/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Målning af livvidde, brystvidde osv.
Fra : mlkl
Vist : 6607 gange
100 point
Dato : 28-11-10 14:28

Hej

Jeg er for tiden godt i gang med at sælge ud af en masse tøj...
Mit problem efterhånden, er når folk stiller spørgsmål omkring livvidde, brystmål osv, for når jeg i teorien tænker over det, vil disse mål vel aldrig være korrekte???
Tøjet burde vel være udvidet, før man kan foretage et rigtigt mål, og hvis man kun har et stykke tøj og et målebånd, hvordan vil man så kunne måle tøjet korrekt?

Håber I forstår mit spørgsmål.. og kan komme med lidt hjælp

På forhånd tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-10 14:35

Når jeg køber tøj hos eks. www.ellos.dk så tager jeg mine egne mål og så går jeg ind på deres måleskema og ser hvilken størrelse som passer til mig. Og hvorfor skulle jeg snyde med målene? Så er tøjet da for småt.

Og de handler med tøj fra forskellige designere, så størrelserne kan variere. Men ens egne mål må være udgangsmålet. Jeg kender ingen kvinder der vil snyde med målene overfor sig selv. Det er en anden snak hvis manden skal vide det.

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 28-11-10 18:27

Tak for svaret

Jeg tror dog du har misforstået spørgsmålet lidt
Det jeg mente er, at når en mulig køber stiller et spørgsmål til mine annoncer ang. mål på det tøj jeg har til salg, så vil det jo aldrig være de rigtige mål, da tøjet jo ikke sidder på en krop.. hvis du forstår? - Altså målene vil jo ikke være præcise idet at tøjet jo bliver udvidet, når det sidder på en krop. Når jeg bliver bedt om at måle tøjet.. sidder det jo ikke på en krop.. Forstår du?

Derud over.. kan jeg jo ikke måle tøjet på mig selv, da det som regel ikke er i min størrelse.

Så.. hvordan skal man kunne måle det, så målene vil være rigtige???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-10 18:44

Gå ned i en forretning, eks. Bilka og køb billige bluser og prøv så at sammenligne. Alternativt kan du hos Stof/Stil købe mønstre med den rigtige størrelser. Og man måler størrelserne inden tøjet tages på, og så er det lige meget om tøjet udvider sig.

www.stofogstil.dk

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-11-10 19:50

Det eneste, du kan gøre, er at måle tøjet med målebåndet og så opgive de mål. Så må folk selv regne de cm fra, som gør at det ikke sidder stramt på dem. Opgiv stoffets reelle mål.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-11-10 20:38

Jeg mener godt, at du f.eks. kan lægge en T-hirt fladt på et bord og måle brystvidden, så kan kunden jo gøre det samme med en T-shirt fra skabet, og på den måde sammenligne.
Hvis bare du oplyser hvordan målet er taget, kan det jo ikke være så svært.

Du kan også f.eks. skrive dit eget brystmål, og oplyse, at du kunne passe det for 8 kg. siden. ;)

Når jeg skal strikke en trøje måler jeg helst efter en gammel trøje, der passer godt.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-10 21:03

Brystmål på trøjer, bluser, t-shirt: Læg tøjet fladt på et bord, og så måler du tværs over brystet, der hvor sidesyning og ærme mødes og ganger med to..det er brystmålet.
For tøjet skal bestemt ikke være udvidet når det måles.

Bukser: benlængde er udvendig fra linning til nederste kant , skridtlængde er benlængden "mellem benene"
Livvidde på bukser og nederdele måles ved at du starter et sted og måler hele vejen rundt til du når startstedet igen.lynlås og knap skal være lukket..nemmest at gøre det mens du holder målebåndet sammen med stoffet og "kører" bukselinning og målebånd mellem fingrene....det lød vist indviklet, håber du forstår meningen

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 28-11-10 21:13

Tusind tak for alle jeres svar

@Dova - Dit svar er bedst uddybet.. og tak - Nu forstår jeg det endelig

Fortsat god søndag til alle

Godkendelse af svar
Fra : mlkl

Dato : 28-11-10 21:15

Du er super