/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
waidmann
Fra : edith1968
Vist : 2839 gange
500 point
Dato : 23-12-10 10:21

Hej,

Jeg har fået et Jagtgevær, side by side 20 /70, mærket Waidmann. Kan ikke finde noget som helst information over den.

Hvem kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-12-10 11:24

Hej Edith1968

Er dit nye våben brugt eller nyt ? Navnet kunne tyde på Tyskland eller et tysktalende land - kan du se hvad der står på trykprøvemærkerne, som er præget ind i løbet, sædvanligvis under patron-udtrækkeren /ejektoren ?
Har du handlet privat eller hos forhandler ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Vester Doense

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 23-12-10 12:27

Det er et brugt våben, det er et spansk fabrikat, zamacola Hermanos, eibar spain.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-10 12:47

Eibar er for spanien hvad Suhl er/var for Tyskland. Byerne fyldt med bøssemagere. De brugte stort set de samme låsedele, men satte hvert sit præg på den færdige bøsse.

Tænk blot på navne som: Simson Suhl eller A.Y.A. Eibar
Din bøsse er lavet af Zamacola Hermanos. Det navn har jeg set før på en SS-haglbøsse men aldrig med fornavnet Zamacola...

- men led videre på biblioteket eller nettet på de to navne og bynavnet. Det kedelige er at de fleste fabrikker er før PC-hjemmesidernes opståen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-12-10 13:31

BB1

Hvor er det dejligt at se din udmelding om edith's våben - hvorfor skal tingene altid munde ud i fnidder og ondskab, når du jo godt kan være alvorlig ? Hvor er det positivt !!
Husk det nu fremover !!

Øjenvidnet4
Ham med øjnene ALLE steder
MULTI-X
Anholt

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-12-10 13:44

Hej Edith

Det hjalp med de rigtige navne og bb1 var hurtig på pletten, Jeg må, ligesom Øjenvidnet4, rose ham for hans saglige svar, det er vi bestemt ikke vant til fra den herre, men det er nok på grund af den tilstundende højtid. Eller også tror han på syndsforladelse

Hvis du passer godt på din 20er, så har du våben i mange år - tillykke med den.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Hjallerup

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-10 15:54

Til Øjenvidnet og provsten..

Når der stilles et spørgsmål totalt renset for personfnidder, så kommer der også et "Pænt" svar så enkelt er det og det burde især i to tænke på - jul eller ej.......

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-12-10 17:24

Det er godt du kan indse det Knudsen, men det har også taget dig lang tid

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-12-10 17:31

Desværre må man sige, at adskillige debattører har fået nogen over snuden gennem tiderne, selvom spørgsmål var lødige - men din hukommelse husker ikke alle de negative og flabede svar du har givet !
Men du kan jo forklare dig når vi ses efter jul/nytår, hvis du kan fortælle mig hvor vi skal mødes ?

Som tidligere sagt er det positivt at se, at du nu efterhånden har indset dine egne fejltagelser og har kapituleret over for alle andre fornuftige jægere her på kandu. Nu er håbet blot, at du måske giver en undskyldning for den personfnidder, du selv har startet; så må vi andre tage den derfra !

Øjenvidnet4
MULTI-X²
Tejn

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-10 20:50

Hej Edith

Gå ind på Google (husalteret) og tast Zamacola - så følger en hulens masse muligheder for at finde ud af resten.

Ordet Waidmann fortæller, at dit gevær er en eksportartikel - produceret af Zamacola Hermanos, Eibar i Spanien. Bøssen må være en eksportvare til Skandinaviske eller tysktalende lande.

Waidmann betyder jæger, og jeg har f.eks. en gammel kikkert, produceret i Japan og med navnet Weidmann fræset ind i røret. Jeg har også en kikkert som bærer navnet Jäger - produceret i Taiwan.

Et eksempel:
Jaguar-gruppen herhjemme importerede masser af jagtvåben og udstyr - hvor de markedsførte varerne under navnet Jaguar. Leverandører til Jaguar var hovedsagligt den italienske våbenindustri - og der var mange fine våben imellem - f.eks. fra Benelli og Beretta.

