/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
STOPPET GULVAFLØB IGEN OG SÅ IGEN
Fra : skipperkandu
Vist : 1997 gange
20 point
Dato : 07-12-10 14:06

KAN DET VÆRE RIGTIG MAN IKKE KAN KØBE EN SELVRENSEN VANDLÅS
SOM IKKE STOPPER I GULVET HELE TIDEN
DER ER HÅR OG ULÆKKER SLAM HVER 6 UGE SOM SKAL OP
FØJ FOR DEN

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-12-10 14:14

Prøv og spørg viseværten

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-12-10 14:47

Citat
Prøv og spørg viseværten

- så gi'r han nok en sang fra de varme lande...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-10 15:31

Hæld lidt afløbsrens i afløbet en gang om ugen for at forebygge det.

Hvad angår hår kan man købe en løs rist til at lægge i de små runde afløb.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-12-10 15:43

Havde samme problem og købte denne for ca. ½ år siden og den stopper aldrig til.
http://evolutionparts.dk/

Kommentar
Fra : lailamuller

Dato : 07-12-10 15:44

HEJ SKIPPER, JEG KENDTE OGSÅ PROBLEMET , MEN KØBTE VANDLÅS NO 1, I BYGGEMARKED
SÅ VAR DET PROBLEM LØST
VI ER 4 LANGHÅRET I FAMILIEN OG AFLØBSRENS KOSTER JO I DET LANGE LØB
VI HAR BRUGT NO 1 SIDEN MAJ OG HAR IKKE SET DEN SIDEN
BARE SÅ FEDT, HEJ

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-12-10 16:27

lad os nu en gang for alle AFLØBSRENS BØR FORBYDES
1. det ødelægger installationen på længere sigt
2. er det ikke sundt for miliøjet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-10 16:31

Citat
DER ER HÅR OG ULÆKKER SLAM HVER 6 UGE SOM SKAL OP

Brug afløbsrens .... det kan være den også udsletter savlekluden.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-10 17:36

hold da kæft, hvad sker der- 2 nye profiler- som begge råber ?

Nu kan det godt være jeg er ikke er helt med- er der noget jeg har overset ?

Iøvrigt er der svaret - så er den ged vel barberet

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 07-12-10 18:17

I et afløb skal der løbe vand og ikke hår, bind, trusser m.m.
Kan du da ikke fatte det?

HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-12-10 20:32

og hvis du renser det en gang om ugen får du ikke flere problemer. og så bliver det heller ikke så ulækkert. man behøver jo ikke vente til det er helt stoppet.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 07-12-10 20:55

1: Hvad er det for en type afløb du har?

2, 3 og 4: Der er IKKE noget der hedder AFLØBSRENS!!!!!! Det hedder [B]KAUSISKSODA[/B] Det må ikke anvendes til førsøg på at rense afløb med, det er et reklame stunt.... Dels er det noget svineri at hælde i kloaken (du hælder jo heller ikke motorolie der i, vel) Og så risikere man at det ætser rørene, beton rør at meget udsatte... Ellers ka man risikere at det hærder i vandlåsen/rørene, hvis ikke det kommer igennem men står stille.... OG det bliver hårdt som glas og ka kun fjernes ved at skifte rørene...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-12-10 00:06

Citat
Der er IKKE noget der hedder AFLØBSRENS!!!!!! Det hedder [B]KAUSISKSODA[/B]

Helt forkert, det er to forskellige produkter, selv om afløbsrens indeholder stærkt basisk syre a´la´ kaustisk soda.
Og afløbsrens er flydende mens kaustisk soda er små perler som først skal opløses, hvilket er årsagen til tilstopning når folk hælder alt for meget i afløbet.

Og et tip til de der absolut vil bruge kaustisk soda: Hav eddikesyre klar lige i nærheden, det neutraliserer sodaen hvis det sprøjter ved siden af.

Kommentar
Fra : skipperkandu

Dato : 08-12-10 08:21

HEJ MONSEN, MANGE TAK FOR OPLYSNINGEN,
HAR VÆRET INDE OG SØGE PÅ, VANDLÅS NO 1
DEN SER RIGTIG GOD UD OG ER UNIVERSAL,
SÅ DEN PÅSSER NOK OGSÅ TIL MIN JEG HAR EN AF DE
KOP VANDLÅSE HVOR HÅR OG SLAM HÆNGER FAST I
GO DAG TIL DIG

Kommentar
Fra : skipperkandu

Dato : 08-12-10 08:28

KAN SE DEN SÆLGES NÆSTEN I ALLE BYGGEMARKEDER
GLÆDER MIG TIL DE ÅBNER SKAL BARE HA DEN

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-12-10 11:44

skipperkandu - husk at skifte til små bogstaver

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 08-12-10 19:02

Citat
Helt forkert, det er to forskellige produkter, selv om afløbsrens indeholder stærkt basisk syre a´la´ kaustisk soda.
Og afløbsrens er flydende mens kaustisk soda er små perler som først skal opløses, hvilket er årsagen til tilstopning når folk hælder alt for meget i afløbet.

Tjae nu er det ved at være mange år siden jeg har brugt den slags... Men ved at at vi fik det i 25 L dunke... Og i hvilken form man får det er uderordnet... Det skader lige så meget i rørene... Og Syre er ikke bedre for rørene....