/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen forbindelse til usb-stick
Fra : flemse123
Vist : 1984 gange
100 point
Dato : 13-12-10 10:05

Hej alle
Jeg har et usb-stick, en Dane-Elec 16GB, som jeg desværre ikke kan komme i kontakt med mere. Når jeg isætter den i computerens usb stik siger den at den installerer software til enheden og enheden er klar til brug, men bagefer kan jeg ikke finde den i explorer. Jeg kører med windows 7. Har prøvet på en af de andre computere, der kører 7-ultimate med samme resultat.
Håber den kan reddes da der en del backup i det.
Mvh
FF

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 10:11

Prøv at gå i Diskhåndtering, kan du se den der?

Højreklik på "Denne computer" -> Administrer
find disk-håndtering, højreklik og vælg Rediger, skift drev bogstav

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-12-10 10:12

Højreklik opå Denne Computer. Vælg Administrer
erefter åbnes et nyt vindue hvor du kan vælge Diskhåndtering.

Jeg vil vædde på at din disk er slettet og dermed ikke er initialiseret mere - dvs har en partitionstabel.
Men alt dette kan du klare via diskhåndteringen!

Per

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 13-12-10 10:33

Hej peque, har været inde i adm, kan ikke finde den .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 10:33

synd

skriv diskmgmt.msc i start>søg
er den der

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 13-12-10 10:37

det er den ikke, kun et andet usb-stick

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 10:46

Har du sluttet en andet USB pind til? prøv at fjern den.
Har du ikke sluttet en anden til, prøv at højreklikke på den du kan se og vælg
Skift drevbogstav og sti...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-10 10:54

Der skulle vel ikke sidde en lille knap på den (usb stick´et), som skal klikkes en anden vej, for at låse den op.

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 13-12-10 11:02

hej nomore, det er der ikke

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-10 11:10

SÅ ville jeg prøve at fjerne samtlige usb porte og installere dem igen, samt opdatere driverne.
Afinstaller og genstart, men tror ikke det løser dit problem.

Har du en scanner/ printer eller lignende, der har en en usb indgang, så prøv det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-10 12:50

Det KU' jo være, at du har 'flået' din USB nøgle UD af computeren ...UDEN først at vælge:

Sikker fjernelse af hardware = Et ikon i systray.

Fjerner man en disk under skrivning/læsning ?

Tjaeh... så risikerer man, at alle DATA på disken (..i dette tilfælde USB-nøglen/-stick'en ta'r sig en tur engangs-billet til "De Evige Datamarker").

Det eneste der kan 'redde' stick'ets funktionalitet + evt. DATA ...er en hundedyr løsning. (Disse firma'er ta'r sig nemlig GODT betalt for umagen!)

For at få 'skidtet' til at virke igen? Tjaehhh... Who Knows ?

Det svarer lidt til at flashe/reset'e sin BIOS

..er det måske dét, der er hent ?

Ps. Af skade bli'r man klog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-10 13:01

Ps. Den eneste 'metode' til at 'ødelægge' en USB-nøgle på lign. måde er nemli':

At slå den HÅRDT og BRUTALT med en hammer ...eller lægge den ca. 20 min. i en Microbølgeovn.

Øv. Hvor ER det altså svært at lære; at fjerne hardware fra PC'en korrekt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-10 13:35

Citat
eller lægge den ca. 20 min. i en Microbølgeovn.

Eller måske kan en tur i fryseren redde den

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=1012&bih=569&q=harddisk+in+freezer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&cad=cbv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-10 13:44

nomore -> Dit link omtaler HARDDISKE ...IKKE USB-nøgler.

Rent mekanisk giver det fornuft at 'låse'/'genoprette' lejet i en harddisk ved at sænke temperaturen voldsomt ,som kontraherer f.eks. metal og dermed undgå 'slup'/'vrikken' ..og den deraf følgende de-centrering af harddisk lejet ..såeh... Måske?

Men... Da der ingen mekaniske dele er, i et stykke silicium, såeh... ?

</TVIVLER-BANDEN>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-10 14:24

OK: men når/ hvis alt håb er ude, koster det jo ikke noget at prøve.
Som du selv skriver, kan visse firma´er måske hente noget tilbage, for en formue
og kunne man selv!! er det jo billigere.

Kom til at tænke på om det kunne være selve stikket (benene/ nålene) på din stick der er trykket skæve eller knækket?

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 13-12-10 17:07

Hej allesammen
Har en lumsk mistanke til at det er sket efter konen kom til at slukke for computeren .
Men det må jeg så leve med.
Måske kan den formateres igen?
Ærgerligt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-10 17:29

Vil medgive nomore i at en tur i fryseren til tider kan hjælpe med det mærkeligste. Det skader jo ikke.
Jeg har fx. en Auss One Netbook som ikke har været brugt i en tre måneder. Da jeg lige ville bruge den kunne det ikke lade sig gøre at oplade batteriet. Prøvede med fler forsøg i to dage, men intet hjalp. Så i en frysepose og tre timer i fryseren og pludselig kunne det modtage strøm igen. Det blev sat i netbooken direkte fra fryseren.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 13-12-10 19:26

DEFEKT USB FLASH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-10 10:10

flemse123 ->
Citat
...det er sket efter konen kom til at slukke for computeren.

Ja, det kunne lyde som en sandsynlig forklaring. Trøst dig med at det ku' vær' gået meget værre:

En alm. harddisk der mister strømmen under skrivning risikerer nemlig at disintegrere data så eftertrykligt, at en efterfølgende partitionering, formatering og installation af oprativsystem er eneste redning. Så man ka' sige at du er sluppet nådigt.

</MOLOKYLE>