Jeg har forresten et par bøsser mage til din. Den ene fik afkortet løbene til 56 cm, og jeg har nu en fremragende skovbøsse. Det havde jeg ikke gjort med en dyr bøsse, og prisen på din bøsse vil være fra 1.000 - 2.000 kroner, afhængig af, om den er forsynet med engelsk eller kontinentalt skæfte.
Der er altså tale om en billig bøsse - som imidlertid fungerer lige så godt som betydeligt dyrere bøsser. Den skal bare passes godt på.

Men læs lige nedenstående - og du kan gå i gang med at tjekke de forskellige oplysninger på Google.

Jeg snuppe et link - som du kan studere:
Zamacola Hermanos Shotgun for sale | GunStar.

Specifications

Gun Category: Shotgun
Make: Zamacola Hermanos
Gun status: Live firing
Certificate required: Shotgun - Section 2
Calibre: 12 Bore/gauge
Mechanism: Boxlock Non-ejector
Barrel length: 28
Stock length: 14 1/4
Choke: 3* 4*
Ejector: No
Trigger type: Double Trigger
Price: £ 125.00 (GBP - £)
Condition: Used - Good condition
Email to a friend
Report item as Sold

Mvh.
Tonganeseren
God Jul.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-10 20:55

Hej igen Edith.

Overså at der var tale om en 20/70`er. Den kan du garanteret få 3.000 for - hvis den skal sælges. Det er en mere sjælden kaliber i DK - og noget for en samler.

Mvh.
Tonganeseren

God Jul til dig - Edith

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-10 21:03

Her er endnu et link, som ikke virker lige nu.
1 Seite vor - eGunSelbsladeflinte Franchi 20/70, 1,50 EUR, 2, 16 Tage ... Doppelflinte 16/70, Seitenschlosse Hermanos Zamacola Eibar Spanien, EWB und/oder MES erforderlich ...
https://www.egun.de/market/list_items.php?PHPSESSID...1...

Men så gå ind på hjemmesiden herunder, så kan du sagtens hitte ud af resten. Hvis din bøsse er forsynet med sidelåse,så er bøssen væsentligt mere værd. Held og lykke med projketet.

https://www.egun.de

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-12-10 21:05

Waidmann, er det ikke et skud i maven

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-10 21:13

Så er vi der igen - jeg tænkte det nok - stilen kunne ikke holdes......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-10 22:16

Jo, jo - Bent Ballegaard. Vi kan sagtens holde stilen fra tidligere. No problemos.
Nyd nu juleaften og æd alt det, du overhovedet kan få klemt ned i sækken. Det luner på humøret.
Kan du have en god jul

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-10 22:45

Hej igen Edith
Tabellen her angiver det spanske proof-system. Tabellen er venligst sakset fra Hunters House. Tjek geværets stempler, og måske kan du finde ud af, hvornår dit gevær blev fremstillet i byen Eibar.

Proof År Proof År Proof År
A 1927 A1 1955 A2 1981
B 1928 B1 1956 B2 1982
C 1929 C1 1957 C2 1983
CH 1930 CH1 - CH2 -
D 1931 D1 1958 D2 1984
E 1932 E1 1959 E2 1985
F 1933 F1 1960 F2 1986
G 1934 G1 1961 G2 1987
H 1935 H1 1962 H2 1988
I 1936 I1 1963 I2 1989
J 1937 J1 1964 J2 1990
K 1938 K1 1965 K2 1991
L 1939 L1 1966 L2 1992
LL 1940 LL1 - LL2 -
M 1941 M1 1967 M2 1993
N 1942 N1 1968 N2 1994
Ñ 1943 Ñ1 1969 Ñ2 1995
O 1944 O1 1970 O2 1996
P 1945 P1 1971 P2 1997
Q 1946 Q1 1972 Q2 1998
R 1947 R1 1973 R2 1999
S 1948 S1 1974 S2 2000
T 1949 T1 1975 T2 2001
U 1950 U1 1976 U2 2002
V 1951 V1 1977 V2 2003
X 1952 X1 1978 X2 2004
Y 1953 Y1 1979 Y2 2005
Z 1954 Z1 1980 Z2 2006

