at den hedder Norrahammar 2203 fra 1974, og tanken er en ordentlig satan af en firkantet klods til 1200 liter

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-02-11 08:19

Hmm her i midt danmark tager skrothandleren 10% for at hente.... Og olietanken skal bare være tømt... Men er den i go stand ka den sagtens sælges...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-02-11 08:37

Ekspres 10% af hvad?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-02-11 08:49

Norrahammar er en støbejernskeddel.
Og rimeligvis er det mig der har sat den op i 1974.
Der bliver skiftet mange kedler i københavnsområdet hver dag, og det er da muligt at finde en jernhandler der henter det hele, spørg een eller anden VVSer i dit område, mon ikke de er til at tale med.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-02-11 08:52

10% af jernprisen, så hvis den er 1kr pr kg, så tager han ti øre pr kg for at hente det... Men er den 2,5kr pr kg så tager han 25 øre for at hente det...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-11 22:30

Jernhandleren

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 03-02-11 14:31

Hej kortoververden.
Jeg skal ikke bruge keddelen, da
jeg har fået en anden.
(tak for dit svar)
/steen b.

Accepteret svar
Fra : Mokof

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-11 17:26
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:16

Skrothandleren

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-03-11 22:15

Tak for svaret Mokof.