/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Nutzhorn
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 2221 gange
50 point
Dato : 28-12-10 17:52

Jeg søger efterslægt til Ditlev Andersen von Nutzhorn (1800-1865).
Er der nogen der arbejder med denne slægt?

venlig hilsen
Finn

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-12-10 18:31
Kommentar
Fra : stkra

Dato : 29-12-10 07:37

Er det denne mand vi taler om:
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Øster Kvarter, Øster kvarter II, Størrestræde 256, første sal, 1571, FT-1850, C1887
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ditlev Andersen Nutzhorn 50 Gift læge ved tugt- raspe ?? og forbedringshuset Fridericia
Charlotte Cathrine Nutzhorn 48 Gift huusmoderen Kjøbenhavn
Louise Anna Nutzhorn 19 Ugift deres börn Do.
Bendix Conradt Nutzhorn 17 Ugift deres börn Do.
Henning Frederik Feldborg Nutzhorn 16 Ugift deres börn Do.
Charlotte Catharine Do. 14 Ugift deres börn Do.
Anna Maria Do. 12 Ugift deres börn Do.
Ditlev Andersen Do. 10 Ugift deres börn Do.
Louise Do. 8 Ugift deres börn Do.
Thedor Octavius Do. 6 Ugift deres börn Do.
Anine Tareltrine Persine Aagaard 29 Ugift tjenestepiger Kjøbenhavn
Sidse Hansdatter 21 Ugift tjenestepiger Skovlunde sogn, Ballerup sogn

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 29-12-10 08:05
Kommentar
Fra : stkra

Dato : 29-12-10 08:11
Kommentar
Fra : stkra

Dato : 29-12-10 09:15

Descendants of von Nutzhorn

Generation No. 1

1. VON NUTZHORN1 was born 12 Jun 1771.

Child of VON NUTZHORN is:
2. i. DR. MED.CHIRURG. DITLEV ANDERSEN2 VON NUTZHORN, b. 12 May 1800, Fredericia, Vejle Amt, Danmark; d. 23 Dec 1865, København, Danmark.

Generation No. 2

2. DR. MED.CHIRURG. DITLEV ANDERSEN2 VON NUTZHORN (VON NUTZHORN1) was born 12 May 1800 in Fredericia, Vejle Amt, Danmark, and died 23 Dec 1865 in København, Danmark. He married CHARLOTTE CATHRINE FEILBERG 2 Sep 1830 in Trinitatis Sogn, København, Denmark, daughter of HENNING FEILBERG and LOUISE BRUMMER. She was born 16 Aug 1802 in København, Danmark, and died 7 Aug 1879 in Darum, Præstegaard, Ribe Amt, Danmark.

Children of DITLEV VON NUTZHORN and CHARLOTTE FEILBERG are:
3. i. LOUISE ANNA ANDERSEN3 VON NUTZHORN, b. 6 Jul 1831, København, Helliggeist Sogn, Danmark; d. 11 Mar 1897, Askov, Malt Sogn, Ribe Amt, Danmark.
ii. COMPOSER BENDIX CONRAD HEINRICH ANDERSEN VON NUTZHORN, b. 20 Feb 1833, København, Danmark.
iii. HENNING FREDERIK FEILBERG ANDERSEN VON NUTZHORN, b. 13 Nov 1834, København, Danmark; d. 1866.

More About HENNING FREDERIK FEILBERG ANDERSEN VON NUTZHORN:
Occupation: filolog (philologist)

4. iv. CHARLOTTE CATHRINE ANDERSEN VON NUTZHORN, b. 7 Jul 1836, København, Holmens Sogn, Danmark; d. 22 Jan 1908, Søborg, Esrum, Frederiksborg Amt.
v. ANNA MARIE ANDERSEN VON NUTZHORN, b. 22 Jan 1839, Holmens Sogn, København, Danmark.