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-12-10 08:10

De nøgne kendsgerninger er totalt lukket land for Ballegård. Jeg er ked af at trætte de øvrige fornuftige debattører med de kedelige facts om den jyske tranlampe med rødt skær og egen rundkørsel, men det er desværre nødvendigt ! F.eks. forstår man udmærket en del af hans "venner og gæster", som ufrivilligt skal finde sig i at blive fotograferet til en tvivlsom hjemmeside, som er produceret og fotograferet af en vis HÆ, som for nylig bl.a. havde en såkaldt "vildtparade" kørende på Youtube - gad vide om d'herrer har alle deltageres tilladelse til offentliggørelse - jeg tvivler !! Man må håbe nogle af dem får slået i bordet overfor Ballegård og får det slettet !!
Tonganeseren er en sand mester udi våben og det er en fornøjelse at se den viden om spørgsmålet fra edith1968 - så der er noget at gå i gang med via internettet, hvis nu julen bliver for lang

De bedste ønsker for en glædelig jul til alle.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Pedersker

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-12-10 08:33

Til Bent Ballegaard Knudsen.

Egentlig havde jeg besluttet at overse dine seneste kommentarer, men jeg synes nu alligevel en lille hilsen er på sin plads.

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 23-12-10 15:54
-------------------------------------------------------------------------------
Til Øjenvidnet og provsten..

Når der stilles et spørgsmål totalt renset for personfnidder, så kommer der også et "Pænt" svar så enkelt er det og det burde især i to tænke på - jul eller ej.......
--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har forsøgt at svare dig på en pæn og stille måde, ovenikøbet med ros til dig, men du vil kun splid og spektakel - desværre !

Jeg vil gerne undskylde overfor edith, at din tråd bliver brugt til skænderier, men sådan vil bb1 det åbenbart. Hvorom alt er, vi jeg gerne ønske dig og dine en rigtig glædelig jul og et godt nytår når den tid kommer.

De venligste hilsner
Provsten1
Multi-X
Süderlügum

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-12-10 08:57

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-12-10 09:15

Ak ja , den Balledoof den Balledoof !!

Ved kun at svare med pictogrammer laver han heller ingen stavefejl og så er meget nået !!

Har forresten lige hørt, at hans tillidshverv (riffelinstruktør, hundeinstruktør)i DJ er blevet inddraget p.g.a. uduelighed . Det vil blive hilst velkommen i en del foreninger som har været belemret med skvattet igennem en årrække og til hvilken nytte? Forkerte informationer m.m.m. og det kan ingen kursister været tjent med, så derfor har man også frataget ham dette

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-12-10 10:13

Citat
Har forresten lige hørt, at hans tillidshverv (riffelinstruktør, hundeinstruktør)i DJ er blevet inddraget p.g.a. uduelighed .

Ja og Brennerup Trailers, vil ikke have ham som produktudvikler, selv om han er højt uddannet i raket skruerier, og trykbærende letmælksanlæg.
De mente at Knudsen og HÆ på et tidspunkt, begge havde siddet på de bagerste pladser, og stjærten havde overgivet sig under trykket.

De spurgte om denne Ballegårds jagtvogn,kom fra de yderste af det syd-vestlige Polen. Da selv en halvbegavet orangutang ikke kunne finde på noget sådant ( undskyld til Polen ) . Jeg bad dem kigge nærmere på chaufføren, som famlede med hoveddøren ind til det trækkende køretøj, med julehat med mere.

De fastholdt nu endnu mere påstanden, men graduere nu sagen op til bavianstørrelse. De ville nu se beviser på,-at Knudsen lå lidt højere, end de gode abekatte, jeg må indrømme jeg kom til kort endnu en gang.
Når jeg forsvare Knudsen i jægerkredse og andre steder, ender det med et totalt selvskud hver gang, men man kan sgu da inte fortælle,at han mener hans udtagelser og gerninger helt alvorligt,eller kan man

Citat
Til Øjenvidnet og provsten..

Når der stilles et spørgsmål totalt renset for personfnidder, så kommer der også et "Pænt" svar så enkelt er det og det burde især i to tænke på - jul eller ej.......

Hvordan kommer man rundt om den ovennævnte påstand måske!!!,og bevare sin realitetssans jælp]

Mvh
BW
Multi-X

Held med gåsestegen, og især til dem, som IKKE har magtet at skyde nogle selv, men har sneget sig rundt ved slagteren i tusmørket.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-12-10 13:12

til specielt de udstødte og blacklistede hos Bendt Ballegård Knudsen

Fred være med eder !

