/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
trækløver
Fra : farmer-k
Vist : 1308 gange
50 point
Dato : 22-12-10 10:28

kan hydraulikolie fryse??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-10 10:56
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-10 11:07

se også

Statistik
Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 0
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 12

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-12-10 13:29

Al olie kan fryse. Når du vælger en hydraulikolie, skal du se efter laveste arbejdstemperatur. Jeg har boet i Grønland og der har jeg aldrig hørt om frossen hydraulikolie, de bruger blot en olie til arktiske forhold

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-10 14:33

Citat
trækløver

Og er det TH´s den billigste, bør du slet ikke bruge den i frostvejr

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-12-10 19:18

ja, men ikke ordentligt. Det bliver så stiv, at maskinen kører så langsomt, som om det kører i klumper og hakker til at begynde med, - ved brug bliver olien varmere og maskinen vil køre normalt.
Hvis der er vand i, vil det jo lægge sig i bunden og stoppe med ispropper, og så vil maskinen slet ikke fungere. Det afhjælpes ved at tø skidtet op!