More About ANNA MARIE ANDERSEN VON NUTZHORN:
Christening: 12 May 1839, Holmens Kirke, København, Danmark

vi. DITLEV ANDERSEN VON NUTZHORN, b. 10 Oct 1840, København, Danmark.
vii. LOVISE ANDERSEN VON NUTZHORN, b. 10 Aug 1842, København, Danmark.
viii. THEODOR OCTAVIUS VON NUTZHORN, b. 27 May 1844, København, Danmark; d. 27 Nov 1873, on the R.Danish Navy Fregate "Tordenskjold" bound for Sumatra.

Generation No. 3

3. LOUISE ANNA ANDERSEN3 VON NUTZHORN (DITLEV ANDERSEN2, VON NUTZHORN1) was born 6 Jul 1831 in København, Helliggeist Sogn, Danmark, and died 11 Mar 1897 in Askov, Malt Sogn, Ribe Amt, Danmark. She married DR. PHIL. HENNING FREDERIK FEILBERG 28 Apr 1860 in Garnisons Sogn, København, Denmark, son of NICOLAI FEILBERG and CONRADINE KØBKE. He was born 6 Aug 1831 in Hillerød, Frederiksborg Amt, Danmark, and died 8 Oct 1921 in Askov, Malt Sogn, Ribe Amt, Danmark.

More About LOUISE ANNA ANDERSEN VON NUTZHORN:
Christening: 12 Aug 1831, København, Helligaands Kirken, Danmark

Children of LOUISE VON NUTZHORN and HENNING FEILBERG are:
i. ASTRID4 FEILBERG, b. 31 Jul 1862, St. Vi Præstegaard, Slesvig, Danmark; m. CAND. POLYT CHRISTIAN PETER DETLEFSEN, 15 Jun 1888; b. 17 Sep 1863, Bogense, Odense Amt, Danmark.

More About CAND. POLYT CHRISTIAN PETER DETLEFSEN:
Occupation: Manager for "Detlefsen&Meywe" Chemical Lab.

ii. HENNING FREDERIK FEILBERG, b. 19 Jul 1865, Taarbæk, Københavns Amt, Danmark; m. ANNY CAROLINE LOUISE OLSEN, 28 Apr 1893; b. 15 Aug 1867, København, Danmark.
iii. DITLEV NIKOLAI FEILBERG, b. 10 Apr 1867, Odense, Danmark; m. JULIE JOHANNE MØRCH, 7 May 1893; b. 3 Nov 1865, Frederiksminde, Malt nr. Vejen.

More About DITLEV NIKOLAI FEILBERG:
Emigration: 3 Nov 1891, Copenhagen. Purchased at ticket to Chicargo, USA

iv. ANDREAS NUTZHORN FEILBERG, b. 22 Jun 1869, Tystofte, nr. Skælskør, Denmark.

More About ANDREAS NUTZHORN FEILBERG:
Christening: 6 Sep 1869, Brorup, Ribe

v. CARL ADOLPH FEILBERG, b. 30 Jan 1871, Præstkjær.
vi. EDEL FEILBERG, b. 9 Oct 1873, Præstkjær, Brorup, Ribe, Denmark.

More About EDEL FEILBERG:
Christening: 23 Dec 1873, Brorup, Ribe, Denmark

4. CHARLOTTE CATHRINE ANDERSEN3 VON NUTZHORN (DITLEV ANDERSEN2, VON NUTZHORN1) was born 7 Jul 1836 in København, Holmens Sogn, Danmark, and died 22 Jan 1908 in Søborg, Esrum, Frederiksborg Amt. She married CAND.POLYT (M. ENG.) PETER BEHREND FEILBERG 23 May 1866 in Garnisons Sogn, København, son of NICOLAI FEILBERG and CONRADINE KØBKE. He was born 20 Nov 1835 in Alslev Sogn, Varde, and died 12 Jan 1925 in Helsingør, Frederiksborg Amt, Danmark.

More About CHARLOTTE CATHRINE ANDERSEN VON NUTZHORN:
Christening: 12 Aug 1836, Holmens Sogn

More About CAND.POLYT (M. ENG.) PETER BEHREND FEILBERG:
Burial: Søborg, Esrum, Frederiksborg Amt
Degree: Cand. Polyt.
Occupation: Govt. Consultant in regards to Iceland & Farroe Islands

Children of CHARLOTTE VON NUTZHORN and PETER FEILBERG are:
i. NIKOLAI LAURENTIUS4 FEILBERG, b. 17 Oct 1867, Næsbyholm; d. 20 Oct 1867, Næsbyholm.
ii. ELIN CONRADINE FEILBERG, b. 22 Oct 1868, Næsbyholm; m. CAND.THEOL. FOLKVARD FENGER.

