/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvor var I for 30 år siden ?
Fra : åbenbart
Vist : 765 gange
20 point
Dato : 08-12-10 18:35

Husker I, der er så gamle, hvor I var og hvad I lavede 8. December for 30 år siden ?

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Lennon

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-10 18:38

hjemme

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-12-10 19:02

På arbejde

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 08-12-10 20:04

tror nok jeg var på øvelse med militæret

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-12-10 20:46

Jeg ved ikke hvad jeg lavede den dag, jeg husker at jeg så det i TVAvisen, og tænkte: Nå, og hvorfor skulle det være interessant at en afdanket pop-musiker, som historien nok skal glemme, er død?

I dag tænker jeg ca. det samme, selv om jeg er knapt så sikker på at historien vil glemme ham, der lader til at være penge i hans navn.

Kommentar
Fra : merced

Dato : 08-12-10 20:55

Jeg var ombord på Margrete Mærsk i det Indiske Ocean, Hvor telegrafisten Helle Mikkelsen kom ned og fortalte hvad der var sket. Jeg husker det som i går - jeg glemmer det aldrig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-12-10 21:03

Ja, helt præcist. Jeg var på arbejde og hørte det på min egen gamle, forlængst kasserede, cassetteradio.

For nogle år siden bankede det på min dør, det var en som ville sælge leksikon, han ville meget gerne indenfor, og han virkede da ganske tiltalende, så han fik lov at komme ind.

Han gjorde hvad han kunne, for at overbevise mig om, at jeg ikke kunne undvære de bøger han ville sælge.
Og uanset hvad han kom med af argumenter gjorde jeg dem til skamme.

Til sidst kom han med det argument, at det jo var rart, at kunne slå op hvornår forskellige ting var sket, og så spurgte han, om jeg f.eks. kunne huske hvornår John Lennon var død.

Og det kunne jeg, næsten, for jeg svarede meget sikkert, at det var i december 1980 eller januar 1981.

Hvis der er noget der har gjort et indtryk på os, så vil der være et eller andet man kan "hænge det op på".

Så sagde han farvel og tak.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-12-10 23:23

Jeg kan huske, at jeg så det i TV den dag. Havde været på arbejde.

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 09-12-10 03:35

Hjemme.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 09-12-10 16:37

I min seng - hørte det på min clock radio i kl. 7-radioavisen og lå lamslået og følte, at verden havde forandret sig og ondskaben havde sejret.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-12-10 02:48

åbenbart
(Blacklistet af kandu.dk)

ondskaben havde sejret
ellergranner der er den store (anmelder af ?)

SS_

Selv så jeg det på TV DR og S 1+2, og det gik Verden rundt.
og jeg var egentlig dybt rystet = no more Beatles/ Come To GEATHER??? sammen

som de på et eller andet tidspunkt havde lovet, muligvis uden
DENNE gut

http://www.youtube.com/watch?v=cte3xBrIGQA

//

http://www.youtube.com/watch?v=_Ls8Mhoafn0

http://www.youtube.com/results?search_query=My+Sweet+Lord

Kommentar
Fra : naeh

Dato : 10-12-10 08:53

Vi havde julefrokost på mit arbejde, en 3-14 års daginstitution, og vi spillede John Lennon et par timer medens vi gik og forberedte julefrokosten - før den gik over i "Søren Banjomus" og "Kender I den om Rudolph"

Sendte til min kone en hilsen gennem lokalradioen dét år - 1. December: "Woman" sunget af John Lennon. IMAGEN er også en sang, som til leve for evigt.

naeh, Beatles og John Lennon, det glemmer man ikke sådan lige.
Fulgte også de andre 3 karriere senere.

Kommentar
Fra : naeh

Dato : 10-12-10 09:30

Min viv gik med sådanne nogle "John Lennon Briller" Nu har hun nogen, som er smartere,
men jeg syntes alligevel de briller var "hip"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-10 09:52

Du er for nem jr

Kommentar
Fra : naeh

Dato : 10-12-10 10:24

Hej Klaudi - Ja, det ved jeg godt og det er med vilje ...

Er jeg nu blacklistet ?

JR

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-10 10:32

aner det ik

Kommentar
Fra : naeh

Dato : 10-12-10 10:33

Kommentar
Fra : naeh

Dato : 10-12-10 13:10

*naeh*, kan *åbenbart* ikke lukke dette spørgsmål, derfor points til alle deltagerne med denne sang. Appy Road har familien og jeg, naturligvis, gået på, ligesom The Beatles. Børnene var henne os skrive på muren, ligesom 1 million andre.

http://da.wikipedia.org/wiki/Abbey_Road

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-10 22:58

Uha... da var jeg 20 år og arbejdede i kollektivet Opera'en på Christiania, hvor vi arrangerede koncerter med bl.a. Savage Rose, Woodoo Gang, SAGA, Stig Møller, Parkering Forbudt, Ken Linding's BluesBand m.fl.

Når jeg gik UD for at høre musik var det i f.eks. Saltlageret, Bar-Bue i Magstrædet, det nystartede Ungdomshus på Jagtvej 69 og deslige. Som regel med bands fra den spirende punkscene som:

Sods (..nu; Sort Sol), ADS (Another Destructive Sytem), Birthdayparty, Kliche, Miss B Heaven osv.

Bedst var det når man tog til Berlin og hørte bands som KraftWerk, DAF, Die Krupp's mm.

Her er et stemningsbillede fra den tid:
[YOUTUBE]http://www.dailymotion.com/video/x10rv7_nitzer-ebbcontrol-im-here_music[/YOUTUBE]
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-10 23:05

UPS... Ged i YouTube link'et:

..og godt nok ca. 9 år senere

..men 'stemningen' var den samme
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-10 23:16

I ska' da ik' snydes for vellyden
Jeg prøver liiige dailymotion link'et igen:

http://www.dailymotion.com/video/x10rv7_nitzer-ebbcontrol-im-here_music
Sådan !
</MOLOKYLE>