/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Farvet baggrund?
Fra : food_life
Vist : 1481 gange
100 point
Dato : 11-05-03 21:35

Hvordan laver man en farvet baggrund i Word? Baggrunden skal danne baggrund for alm. tekst!

MVH

Kommentar
Fra : summer

Dato : 11-05-03 21:42

Word: Formater> Baggrund> Farver eller effekter

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 11-05-03 21:48

Hvis baggrunden også skal udskrives? Så er det noget med a<t vælge web layout

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 11-05-03 22:23

Jeg har et dokument med spalter - de forsvinder når jeg indsætter en farvet baggrund - hele opsætningen forsvinder?

MVH

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-05-03 22:32

Hej food_life

Hvordan laver man en farvet baggrund i Word? Jo, du vælger Formater, du vælger Rammer og skygge, du vælger Skygge, du vælger den farve du vil ha' og trykker OK.
Flyt alle margener til det maksimale på brevpapiret. Brug enter-tasten til du får hele siden farvet. Gå derefter tilbage til toppen af dokumenter, for at begynde at skrive.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 11-05-03 22:49

Hej Frank - det lyder godt - har prøvet og det virker;men nu har jeg et dokument - og hvis jeg klipper for at få teksten over på den farvede baggrund; så er den gal igen - ingen farve bag det klippede?

MVH

Kommentar
Fra : ISAKSEN

Dato : 12-05-03 00:18

Jeg har et andet løsningsforslag:
1. Tegn et retangel, der dækker hele dokumentet.
2. Højreklik på retanglet og vælg Formater autofigur. Vælg dér den fyldfarve, du vil have som baggrund.
3. Højreklik igen på retanglet og vælg Rækkefølge. Vælg dér Flyt bag ved tekst.
4. For nu at kunne skrive tekst, så tryk med cursor-pilen i det grå uden for dokumentet. Opsæt evt. i spalter nu.
Prøv om ikke det virker. Også når du klipper/klistrer tekst ind.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-03 11:10

Lav et farvet rektangel eller lignende i dit Sidehoved og træk og vrid det derefter på plads. Nu er det farvede objekt placeret på nøjagtig samme plads på side 1, 2 o.s.v. Luk derefter sidehovedet og begynd at skriv og tekst ligger nu ovenpå farven/baggrunden

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 13-05-03 09:13

Hej ISAKSEN - ideen er god; men så ville jeg sætte en logo på siden og det må man ikke i en tekstbox?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-03 11:19

Hvis du starter med min metode med at lave din farvede baggrund i sidehovedet og trækker og vrider det på plads og derefter lukker sidehovedet, indsætter du derefter dit logo helt normalt ->højreklikker ->Formatter billede ->fanebladet Layout (hvor du kan lave din tekstombrydning (foran, bagved osv.)) og defefter Fanebladet Billede hvor du under billedstyring:Farve kan vælge om det skal være vandmærke o.s.v..

Alternativt kan du jo lege lidt med at indsætte noget i din sidefod og noget andet i dit sidehoved

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 13-05-03 11:20

Tak for svaret catbody. Det fungerer - nu har jeg kun et lille problem - når jeg sætter et logo ind får det en hvid baggrund?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-03 11:50

Det letteste vil være at du giver logoet samme baggrundsfarve som hvor du vil indsætte det.
En anden mulighed er at gemme dit logo som *.gif, indsætte det ->Højreklikke og vælge Redigér billede, Højreklik igen og vælg Vis værktøjslinie Billede og som nr. 2 fra højre i den boks der popper op er der en pind/blyant med et lille væltet v under, vælg det og peg på en farve i dit billede som du vil have gennemsigtigt (i dit tilfælde hvid)
Derefter trykker du i samme boks på Tekstombrydning (nr. 4 fra højre) og vælger foran, bagved eller hvad du nu vil have. Lukker redigeringsbilledet hvorefter du kommer over på din normale dokumentside. Træk nu dit logo på plads og hvis vi/du er heldige er den hvide baggrund væk.