More About CAND.THEOL. FOLKVARD FENGER:
Occupation: Pastor

iii. CAND. POLYT. NIKOLAI LAURENTIUS FEILBERG, b. 30 Sep 1870, Gerdslöf, Malmöhus Län, Sverige.

More About CAND. POLYT. NIKOLAI LAURENTIUS FEILBERG:
Immigration: 1884, Sverige to Danmark
Naturalization: 22 Mar 1890, Danmar, Frederiksberg (Dansk indfødsret lov af 22/3 1890)
Occupation 1: Engineer at Carlsberg Brewery
Occupation 2: 1890, Student

iv. AAGE JOHANNES FEILBERG, b. 24 Mar 1873, Søborg Hestehave; d. 18 Jan 1943, København, Danmark; m. VALBORG GUDRUN DREYER, 14 Jun 1913; b. 7 Oct 1885, Vonsild, Vejle Amt, Danmark.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-10 12:58

Igen Finn, kommer du jo ikke med alle de oplysninger du har,
du har jo sikkert allerede fundet det stkra har brugt megen tid på at finde.

Sidst brugte jeg timer på at finde fru Feilberg som du godt vidste var født Holm.
Og nu ser jeg Nutzhorn og Feilberg er nært beslægtede...

Du har jo sikkert så også familien på Rødding Højskole,

forbindelsen til kunstneren Henningsen her:
http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Billedkunst/Danmark_1850-1910/Erik_Henningsen

og oversigten hos Runeberg her:
http://runeberg.org/dbl/12/

Men ved du også at mange Niutzhorn er nævnt i Krogsgaards slægtstræ?
"
Nutzhorn
Nutzhorn, Anna Scholastica von b.1819 -
Nutzhorn, Asta von b.1880 - Askov, Malt, Vejen
Nutzhorn, Bagge Høeberg von b.1682 -
Nutzhorn, Bendix Conrad Heinrich Andersen von b.1833 - København
Nutzhorn, Bendix Conrad Heinrich von b.1771 -
Nutzhorn, Carl Ludvig Vilhelm Rømer von b.1828 - Fredericia
Nutzhorn, Charlotte Cathrine Andersen von b.1836 -
Nutzhorn, Ditlev Andersen von b.1800 -
Nutzhorn, Friederich Ernst von b.1744 -
Nutzhorn, Henning Frederik Feilberg Andersen von b.1834 - København
Nutzhorn, Johanne von b.1869 -
Nutzhorn, Jørgen Anthon von d.1748 -
Nutzhorn, Louise Anna Andersen von b.1831 -
Nutzhorn, Mette Marie Charlotte von b.1867 -
Nutzhorn, Olga von til Stamhuset Ausumgaard b.1874 -
Nutzhorn, Sigrid von b.1876 -
Nutzhorn, Wilhelmine Johanne von -
"
Fundet her:
http://krogsgaard.name/index3.htm#Andresen

Nogle af os synes det er spændende at finde nye, ukendte slægtninge på nettet,
men at finde dem spørgeren allerede kender er jo tidsspilde...

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 05-01-11 18:24

Tak for jeres indlæg.
Mit spørgsmål lød "er der nogen der arbejder med denne slægt" og ikke hvad man kan finde på nettet, som jeg naturligvis har støvsuget så godt jeg kunne. Grunden til mit spørgsmål er, at jeg gerne vil have fat i noget af det nye omkring slægten - og det findes af gode grunde sjældent på nettet.

og til Svend.
Grunden til jeg ikke nævnte frk. Holm i andet spørgsmål, var udelukkende for ikke at farve et svar, da de oplysninger jeg havde fundet kunne pege i to retninger. Jeg har fortsat ikke fundet deres vielse og derfor ikke kan være 120% sikker, men det er en anden sag.

mvh
Finn