Øjenvidnet4
MULTI-X²³°
Skree

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-12-10 13:29

I lige måde og - Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaameeeeeeeeeeeeeeeeeeen !!!!!!

Med oprigtig glad julehilsen til alle

hilsen

Tonganeseren

Medlem af Multi-X Outcast Gruppen (Gruppen der ikke er bange for at sparke i røven) - Yiehaa!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-12-10 14:27

Hold da helt kæft hvor en tamgås fylder i ovnen.

Spis og drik med måde - og lad det glade budskab tilflyde Jer, hvis turen går forbi den lokale "kirkepusher".

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X Teamet
Bodilsker i sne

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-12-10 14:41

Vi er ej Blacklistede.

Jeg foretrækker den mere korrekte version. Vi er kvalitets sorteret og endt i gruppen AAAA+1.

Er ej heller bange for, at træde den nedlagteenkandu, lidt i sækken og ryste hans tomme nøddepose lidt.
Gad vide, om han har taget fejl af den hjemmelige skorsten, og den på kadaverforbrændingen, for han er pist væk, lugten er vist meget = hinanden, fra skorstene.
Det forlyder, at Julemandenkandu igennem længere tid, ikke mere ligger på en pressing og tager solbad ved rundkørslen.
Der har været mange episoder, hvor en halvvågen kadaverpilot har klaskede grabben ned over bemeldte person. Hvergang har han da heldigvis overlevet, det lidt kraftige kærlige klem fra grabben, men det har kostet lidt på chauffør siden. Selv om de har ret i, at korpusset godt, og endda meget godt, kan forveksles lidt med en stor galt uden nødder, som har ligget forlænge i sommervarmen. Så godt at droningenoderen har hevet ham om bag ved garagebyggeret, når han kvabber om på græsplænen.

Mvh
og glædelig jul
Hold øje med, at konen holder øje med oven. Hold snitterne væk, når hun bukker sig ned, for at hælde fedtet fra ( anden ), ren tankegang tak,- sådan en højhellig juletid
BW
Multi-X Julefred kapice

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-12-10 14:47

Tonga

Det gør dit købedyr ikke om 2 timer .
Så tror du, at det er en krikand ,som du har forvildet ind på bradepanden, nå nej dem var der heller ikke nogen af av av . Det ender med en ny slagter så.

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-12-10 15:44

Alle - uanset størrelsen på kønsorganerne, ønskes en glæææædelig juuuul.

Alle Bajutter ønskes en glædelig og rummelig bag'jul.

HH.
Sneskovlen er snart slidt ned.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-12-10 15:45

Glædelig Jul BW.
Vores sorte slagter har bedyret, at gåsen og de 2 ænder har haft et godt liv i frie og næsten uhæmmede omgivelser. På samme måde som vi andre, der i et et menneskeliv har betalt skat og derudover rettet sig efter landets lovgivning - sådan i store træk da.
Men rigtigt er det, at jeg har set mange eksempler på transformationsænder - som fra at være en motherfucker på små 3 kg er skrumpet ind til noget der ligner en turberkuløst udseende krikand.
Jooooohhhh - juletragedier har vi oplevet mange af - her på matriklen, som da hustruen glemte, at hun havde gang i sovsegryden - og glemte alt om det. Kun fordi hunden gav hals, lykkedes det os at forhindre en større nedsmeltning på den keramiske kogeplade. De voksne gæster sad forstenede, mens børnene egentlig syntes det så sjovt ud, da røgen kvalmede ind i stuen.

Hunden har lugtet lunten og ligger trygt under køkkenbordet med hovedet rettet mod komfuret. For første gang er det ikke lykkedes mig at finde frem til konens julegave til mig. Jeg har ønsket mig en god krudtvægt, og den kan jo selvfølgelig gemmes et eller andet ydmygt sted. Og så ved jeg, at sønnen får en blender - af sin moster. Jeg har fået udstedt et gavekort til konen - fra en af disse moderne dametøjsbutikker, hvor ekspeditricerne ligner sultne hyæner.

Nå, nu må vi te´ed. Jeg skal pille kartofler og vende flødeskum i risen.

