/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Skærmdriveren stoppede med at fungere,
Fra : svendib
Vist : 1598 gange
200 point
Dato : 23-01-11 17:14

Hejsa alle!!!
Håber virkelig en af jer kloge hoveder derude kan hjælpe mig med det her irriterende problem!
Jeg har forsøgt og gøre havd andre tråde herinde foreslår men lige fedt ;/

Dette er sket efter jeg formaterede min spand fra Vista til Windows 7 .. Man skulle jo tro at man gik fra god til bedre.. .hvilket også er tilfældet.. besides this..

Problemet sker typisk når jeg forsøger og spille GTA 4. Hvis jeg kunne finde en måde det ikke kørte i fuld skærm så kunne jeg nok overleve det, men stadig træls problemet opstår!

Sidder jeg f.eks og stener Java spil så sker der også, dog går skærmen i sort et par sekunder og kommer så tilbagemed meddelelsen om at skærmkortet er genoprettet.

I GTA går skærmen i sort og så er jeg nød til og genstarte.. så med andre ord... AARGH!!!

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz (4 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 2048MB RAM
Page File: 1914MB used, 2180MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
Card name: NVIDIA GeForce 9600 GT
Display Memory: 1267 MB
Dedicated Memory: 499 MB
Shared Memory: 767 MB

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-11 17:32

Prøv og download og installer den nyeste driver som er til Windows 7.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 23-01-11 17:34

Den nyeste driver er jeg ejer af... den fra den 18/01

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-01-11 17:43

Hvilken Windows 7 er det du har?

Jeg ved fra min datters side af, at hun havde problemer med en række spil, med den Win7 hun brugte. Nu har hun så Win 7 Ultimate, så nu køre det hele bare!

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 23-01-11 17:44

Jeg har windows 7 Pro hmmm man sku jo tro at alt inden for windows virkede :D

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-01-11 18:43

Dette problem er et meget gennemgående problem og spørgsmålet har været stillet herinde mange gange.
Jeg døjer selv med det og mit grafikkort er et ASUS Nvidia 8600GT og jeg har ligeledes den absolut nyeste driver der findes. På trods af det stener mit grafikkort på akkurat samme måde som du beskriver og der kommer den samme meddelse. Jeg har skiftet fra Win 7 Pro til Win 7 Ultimate og har samme problem med begge. Dog skal det siges at det som regel er i opstarten af mion pc at fejlen opstår og den skal lige have tid til at finde sig selv

Jeg har prøvet både det enen og det andet og det enenste der hjælper på mit problem er at jeg installere den driver fra ASUS der fuldte med kortet i sin tid. Dwer kører det uden problemer, men der er bare kommmet nogle opdateringer til Win 7 der gør at farverne virker forkerte hvis jeg bruge den gamle driver. Det er som om at kontrasten er for voldsom uden at jeg rigtig har noget belæg for det.

Så jeg har lært at leve med det.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-01-11 05:16

hej du skel bruge den driver der var med dit kort, derefter skal du prøve dig frem med de forskelige driver der findes tildit kort.
Hvis der ikke er nogen af dem der virker, så prøv at kontakte firmaet der har lavet kortet, det kan godt være noget trikki noget med grafikkort derfor har jeg besluttet mig for at lade være med at købe noget nyt windows mere, efter jeg har købt en ny pc hvor windows 7 er på er det slut med at skifte til nyer windows når der kommer nogen.
MVH: alan

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 24-01-11 08:50

Hej ... Har du hentet og installeret den nyeste driver.... Måske det kan afhjælpe dit proplem...

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us&ptid=1&psid=51&pid=0

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 24-01-11 09:01

Øhhh... Måske "Game Booster" kan finde svaret???
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Designed to help optimize your PC for smoother, more responsive game play in the latest PC games with the touch of a button, Game Booster helps achieve the performance edge previously only available to highly technical enthusiasts.

It works by updating hardware drivers, downloading essential gaming tools, tweaking system settings for gaming, defragmenting game directories, temporarily shutting down background processes, cleaning RAM, and intensifying processor performance.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.iobit.com/gamebooster.html

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 24-01-11 16:44

Min driver ER den nyeste..

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-01-11 17:22

inden du instalere nye driverter. så skal du altså totalt fjerne de gamle. også stien, altså feks c:/nvidia
når det er gjordt genstart. og instaler den nye drivert.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 24-01-11 17:25

Jeg har lige geninstalleret Windows og lagt windows Home prem ind så der var slet ingen drivers inden jeg lagde den nye ind .. hehe
Prøvede game booster og den lukkede da os fint alt ned , desværre kom samme fejl meddelse frem.. :/

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-02-11 18:07

så har du en fejl i din spand. har du mulighed for at låne et andet grafikkort, bare for lige at se om det skulle være der at fejlen ligger... :)

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 12-02-11 18:09

Har ikke så vidt jeg ved nogle mulighed for at låne noget grafikkort af nogle jeg kender.. så det må jo ende med jeg må leve med det her crap indtil jeg får en ny spand :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-11 18:22

Citat
GTA 4 Minimum System Requirements
•Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz or equivalent AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
•Memory/RAM: 1GB for XP and 1.5GB for Vista
•Video Card: 256MB NVIDIA 7900 or 256MB ATI X1900
•Hard Disk Space: 16GB free
•Operating System: Windows XP SP3 or Windows Vista SP1
KILDE: http://technodorm.com/2008/12/30/gta-4-system-requirements/

Måske det her lige skal tages med i beregning om det er windows' skyld eller om det er en fejl 40

