/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Windows Mediaplayer kan ikke afspille
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 23-01-11 19:29

Jeg kan ikke få Windows Mediaplayer til at afspille en DVD. Hverken en helt almindelig købe-DVD eller en DVD optaget fra fjernsynet. Programmet starter op og der står "indlæser". Det bliver den ved med og der sker ikke mere. Jeg har forsøgt med VLC. Det program starter også op, men så sker der heller ikke mere. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-01-11 19:45
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 21:27
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-11 21:28

Hvis VLC heller ikke kan vise en DVD er der da noget galt med DVD drevet!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 22:28

Citat
Hvis VLC heller ikke kan vise en DVD er der da noget galt med DVD drevet!

Ikke nødvendigvis, jeg har mange skiver og film som vlc ikke magter at spille,
så det er ikke en ren vidunder-player, som mange skriver.
Den kan ikke afspille en MKV med flere lyd og tekst kanaler - hos mig, så går den død
mens Windows, efter mange forsøg og indstillinger kan afspille den uden problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-01-11 23:15

Hvis WMP og VLC heller ikke kan afspille en købe DVD er der ski da noget galt, med drev eller driver til drev, det er nu godt nok sjældent!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 23:24

Har aldrig haft et defekt drev, så kan ikke udtale mig om, om det.
-----
Har du prøvet at kopiere indholdet over på din pc og forsøge derfra, bare for at
konstatere om det skulle være drevet der ikke virker, men kan det så kopiére.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 24-01-11 08:41

Prøvet af afinstallere Windows Mediaplayer, VLC og Codec....
Herefter installerer dem igen og installer denne Media Player Codec Pack.

Windows Mediaplayer
http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/windows-media-player
VLC-Player
http://www.videolan.org/vlc/
Media Player Codec Pack
http://download.cnet.com/Media-Player-Codec-Pack/3000-13632_4-10749065.html

Genstart computeren og indsæt herefter din DVD i drevet og afspil. Hvis det ikke virker er der nok fejl på enten dvd`en eller dit drev?.... Find en anden computer og afspil dvd´en der og se om den virker der.. Prøv dig frem.....

Der kan kun være 3 ting der er i vejen...
1. Dvd-drev
2.Dvd-skrive
3. software

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-02-11 17:58

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-11 19:08

velbekomme, hva' var der så galt?