/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
FTP server
Fra : edison
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 31-01-11 04:17

Hej
Jeg har en iomega NAS media harddisk med indbygget ftp server.
efter at have skiftet til dansk bredbånd, altså en fiber løsning på 50/50, kan jeg
ikke mere logge på den udfra. men saktens via mit lokalnet.

jeg har åbnet alle de porte som normalt kræves i router.

kan det være dansk bredbånd/seas_nev der ikke tillader den tilgang fra nettet. og hvad gør jeg.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-01-11 09:44

Citat
jeg har åbnet alle de porte som normalt kræves i router.

med "åbnet porte" går jeg ud fra at du mener viderestillet dem til din nas
det vil i dit tilfælde sige forwardet port 20/21 til ip på din nas da det er ftp du ønsker adgang til

De har ikke spæret nogen porte så du må have et opsætningsproblem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-11 11:27

Din router har måske noget der hedder DMZ og der kan du lade din NAS få direkte adgang.

Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 31-01-11 11:55

Det er ikke nogen af delene der er problemet. Hos dansk bredbånd og mange andre fiber leverandøre, skal du have en fast ip ( eller global ip som nogen kalder det) før end der er åbnet for andre porte end Web og post. Det koster typisk 40 kr. Ekstra pr. Md.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-01-11 14:04

Mon ikke det er fordi du har fået en ny WAN IP adresse i forbindelse med dit skift.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 31-01-11 16:54

routeren er config. med alle de nye ting og sager. og der er 3 stk pcèr tilsluttet, samt en xbox. alt køre fint, bortset fra den S.... FTP....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-11 16:56

Men er der også lavet fri passage til serveren i routeren med DMZ

Kommentar
Fra : edison

Dato : 31-01-11 16:58

Det underlige er, At i NAS opsætningen skriver den, at der Remote Acess. den tester selv og skriver at alt er ok.... Men nej ikke om jeg kan komme til den ude fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-11 18:10

Hvis det er en D-Link router kan jeg vise dig hvordan min er sat op til fri server gennemgang.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-01-11 18:30

Hvordan plejer du og tilslutte dig ftp'en fra internettet?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 31-01-11 18:34

filezilla. samt explore.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 31-01-11 18:41

har lige haft fat i nakken af dansk bredbånds, support. Og fik fat i en yderst kompetent person, det var faktikst overaskene dejligt at en it suporter viste hvad han snakkede om.
Den eneste port er port 25 de har spæret. resten er åben.
så jeg må gøre noget forkert. Ellers er routeren noget L....
Måske.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-01-11 20:53

port 25 har intet med ftp og gøre, det er mail. Når jeg spørger hvordan du plejer og tilslutte din ftp så men jeg altså indstillingerne. Bruger du din IP adresse eller et hostnavn?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-11 21:05

Hvis ellers du har adgang gennem routeren.

www.myip.dk

Filezilla:
vært: din IPadresse / brugernavn: (mappe) / Kodeord: til mappen / 21 (ell 22) lyntilslut

Hvad sker der så............får du noget svar

Her kan du se om routeren har lukket helt:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
klik på proceed og så på "all service ports"

Kommentar
Fra : edison

Dato : 02-02-11 18:18

Hmmm. Det fine nye fibernet har lige været væk i nogle dage. og kommer først op og køre igen i morgen.
Så må jeg mase vidre med den FTP.

Annuller spørgsmålet
Fra : edison

Dato : 08-04-11 19:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål