/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Nogle der kender
Fra : troldenesdhb
Vist : 1021 gange
110 point
Dato : 17-12-10 12:35

http://www.sierraexpress.biz/dk/careers/

Her er en anden debat om dem, men kunne være der er nogle HER der har erfaring?

http://www.amino.dk/forums/t/109845.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-10 12:55

Hvis du hopper på den så får du også 5 stjerner hver gang fra mig.

Enten har de tænkt sig at prakke dig nogle varer på eller du skal være kurer for et lyssky fortagene.

Ps. Men det er da en pæn hjemmeside de har skruet sammen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-12-10 13:26

Jobbet har også været på Ofir.dk

http://www.ofir.dk/Resultat/kurerkontorbud-sierra-express-329371018.aspx?jobId=329371018&list=SearchResultsJobsIds&index=3&querydesc=SearchJobQueryDescription&viewedfrom=1

Men den kan umiddelbart ikke søges mere:

Citat
Bemærk at denne jobannonce er udløbet! Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Selvom den først skulle have udløbsdato d. 26-12-2010.

Evt. skyldes det, at Ofir har blokkeret for den

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-12-10 13:31

nu er jeg for gammel til den slags Men en af mine unger syntes at det var mange penge. Men jeg er meget betænkelig ved dem, som jeg også kan se at i er

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-10 13:42

Citat
Evt. skyldes det, at Ofir har blokkeret for den

Fint nok, men kunne/ burde de så ikke have skrevet hvorfor den er lukket?
Om ikke andet, så for at advare imod firmaet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-12-10 14:03

Kan jobbet pynte på mit CV ??

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-12-10 16:32

Jeg har kontaktet Ofir vedr. job-annoncen, og fået følgende svar:

Citat
Tak for din henvendelse.

Vi har taget annoncen af Ofir.dk, da vi selv fandt annoncen mistænkelig.
Annoncøren (Sierra Express) har betalt annoncen online, hvorfor vi ikke har haft den til manuel godkendelse.
Vi har forsøgt at kontakte Sierra Express, for at høre nærmere om seriøsiteten bag den og virksomheden, men har desværre ikke kunne komme i kontakt.

Om virksomheden og annoncen er seriøs, kan jeg desværre ikke svare på, men annoncen vil ikke komme på Ofir.dk, før vi er helt sikre på seriøsiteten.

Jeg vil indtil videre anbefale dig at være opmærksom på Sierra Express og annoncer lignende denne.

Hav en god weekend.

Så de har også været i tvivl!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-10 16:42

Kan slet ikke forstå deres koncept, man får tilsendt pakker, for at videre sende dem
= hvorfor gør de det ikke selv, billigere.
MINUS man skal åbne dem for at fjerne alt af papir og lignende,
for så at sende dem igen _ det får altså mine underhylere til at klemme meget ubehageligt
Det er garanteret stjålne varer fra et pakke lager, der bare skal omdirigeres ved hjælp af godtroende mennesker.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-12-10 18:59

Citat
Kurerarbejde er kriminelt
Men også danskere kan være mål for de kriminelles tilbud, siger Børge M. Fransen, vicepolitiinspektør ved Østjyllands Politi og leder af afdelingen for Økonomisk Efterforskning.

»Vi har tidligere set, at danskere er blevet lokket til at udlevere deres kontooplysninger, hvorefter de har fået overført penge, som de derefter skulle videresende til Østeuropa og Rusland. På den måde har kriminelle fået vasket sorte penge hvide«

»Men nu er det altså fysiske varer, eksempelvis computere eller fotoudstyr, som købes via nettet med stjålne eller falske kreditkort, og som herefter sendes til danskere eller unge østeuropæere bosat i Danmark. De modtager cirka 50 euro, og til gengæld skal de så videresende pakken med it- eller fotoudstyr til Østeuropa og Rusland«, siger Børge M. Fransen.

Medvirken til bedrageri
Dermed snyder de kriminelle både butikkerne, hvor varerne er købt med falske kreditkort, og de personer som videresender varerne øst på.

Men hvis du videresender den slags pakker for andre, gør du dig medskyldig i en forbrydelse, advarer vicepolitiinspektøren.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-12-10 08:23

godt indlæg refi.

Hvor er citatet fra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-10 08:30

Det var fra Berlingske - ca. et år gammelt - sorry kildeangivelse manglede...

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-12-10 10:04

Tak for svaret refi.