/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Netværks disk/server
Fra : troldenesdhb
Vist : 2007 gange
100 point
Dato : 26-12-10 13:20

Jeg er ikke så velbevandret i Netværksdiske/serverdiske.

Jeg har brug for en "kasse"der kan koples op via lan, den skal rumme mindst plads til 2 gange 1 TB, Hvad er forskellen på dem der har ram og mHz og dem der ikke har? Hvad er bedst? og hvad skal jeg vælge?

Et par stykker jeg tænker på er:

BUFFALO TeraStation Duo 2.0TB
2 TB
Understøttelse for DLNA
Pris 2896,- i Wupti
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/135779/BUFFALO-TeraStation-Duo-20TB.html

Eller Netgear NGRND 2110 med plads til 2 gange 1 TB
Pris 999,- incl 1 disk Fra Elgiganten

Budgettet stopper omkring de 3000.-

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-10 14:57

Den ser meget interessant ud, men du bør nok købe kontant, ellers betaler du for mere end to af slagsen, inden du er færdig. Firmaet tager overrente, som ligger langt over nationalrenten. Så hvis du ikke har pengene, så lån dem i din bank, det vil være langt billigere.
Det remgår ikke tydeligt, om der er harddiske i den, eller du selv skal købe dem som ekstraudstyr, så vær opmærksom på det!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-10 15:02
Kommentar
Fra : edison

Dato : 26-12-10 16:09
Kommentar
Fra : edison

Dato : 26-12-10 16:11

og der er plads til en disk mere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-10 17:12

Jeg bruger selv en gammel computer som server til at sende og modtage filer.

Men vil du sikre dine data bør du køre med to harddiske paralelt (Raid)

D-link laver dem også
http://www.dlink.com/products/?pid=509

Når du kigger efter priser så hold øje med om det er med harddiske

Kommentar
Fra : voo

Dato : 26-12-10 17:31

Hej

Vær opmærksom hvorhurtig du kan læse/skrive til dem, har haft en BUFFALO TeraStation hvor hastigheden ikke kom over 8-10 megabyte pr sek. , selv om den var monteret med gigabit port.

Voo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-10 19:26

Linket far Eyvind blev testet i Komputer for Alle for lidt tid siden og den fik gode anmeldelser

http://komputer.dk/test/harddiske/d-link-dns-323

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-12-10 08:04

Den D-link blev testet i Marts 2007.................... mon ikke der er kommet noget mere smart siden