/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Otto Andreas Friedrichsen
Fra : lmjensen
Vist : 826 gange
20 point
Dato : 10-01-11 21:29

Jeg søger oplysninger om min tipoldefar Tømmersvend Otto Andreas Friedrichsen. Han blev gift med Ingeborg Juul født 24.07.1821 i Magstrup, Haderslev , men jeg ved ikke hvor og hvornår de blev gift. De fik børnene Otto Andreas, Christian, Marie, Marius og Robert, alle født i Horsens. Det første barn er født i 1851 og det sidste 1859. Jeg har oplysninger om alle børnene og hustruen, men jeg kan intet finde om Otto Andreas Friedrichsen. Er der nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-11 10:16

Mon ikke det er ham her:
"
Aalborg, Aars, Ravnkilde, Hovedgaarden Nørlund, Hovedgaarden Nørlund, 99 F1, FT-1850,
Niels Amnitzbøll 37 Ugift Godsforvalter Randers
Søren Christian Aasted 28 Ugift Kontrivist [Kontorist?] Løgsted Sogn, Aalborg Amt
Frederik Christian Ernst Ferdinand Velten 29 Ugift Gartner Preussen
Marie Kirstine Hansen 41 Ugift Huusholderske Aalborg
Ane Cathrine Andersen 30 Ugift Tjenestepige Nibe
Ole Christian Adamsen 29 Ugift Gartnerkarl Svenstrup Sogn, Aalborg Amt
Peter Jensen 29 Ugift Kudsk Ørslevkloster Sogn, Viborg Amt
Otto Andreas Frederiksen 25 Gift Tømmersvende, conditionerede for Tømmermester Nielsen i Horsens, men for tiden i Arbejde her. Flensborg i Slesvig
"
Han er så født i Flensborg ca 1825, og når vi ikke finder ham senere...

Måske tog han tilbage til Hertugdømmet som vi mistede i 1864?
Bemærk mange måder at stave Friedrichsen på.

Kommentar
Fra : lmjensen

Dato : 11-01-11 21:03

det er helt sikkert ham, men jeg kan stadig ikke finde ham gift eller død.
det eneste jeg nu ved med sikkerhed er at han var i Horsens fra 1851 til 1863, og at han arbejdede i Ålborg i 1870, og at han dukker op i folketælling i Horsens i 1855, hvor han bor sammen med 3 børn og hans mor, men han er stadig forsvundet. Jeg håber på hjælp fra andre der evt har ham i deres slægtsforskning.