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 12-02-11 18:23

Eller om spillet blev udgivet før Windows 7? Så har de jo ik skrevet den på :P

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-11 18:33

Citat
A Windows version of the game was released in North America on 2 December 2008 and in Europe on [B]3 December[/B]

Det er den dato GTA 4 er udkommet i Europa og lidt info om Windows 7
Citat
Microsoft CEO Steve Ballmer announced the Windows 7 Beta, build 7000, had been made available for download to MSDN and TechNet subscribers in the format of an ISO image.[28] The Beta was to be publicly released January 9, 2009

Så man kan vel sige at GTA 4 blev udviklet lang tid før en windows 7 beta version kom og endnu længere før en RC, så jeg vil mere at GTA 4 ikke er kompatibelt med windows 7.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 12-02-11 18:34

Okay bare mystisk jeg har kunnet spillet det før.. Men så vel den jo også komme med en meddelse om at spillet ikke kan spilles pga program fejl evt .. en bestemt fejl kode pga OS'en?
bare en tanke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-11 18:50

Hvis du har mulighed for det, så kom med de fejl koder du får.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 12-02-11 18:50

Ikke andre udover Skærmkortdriveren stoppede med og svare og er blevet genoprettet..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-11 18:52

Har du altid haft windows 7 på computeren?

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 12-02-11 18:53

Havde vista før..også med gta :) men der havde jeg et andet skærmkort

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-11 18:54

Det er ikke dit grafik kort der er problemet, tror jeg. Hvor lang tid gik der fra du installerede windows 7 til du begyndte og få fejl?

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 12-02-11 18:55

Med det samme faktisk.. Både når jeg laver dual screen på mit tv .. spiller gta eller kører wow i fuld skærm :l

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-11 19:05

Jamen så ligger problemet jo helt sikkert i at GTA 4 IKKE er kompatibelt med Windows 7.
Dit grafik kort er kompatibelt med windows 7 så dit WoW burde kunne køre uden problemer. Prøv og fjern driveren fra enhedshåndteringen og installer den nyeste driver efter en genstart.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 12-02-11 19:06

Jeg prøver! Du skal ha tak for din tid! Vender snarest tilbage med svar

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 15-02-11 06:56

Fjernede alle drivers og fjernede også NVidia mappen... hentede driverne via Nvidia.. de seneste.. fik beskeden.. at der ikke var konvertibel drivere tilstede.. så gik windows update ind i billedet og hentede nogle filer.. og bam så ku jeg installere Nvidia driverne..Gik lidt tid.. sad og så film.. SLAM sort skærm igen :l
Back to square one... kan det have noget og gøre med kortet? Kan man se dens tilstand på nogle måde?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-02-11 09:43

Er det en HP, dell, acer eller en fjerde. Hvis det er så skal du vælge en driver fra producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 15-02-11 14:48

Har snakket med en gut inde i Fijutsie siemens, og han sagde at fordi computeren var "født" med Windows Vista var det det eneste som skærmkortet kunne kører med... Er lidt uforstående i min verden... burde være en løsning :P

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-02-11 17:24

øhh. du skriver noget med boost, hvad er det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-11 17:32

Måske det er som nogen siger at GTA 4 i Win 7 er problemet, men hvad er det så problemet i min pc. Jeg spiller ikke spil (næsten) og hvis endelig jeg gør så er det et eller andet li9gegyldningt på Facebook eller lignende. Men det mit grafikkort gør altså det samme. Det sker så lige efter opstarten og når jeg vil begynde med at surfe, læse email eller hvad meget lidt ressource krævende program jeg har gang i. Nøjagtig samme fejl. Og driveren er altså til Win 7.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 16-02-11 22:18

Prøv og fjern den DirectX 11 og så installer en DirectX 9.
DirectX 11 kan kun udnyttes af nogle få, helt nye spil.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 16-02-11 22:22

Det er slet intet med spillet og gøre :L
Det er altså noget med at gøre min fijuitsie siemens kun er designet til og kører Vista.. og nu hvor jeg har lagt 7eren ind .. så er det næsten synd og gå tilbage til lort..!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-02-11 08:22

Problemet ligger i at dit driver til grafik kortet ikke er udviklet til windows 7, men kun vista. Man kan sagtens bruge en vista driver på et windows 7 system, men man kan komme ud for nogle problemer, hvis man fx. presser grafik kortet.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 17-02-11 10:08

Hmm okay.. men tror bare ikke den vil lade mig installere vista driveren på Win 7 ... Ej hvor det træls!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-02-11 11:34

Jo det vil den godt, vista og 7 er bygget op på samme princip og har samme kerne.

Kommentar
Fra : henrik56

Dato : 17-02-11 11:38

Har du mulighed for at prøve med XP?

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 17-02-11 20:29

Fik installeret Vista skærm driveren...selvfølgelig fjernede den gamle først..men stadig samme problem... Fuck det! Skod HP!
Du får point :) Tak :))

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-11 16:32

Jeg synes der er mange indlæg med at driveren ikke er beregnet til Win 7 men kun til Vista. Og det er lidt noget vrøvl der er blevet sagt pga uvidenhed. For Nvidia laver altså drivere til selv ældre kort der er lavet til Win 7. Og for at i "kloge" lige får en chance så er det "altid" samme driver til Win 7 og Vista, men en anden til XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-11 16:35

Se nu fx her. Driveren er fra 18.01.2011 og til Vista og Win 7.
Og kig nede i listen over Supported products

http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-32bit-266.58-whql-driver.html