Nyd det i fulde drag. Se børnene, uihæmmede, flå løs i gavepapiret, mens forældrene desperate forsøger at få dem til at ligne dresserede aber. Lyt til de begejstrede skrig og husk så lige at sikre juletræet i en krog i loftet. Jubiiiiiiii. Skide skægt.

Endnu engang glædelig jul. Glæder mig til at se, om hunden går med rundt om juletræet - som den gamle altid gjorde det.

Endelig: Husk at fodre de vilde dyr - altså dem udenfor.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-12-10 15:49

Glædelig Jul Heidi-Ho.

Mvh. julehilsen og med håbet om tilstrækkeligt med ballroom
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-12-10 15:52

Kommer liiiige i tanker om et digt - netop om Waidmann (Heil)

Ich bin in Hitze schon seit Tagen
So werd ich mir ein Kahlwild jagen
Und bis zum Morgen sitz' ich an
Damit ich Blattschuss geben kann

Auf dem Lande, auf dem Meer,
lauert das Verderben
Die Kreatur muss sterben!
Sterben!

Ein Schmaltier auf die Läufe kommt
Hat sich im hohen Ried gesonnt
Macht gute Fährte tief im Tann
Der Spiegel glänzt, ich packe an
Der Wedel zuckt wie Fingeraal
Die Flinte springt vom Futteral

Weidmanns manns manns manns Heil!

Ich fege mir den Bast vom Horn
Und gebe ein gestrichenes Korn

Weidmanns manns manns manns Heil!
Auf dem Lande, auf dem Meer,
lauert das Verderben
Die Kreatur muss sterben!
Sterben!
Weidmanns manns manns manns Heil!
Sterben!
Weidmanns manns manns manns Heil!

Sie spürt die Mündungsenergie
Feiner Schweiss tropft auf das Knie

Auf dem Lande, auf dem Meer,
lauert das Verderben
Die Kreatur muss sterben!
Sterben!
Weidmanns manns manns manns Heil!
Sterben!

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 26-12-10 06:13

hej Allesammen,

Tusind mange tak Jeres dejlige kommentar, det varmer at se at i kan være så optaget af en anden persons spørgsmål

Tusind tak Tonganeseren, du har hjulpet mig meget videre........

Og god baghjul... allesammen..

Edith

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-12-10 11:47

Igen kan man hurtig fornemme,hvem der er mest krigerisk,af de herrer.bb1 kommer med et hurtig og saglig svar.Og straks er Øjenvidnet4, Provsten1 og Sandhedsvidnet,igang med deres svinske kommentarer.
Kunne tyde på i simpelthen sidder og venter på at bb1,viser sig på skærmen,"så i kan komme igang".
Er i bange for bb1??? Noget kunne tyde på det.Da i tilsyneladende mener at "angreb er det bedste forsvar".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-12-10 12:35

Kære Mosebaek

Lad nu være med det bavl. Du ved squda godt, at det er første gang i 100 år at omtalte Balledoof reflekterer positivt. Derfor er de såre naturligt, at man laver lidt grin med det. Pjat med dig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-12-10 13:14

Til Mosebaek.

Først vil jeg ønske dig en glædelig jul. Dernæst tillader jeg mig at kommentere din kommentar om bl.a. min deltagelse i ediths tråd.
Hvis du lægger mærke til mit andet svar til Ballegaard, er det med velment ros, hvilket iøvrigt også var tilfældet fra Øjenvidnet4, så din kritik er skudt ved siden af.
Derefter fremturer Ballegaard med sine tåbelige kommentarer og derfor får han igen af samme skuffe, thi det er nemlig den eneste måde han forstår tingene på.

"Er i bange for bb1??? Noget kunne tyde på det.Da i tilsyneladende mener at "angreb er det bedste forsvar"."
Nu ligger det således, at jeg personligt ikke er bange for noget eller nogen og slet ikke skvattet Ballegaard. I nogle situationer er angreb det bedste forsvar - det har min tid som prof. soldat lært mig - og det virker bedst i denne situation ! Hvis jeg kan være med til at få minimeret den indflydelse bb1 har på jagtdebatten i DK, er meget nået. Vi jægere har ikke brug for løgne, pralerier og fortielser som dem bb1 har praktiseret i mange år - derfor er jeg efter ham og jeg tror det er begyndt at virke !

