/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Overføre musik til mobil ?
Fra : Troldepige
Vist : 1716 gange
100 point
Dato : 06-12-10 07:00

Min datter ønsker sig en mobiltelefon med MP3-afspiller, så hun kan høre musik på den.
Jeg har kigget lidt på denne: http://www.nokia.dk/find-produkter/produkter/nokia-2690

Mit spørgsmål er, skal man have et kabel, som tilbehør, for at kunne overføre musik fra sin pc, eller hvordan overfører man ellers musik til den?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 07:26

Ja du skal bruge et USB > USB Micro kabel, det følger sikkert med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-10 07:34

Filerne kan også overføres vha. Bluetooth teknologien, såfrem pc'en understøtter denne trådløse kommunikationsmetode. På samme måde kan filer overføres mellem to mobiltelefoner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 07:39

Citat
Filerne kan også overføres vha. Bluetooth

Nemlig, men det kræver Bluetooth på PC, og det ta'r en halv krig at overføre et par numre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-10 07:39

Ps. En bluetooth transmitter til PC koster nogle få hundrede kroner og kan tilsluttes USB porten, hvis din computer ikke har en sådan transmitter indbygget
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-10 08:34

Klaudi, så vidt jeg kan se følger der kun disse ting med:

"Standardsalgspakke

* Nokia 2690
* Nokia Stereoheadset WH-102
* Nokia Kompakt lader AC-3
* Nokia-batteri BL-4C
* Brugervejledning"

Jeg har kiget på hvad der kan fås af tilbehør til den, og der kan jeg ikke se noget om et
USB > USB micro kabel.

Derfor blev jeg lidt "bange" for, om man er nødt til at have internet på telefonen, for at kunne downloade musik til den.

Men vil det så sige, at jeg evt. kan bruge det kabel jeg har til min MP3'er, det er sådan et kort kabel med et USB-stik i den ene ende og så et meget lille USB-lignende stik i den anden ende?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 08:41

Du kan sikkert bruge det kabel du har, men ellers koster det ikke en bondegård.

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_kabel/usba_microb/usba_han_microb_han_06_m_5254_da.html

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-10 09:06

Nu har jeg prøvet mig lidt frem med min egen mobil, en nokai 3110.

Jeg har noget musik på min pc, som jeg har fået af en kammerat, overført fra hans pc til en usb-nøgle, og fra usb-nøglen til min pc.

Jeg havde musikken liggende i "dokumenter", men har nu kopieret den over til windows mediaplayer.

Når jeg tilslutter tlf. til pc med kablet fra min mp3'er får jeg 3 muligheder på tlf., og vælger en der hedder noget med "synkroniser".
Så kommer jeg ind i windows mediaplayer, hvor jeg kan trække den musik jeg vil have synkroniseret, og det går fint nok, men når jeg så beder den om at synkronisere får jeg besked om, at der skete en fejl under synkroniseringen.

Er det mig der gør noget forkert?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 06-12-10 09:09

Når du får den med 3 muligheder, så vælg Datalager, så dukker tlf op i stifinder som et drev,
så kan du trække og slippe musik til den, eller højreklik på musik du vil have og gå til tlf (drev)
højreklik og vælg sæt ind

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-10 09:12

Rettelse:
På tlf. får jeg 3 muligheder:
Nokia-tilstand
Udskriv. & Medier
Datalager

Jeg vælger så "Udskriv. & Medier", og så kommer der et vindue på pc'en med nogle muligheder, hvor jeg vælger "Synkroniser digitale mediefiler til denne enhed".
De andre muligheder handler om billeder og videoer.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-10 09:16

Citat
Når du får den med 3 muligheder, så vælg Datalager, så dukker tlf op i stifinder som et drev,
så kan du trække og slippe musik til den, eller højreklik på musik du vil have og gå til tlf (drev)
højreklik og vælg sæt ind

Når jeg gør det får jeg følgende besked på tlf.:
"Indsæt et hukommelseskort først"

Og sådan et har jeg ikke.

Men vil det sige, at det skulle køre glat hvis bare jeg har et hukommelseskort til tlf., for så må datteren jo bare have sådan et også. ;)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 09:22

Ja du skal selvføli' have et datakort i tlf.

Citat
Hukommelse
Plads til MicroSD-hukommelseskort, op til 2 GB (hukommelseskort sælges separat)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-10 09:25

Så blev jeg da så meget klogere.

Jeg har jo aldrig pralet af, at være et geni udi teknik o.l.

Tusind tak for hjælpen, så kan jeg godt tage udenbys og købe julegave til datteren, og sikkert også en til knægten.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-10 09:26

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 09:27

Velbekomme

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 06-12-10 10:07

Bluetooth-USB-nøgler koster faktisk ikke mere end 50-60 kroner nu om stunder, men det tager stadig meget længere tid end naturmetoden med at overføre via det medfølgende firewirekabel, der kommer med telefonen ...