/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Har vi Status Que ?
Fra : tjunk
Vist : 646 gange
51 point
Dato : 31-12-10 13:02

Hvordan vil I vurderer verdenssituationen i forhold til under den kolde krig, forskellige krige iverden og så lige nu?

Har vi Status Que?
Eller her mere/mindre sikkert at være i Danmark?

Ja, undskyld sådan et alvorligt emne på en festlig dag/aften.

Jørn

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-10 13:22

Status er vel at mennesker- til stadig vil have ønsket om at udøve magt....

Grundlæggende er det vel status quo...

Der vil altid være mennesker der mister livet - til ingen nytte....

godt nytår

vh ben

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-12-10 13:27

Citat
Har vi Status Que?

Det er ikke nemt at vurdere.Vores klode er ialtfald IKKE blevet mere sikkert.
Men vi VIL åbenbart ha`det sådan. Trussels-billedet har ændret sig,men ikke til det bedre.
De største farer idag,er den muslimske terror.Hvor faren for regulære krige,landene imellem,nok er mindsket. Og dog: Situationen på den Koreanske halvø,er højspændt. Og hvad med spændingen i mellemøsten??? Israel har specielt udstyrede F-16 og F-15 kampfly,der er klar til at angribe Iran,døgnet rundt.
Nej,verden er ikke blevet mere fredeligt.

ønskes alle fra

Mosebaek

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-12-10 13:48

godt jørn

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-12-10 16:52

Jeg mener samlet set, at verden er blevet et væsentligt sikrere sted end under den kolde krig, vi har slet ikke den risiko for 3. verdenskrig, som konstant lurede i min barndom, bare husk Cubakrisen i 1962, den husstandsomdelte pjece "Hvis krigen kommer" om hvordan alle skulle indrette beskyttelsesrum i hjemmet, have madlagre (Irmas Minutkød på dåse blev anbefalet) osv.

Om vi så føler os tryggere er en anden sag, vi bliver konstant mindet om "små" lokale trusler pga. terror, bliver overvåget i hoved og røv, gennemkontrolleret når vi flyver eller ved mange seværdigheder og stormagasiner i udlandet osv, det forhøjer i hvert fald min fornemmelse af at der lurer farer alle vegne.

Der er stadig store krudttønder, fx. Israel og Mellemøsten, Indien og Pakistan, Nordkorea, men selv om det kan have store konsekvenser, er det næppe i verdenskrigsformat.

Måske er det farligste i dag ikke traditionelle militære konflikter, men konsekvenserne af vores befolkningstilvækst, herunder klima, miljø, overudnyttelse af vand og andre ressourcer, og de flygningestrømme det kan medføre.

Godt nytår allesammen, op med humøret, husk som man siger, angst æder sjæle op

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 31-12-10 17:25

Status Quo

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 31-12-10 17:39

Jeg synes det er mere uhyggeligt hvordan det hele hænger sammen.

William Pawelec er blot een af over 100 højtstående personer der er kommet med belastende vidneudsagn om hvordan hvor verden egentlig er skruet sammen. En meget interessant del af hans vidneudsagn er om, hvad han lærte under hans sikkerheds arbejde for private og statslige kilder efter at han forlod militæret.
Dog ønskede han først dette vidneudsagn frigivet efter hans død. (frigivet dec.2010)

Hvem styrer verdenen? Hvilken højere magt styrer bl.a. Usa, England og måske Ruslands regering.

Det er ganske interessant, og samtidig også uhyggeligt. Desværre kun på Engelsk. (1 time) Så har du tid, så lyt til det.
http://www.youtube.com/csetiweb