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Over Jerstal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-12-10 14:20

derfor er jeg efter ham og jeg tror det er begyndt at virke !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- det er forsent at fremsætte juleønsker nu - HR. Jægersoldat og gods ejer-

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-12-10 15:25

Knudsen, det er ikke juleønsker men faktum!!, din retorik Ballegard er på højde med Kemiske Ali.

Glædelig jul
BW
Multi-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-12-10 21:36

Ja især når BW svare for provsten - så bliver det sku` svært at følge med selv for Oreklet D.L.S. Tomben....

Hvem spurgte forresten dig betterwisser - er du måske også provsten??????

Hvorfor svare du for ham?????

Er det besluttet i HYLER gruppen, at det er dig, der har vagt i dag?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-12-10 22:48

Tag dig nu sammen - Balleddof. Få tjekket din stavekontrol. Dit indlæg er jo en skandale og voldtægt af sproget.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-10 01:14

Nå-Tombe kan BW nu heller ikke få lov til at svare???

Dit svar har jo intet med sagen ag gøre - det er som sædvanligt kun en gang

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-12-10 01:39
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-12-10 01:44

Hmm.....
Vi føler os bedrevidende end den stupide jæger, stod der det, - i Politiken?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-10 06:13

Ja, når Hylerne indbyrdes svare på deres egne spørgsmål, så køre man ofte i grøften eller som nu fast i sneen....

Når først man holder der føler de fleste sig lidt dumme, men altså ikke hylerne..........

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 27-12-10 08:55

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 26-12-10 14:20
--------------------------------------------------------------------------------
derfor er jeg efter ham og jeg tror det er begyndt at virke !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- det er forsent at fremsætte juleønsker nu - HR. Jægersoldat og gods ejer-
---------------------------------------------------------------------------------------

Hvad er det du mangler svar på ? Jeg mener jeg har svaret dig på alle de spørgsmål du har stillet til mig, så hvorfor blive ved ??

"Ja især når BW svare for provsten - så bliver det sku` svært at følge med selv for Oreklet D.L.S. Tomben....
Hvem spurgte forresten dig betterwisser - er du måske også provsten??????
Hvorfor svare du for ham?????
Er det besluttet i HYLER gruppen, at det er dig, der har vagt i dag?????"

Dette indlæg skriger jo på panik fra din side, så derfor kan man roligt konstatere at "hylernes" indsats har hjulpet !! Løgnagtige typer som dig skal bekæmpes med alle lovlige midler - tag du nu at lukke din såkaldte hjemmeside; magen til makværk skal man lede længe efter; men hvad kan man forvente af tåber som dig selv og Robert Hæ, der hverken kan stave eller tegnsætte bare til et nogenlunde niveau.
Dit korstog mod alle andre jægere som værende "dårlige repræsentanter" for jægerstanden siger jo blot, at du ikke har forstået en tødel af det hele !!

Hilsen
Provsten1
Multi-X Sammenholdet + andre gode mennesker
Låsby Brugs

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-12-10 09:18

Gudstraffemig om ikke Balledoof står op midt om natten for at skrive intetsigende smæde-skrivelser til alle gode jægere !! Det viser jo formatet eller rettere, mangel på samme !
Provsten har helt ret i sit indlæg: Ballen er færdig i sit forsøg på at virke troværdig - ingen tror på hans historier. Bliv du nu hjemme i Bottrup og vedligehold dit hus, så naboerne ikke skal trækkes med det roderi der altid er på stedet - jeg har set adskillige billeder - vorherre bevares. Husene i området er jo faldet i værdi, blot fordi du ikke gider gøre en indsats - men det var jo også problemet på de arbejdspladser du er blevet fyret fra !!
Men sådan går det jo ofte, når man skal lege godsejer for lånte penge og kun har tiden til at passe dét - men det får jo også snart en ende så vidt jeg er orienteret !!

Til sidst: Hvornår mon alle hylerne får en kollektiv anmeldelse på halsen for usaglighed ?

Nu jeg er her: Hvornår svarer du mig på tid og sted ang. møde/jagt/frokost - narrehat

Øjenvidnet4
MULTI-X³
Almindingen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-10 10:38

Hvad har hjulpet? i HYLER jo stadig op og Øjenvidnet endda stadig i sort /hvidt Husk, hverken ham ellers hans ven har en mobiltelefon, som kan tage farvebilleder, mon også de kun har sort/hvidt TV..

