/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ingen netværks controller på Lenovo G560
Fra : kimzz
Vist : 1783 gange
200 point
Dato : 23-01-11 11:50

Jeg kan ikke komme på trådløs internet med min Lenovo G560 , når jeg går i enhedshåndtering er der en gul trekant ved netværks controller/ i andre enheder, og enheden er beskrevet som ukendt ,når jeg går ind under opdater driver , finder den ingen.
Hvad kan jeg gøre ? kan i evt. lede mig til den rigtige forum hvor der er eksperter på området ?

Jeg har også været inde på Lenovo smartupdate , og den finder også et problem med netværks controlleren , men kan heller ikke finde en driver

Mvh. Kim H

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 11:58

Hvilken styresystem er der på den Lenovo?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-01-11 12:11

Slå WiFi til på fronten, der sidder en lille knap

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-11 12:12

Høre klik på enheden i enhedshåndteringen og klik på fjern, genstart computeren og prøv og geninstaller driveren igen, vil den stadig ikke skal du gå ind i BIOS og se om netværkskortet er aktiveret, hvilket jeg dog vil mene det er når windows kan se det. HVis intet af dette virker skal du kontakte lenovo med henblik på at få den repareret.

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 23-01-11 14:53

Jeg har win7 home premium på Computeren og jeg har prøvet med knappen på fronten , Det er efter jeg har gendannet win7 med rescuepartionen på harddisken , det ikke virker mere , før igår var der ingen problemer.

Jeg må prøve at kigge i bios
Hvad er en netværks controller egentlig

Mvh. KimH

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 23-01-11 15:10

Hvordan kommer jeg ind i BIOS ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-01-11 15:24

Citat
Hvordan kommer jeg ind i BIOS ?

tryk på DEL(kan være noget andet) under opstart eller lige når pc starter plejer det at stå på skærmen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-11 15:25

Netværks controller er den del for får din computer til og snakke sammen med det netværks der nu måtte være tilgænglig.

Har du prøvet og fjerne netværkskortet i enhedshåndteringen og genstarte computeren?

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 23-01-11 19:50

Jeg har nu kigget i bios hvor netværk var enabled , og i enhedshåndtering i andre enheder er der et gult trekant ´ved netværks controller , jeg har prøvet at fjerne enheden ,som er ukendt, og opdatere driver både automatisk og i Lenovo smart update , uden held.
I Netværkskort er der kun 2 Bluetooth device ( Personal network area) #2 og ( RFCOMM protocol tdi) #2 altså også et problem her.
I Windows netværksdiagnotificering , får efter diagnose : Der er driver eller hardware relaterede problemer med kortet Realtek Pcie FE family controller registreret.
Kan jeg kontakte Laptops.dk hvor den er købt for ca. 3 mdr siden , og få support , eller hvad tror i de vil sige ?
Kan der være noget defekt ved computeren ?
Jeg har prøvet at lave en rescue fra skjult partion fra harddisken , skulle den så ikke være med fabriksindstillinger ?