/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Deling af kalender
Fra : morten75
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 02-12-10 10:03

hej findes der et program, som kan gøre så min kone kan lægge aftaler ind i min outlook kalender og omvendt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-10 10:25

ja, en exchange server.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-10 10:31

Eller Google kalender

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-12-10 11:31

Funktionen findes i Outlook og behøver ikke et ekstra program.

Men spørg mig ikke hvordan, jeg kan bare huske at chefen på mit job sendte mails til min private hvor mødetidspunkt m.m. røg direkte ind på min Outlook-kalender når jeg åbnede dem.

Han brugte Outlook 2000 og jeg 2007, og iøvrigt var han en djævel til Office, vi havde en intern vits om at han ikke kunne gå på lokum uden at have et Excel-ark i hånden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-10 15:38

LuffeA, for at man kan dele sin kalender med andre så de kan gå ind og se i den, med outlook, skal man bruge en exchange server. Møder kan man stadid sende uden at kunne se i andres kalender.

Men jeg ved at google har funktionen, men det kræver man benytter sir af gmail, deres funktion virker ikke igennem outlook.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-12-10 21:00

med Google Calendar kan du installere Google Calendar sync der kan synkronisere mellem Calendar.
På den måde kan i gøre det uden at have adgang til en exchange server.

Der er ovenikøbet en bonus.
I kan få Google Calendar til at sende jer en eller flere påmindelses sms når i har en aftale. Det er gratis

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 03-12-10 14:07

Ja men hvis man bruger exchange server, skal der vel stå en server et sted som er online hele tiden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-12-10 16:10

Det skal der nemlig, plus at der kræver man kan konfigurere en exchange server.