Nu har jeg i længere til båret en rød nissehue med alle skyde og duelighedprøve mærker, som det var panlagt at D.L.S. skulle have uddelt til deres medlemmer, når de havde bestået prøverne og derfor var blevet noget klogere også kommer hverken Øjenvidnet eller hans ven og tager et billede og gør de det, så er det sku kun i sort/hvidt - hvor sørgeligt.... I kan sku` ik`være det bekendt!!!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 11:21

Citat
Ja, når Hylerne indbyrdes svare på deres egne spørgsmål, så køre man ofte i grøften eller som nu fast i sneen....

Når først man holder der føler de fleste sig lidt dumme, men altså ikke hylerne..........

Spænd Landauernen ( Kramp Letten) fra den voldsomme Volvo.

Få Hæ til at sidde i varekassen, og knald nogle gamle grimmer på baghjulene, fyld Volvoen op med afgiftsfri benzin, og Wupti dot Knudsen, du har et terrængående køretøj, som kan besejre Bornholm´s snemasser, sammen en tre fire jordmødere på forsædet.
Det anbefales at du har to bajutter til at løbe foran, svingende en hullet spand med 50 fyrfadslys i, hvis i skulle møde en storbror Volvo model gummiged, med en skovl større end dig 6 m3 skal vi nok op i. Måske den store røde pære du har hængt ud, var bedre til forløberne.

Nej vi holder skam ikke vagt, vi gider ikke de der døgnvagter, så der må du klare dig selv, det kniber lidt kan vi se. Vi har fået fri af Ole om natten, bare vi hurtigt får dig rettet til, helst før 9 næste morgen.
De der hylere forresten, ligger og smasker julesild i sig, inde under isen nu, Knudsen. De ka sæl de der hylere
Billederne med din ulovlige Jagtekvipage, har giver mig en idee til, hvorledes du kan udvide dit forretningsområde, den ligger lige til højrebenet for dig.
Du skal lave en Carl Mar 2 farm, I har så meget tilfælles at en fusion af dine kreative jagtevner,og fortolkninger af mangt og meget, parret sammen med Mar´s blottertrang, mudderkørsel og ikke mindst det som han kalder frigjorthed , og som jeg vil kalde en tvangstanke, omkring hans rumlepot. Hæ kan være fotomand på farmen. Så sig ikke, at vi ikke vil dig det godt, du vil lave kassen her og vi andre

Citat
Carl-Mar skød juletræet og rullede sig nøgen i sneen
08 dec | Carl-Mar skød juletræet og rullede sig nøgen i sneen. SKÆV JUL - KAPITEL OTTE:
Carl-Mar Møllers familie skal i år synges pornografiske julesange. ... Læs mere…

til Knudsen, som altid har messet sin egen regelrethed, lovholdighed " åbent hoved principper" udover alt og alle.

Mvh
BW
Multi-X
Hos Mar med kontrakten

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-10 11:47

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 12:59

Er den ikke lige til stregen Knudsen, at de medaljer som tilhører den hæderkronede DLS forening, har du sømmet fast i din fedtede julehat, har du betalt dem? Nå ja du er jo bedst med lånte fjer og på frihjul.

BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-12-10 18:46

"Nu har jeg i længere til båret en rød nissehue med alle skyde og duelighedprøve mærker, som det var panlagt at D.L.S. skulle have uddelt til deres medlemmer, når de havde bestået prøverne."

Ren og skær tyveri, men så kender man løgnhalsen bb1 igen - noget af en indrømmelse at komme med

Øjenvidnet4
MULTI-X
På toppen af Himmelpind

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 29-12-10 18:19

Hej edith1968

Jeg har fået et Jagtgevær, side by side 20 /70, mærket Waidmann. Kan ikke finde noget som helst information over den.

Hvem kan hjælpe mig?

Det går rigtig godt i det lille hjem, og debatten kører på livet løs..........
Nu synes jeg I alle skal hygge jer lidt

skydespil http://www.jagtblog.com/jagtspil-skyd-lerduer.html

Godkendelse af svar
Fra : edith1968

Dato : 30-12-10 08:55

Tak for svaret katekismus.