/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
God ide til en hjemmeside?
Fra : bjarnefilm
Vist : 888 gange
50 point
Dato : 05-12-10 08:55

Jeg har fået en god ide til en hjemmeside. Alle produkter i hele Danmark skal fotograferes og beskrives og lægges ud på en hjemmeside. Når man så skal bruge noget, fx en lampe, kan man slå op og se alle lamper. Så skal producent og forhandler være angivet, så man kan komme videre. Der skal ikke være noget salg fra siden. Siden skal finansieres af reklamer.

Siden kan også bruges til at finde ud af hvad ting er for noget. Hvis der i en arbejdsanvisning står at der skal bruges en 'hvid plast tylle', så kan man gå ind på siden og se hvad det er for noget og hvor det kan købes.

Spørgsmålet er om der findes sådan en side i forvejen? Alle kommentarer modtags med tak.

MVH
Bjarne

Accepteret svar
Fra : lexusmerlot

Modtaget 60 point
Dato : 05-12-10 08:58

Reklamefinanciering er efter min mening skyld i at mange hjemmesider springes over.
Det er sjældent at man ser produkterne på siden - den oversvømmes oftest at reklamer. Jeg bruger
max 1 sekund på reklamefinancierede sider.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-12-10 09:14

Et meget abitiøst projekt må jeg sige - god held med det...

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 05-12-10 09:18

Der er www.pricerunner.dk

Noget i den stil, som du taler om.

Men at samle ALLE produkter + billeder og brugsanvisninger mv. er nok uladsiggørligt. Det arbejde ville du aldrig blive færdig med.

Reklamefinancieret? Som lexusmerlot skriver, det vil afholde rigtig mange fra at ofre tid på din side. Reklamer er en pestilens. De "stille" af slagsen, som bruges her på kandu kan endda til nød gå, men alt for mange er desværre forfaldne til de meget aggressive og påtrængende, og de ødelægger mere end de gavner.

Måske skulle du starte med noget mindre ambitiøst og kun tage udvalgte kategorier med, det ville gøre dit projekt mere overskueligt - men stadig næsten umuligt at gennemføre 100%.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-10 09:37

Jo det lader sig gøre, et evighedsarbejde med tanke på alle nye produkter
der dukker op.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-12-10 12:10

Jeg har været inde på pricerunner og taste 'lampe'. Dem er det ca. 7000 af. Så ideen er altså kendt. Det regnede jeg også med. Det er rigtig at det vil være et kæmpe arbejde. Konklusionen er at det er en god ide, og en gang, når der er tid til det, så kan jeg starte lidt i det små. Jeg vil begynde med byggeartikler, så man kan slippe for at besøge 3 byggemarkeder, for et finde et bestemt metalbeslag.

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-10 14:56

Noget i stil med edbpriser.dk ?

Alene i den branche er der tusinder af produkter inclusive dimserne, og her er det forhandlerne der selv vedligeholder siden.
Det kan een mand ikke klare.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-12-10 15:16

Det er noget i stil med edbpriser. dk, som jeg tænker på. Men vægten skal være lagt på en beskrivelse af produktet og billeder af produktet. Desværre har jeg ikke mulighed for at ansætte nogen, så det bliver nok ved en god ide. Der er tit når man skal finde noget, så skal man kigge efter på den ene hjemmeside efter den anden. Det kunne være rart med en side, der har alle produkter. Men som det er sagt, så er det arbejde over de syv floder og over de syv bjerge.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-12-10 21:40

Hej bjarnefilm.

Hvad med at prøv på, at starte med en lille hjemmeside. Måske find en bestemt målgruppe.
Det kan være køb af kvalitetsvare eller billigt skramle m.m.
Herefter kan du videreudvikle hjemmeside og varegruppen...

Men jeg kan forstå du vil have alt med fra starten...

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 06-12-10 21:17

Tak til alle, der har brugt tid på mit spørgsmål. Desværre kan jeg ikke dele pointene, så det første indlæg får det hele. Jeg synes selv det er en pragtfuld ide jeg har fået. Foreløbig sker der ingenting, men glemt bliver det ikke.

MVH
Bjarne