/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
email gruppe i live mail??
Fra : Sorenk
Vist : 4242 gange
100 point
Dato : 16-01-11 11:32

Hej, efter skift af computer med Xp til ny med Win 7 har jeg nu fået live mail istedet for Outlook express..

Før kunne jeg lave en mail gruppe på ex 25-30 mail adresser til mit fodbold hold, som jeg så kunne sende til på en' gang. Den funktion kan jeg ikke finde i live mail????

Nogen der ved noget om det??

PFT Søren K

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-11 11:52

Ja jeg har selv win 7 og du kan ikke oprette en gruppe der samler dine mailadresser. Kun mapper du gemmer mails i.

Desværre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-11 18:56
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-11 19:23

Klaudi

Skal man downloade et lille program for at lave grupper i Live Mail?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-11 19:38

Start Live mail og tryk på Ctrl + Shift + C samtidig, så åbner Kontaktpersoner klik på Opret en ny kategori, giv kategorien et navn og tilføj de kontakter du ønsker i den kategori

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-11 20:00

Du skal bruge Windows Live Mail, skriv f.eks. live mail i start, så burde det dukke op

ellers hent det hos MS
http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-11 21:00

Det virker så ikke i Windows Live Mail 2011!

Jeg har bikset lidt med det og lavet det sådanne

Åbn Kontakter, klik på Kategori, angiv et navn til Kategorien
vælg de emailadresser der skal i denne kategori, klik Gem

Når du så skal sende en mail til dit hold finder du den kategori du oprettede i feltet Til

håber det kan bruges

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-11 21:14

Nu har jeg oprettet kategorier. Og har lige fundet ud af at når man skal sende til mange så skal de placeres i en kategori og man åbner så kategorien. Derefter markeder man dem alle og når de er markeret så trykker man ny email. Så står alle navne i emailen. Og det er Live Mail 2011.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-01-11 22:55

Citat
Nu har jeg oprettet kategorier. Og har lige fundet ud af at når man skal sende til mange så skal de placeres i en kategori og man åbner så kategorien. Derefter markeder man dem alle og når de er markeret så trykker man ny email. Så står alle navne i emailen. Og det er Live Mail 2011.

Næsten rigtigt granner01, men det er faktisk nemmere end det.

Lad os sige at du har lavet en kategori der hedder madklub
start med at trykke på "ny mail" i til feltet skriver du nu madklub og trykker enter.
Der kommer et fint lille + foran for at vise at det er en gruppe.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-01-11 22:57

nå for pokker, der står ikke "ny mail" men derimod "e-mail-meddelelse"

bare tryk CTRL+N det virker også

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-11 23:01
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-01-11 23:04

nåe ja, skal jeg nu også læse ALLE svarene igennem
så håber vi bare at gentagelse fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 17-01-11 10:51

Tænk at der er nogen der ikke bruger gmail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-11 15:43

Prøv også lige at læse her http://www.kandu.dk/spg153038.aspx#1762622

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-11 15:48

Man kan såmænd os ha' en gmail konto i live mail

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 17-01-11 16:43

Når jeg trykker ctrl+shift+c Kommer dette op..

Tilføj en kontaktperson..

Tilføj hurtigt
Kontaktperson
Personligt
Arbejde
Chat
Noter
Id'er

Intet om kategorier??
skal lige siges at jeg ikke er logget ind med en live mail, da jeg stadig henter post fra min gamle cybercity pop3 konto, det virker iøvrigt fint og har ikke mod på at skifte mail add..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-11 16:56

Er der ikke et punkt med Kontakter?

Åbn Kontakter, klik på Kategori, angiv et navn til Kategorien
vælg de emailadresser der skal i denne kategori, klik Gem

Når du så skal sende en mail til dit hold finder du den kategori du oprettede i feltet Til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-11 21:55

Nederst til venstre i Live mail er der knapper med Kalender - Kontakter med flere som man kan klikke på, klik på Kontakter og der åbner et nyt vindue med alle kontakter, nederst til venstre i det nye vindue kan der klikkes på Ny kategori, klik på den og giv kategorien (gruppen) et navn og tilføj de kontakter som du ønske i den gruppe, nu kan du følge de andres forslag eller højre klikke på kategorien og klik på Ny så åbner en ny mail med alle kontakter i den kategori (gruppe) som modtagere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-11 21:57

Citat
jeg stadig henter post fra min gamle cybercity pop3 konto
det er ikke nødvendig at have en Live profil, du kan sagtens bruge de forslag vi er kommet med i din Cybercity mail uden at have en Live profil

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 18-01-11 16:24

I nederste vesnstre hjørne kan jeg vælge mellem..

E-mail
Kalender
Kontaktpersoner
Feeds
Nyhedsgrupper..

når jeg trykker på kontaktpersoner kommer de op ved siden af, og
intet om ny kategori.. :(

Jeg har hentet mozilla firebird, ligner den gamle outlook til forveksling, og der' kan man nemt lave grupper :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-11 16:41

Når du har klikket på Kontaktpersoner

I nederste vesnstre hjørne kan jeg vælge mellem..

kommer kontaktpersoner op ved siden af...

Øverst til venstre i vinduet der nu er åbnet med kontakter,
står der Ny, her er der en knap med Kategori

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-01-11 23:42

Her er en lille demo (så fik jeg også lige testet prezi)

http://peecee.dk/upload/view/285519

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-11 23:54

Ja hvis det ik' blir' opfattet nu, så er det squ fordi det er et helt andet mail program der bruges

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:35

Kommentar
Fra : Klaudi