/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Det bliver jul i år...
Fra : Flash77
Vist : 920 gange
20 point
Dato : 26-11-10 19:36

Så skal vi have skudt en gris. Der er intet som en god flæskesteg!

Er der nogen der ved hvor man kan gå på jegt efter grise?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-10 19:53

Find en lukket gård, fang grisen og luk den derind. Løb rundt efter grisen til den ikke kan mere.
Se nu har du gratis vildsvin.

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 30 point
Dato : 26-11-10 20:17

Citat
Er der nogen der ved hvor man kan gå på jegt efter grise?

I supermarkeder og så gør det heller ikke noget, hvis du er (h)julbenet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-11-10 20:57

Citat
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-11-10 20:17

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Er der nogen der ved hvor man kan gå på jegt efter grise?

I supermarkeder og så gør det heller ikke noget, hvis du er (h)julbenet.

Det prøvede jeg sidste år - og sikke en ballade der blev da jeg fyrede mit jagtgevær af ned i køledisken. Det vil jeg ikke gentage i år, selvom jeg faktisk synes rigtigt godt om idéen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-11-10 20:59

Citat
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-10 19:53

--------------------------------------------------------------------------------

Find en lukket gård, fang grisen og luk den derind. Løb rundt efter grisen til den ikke kan mere.
Se nu har du gratis vildsvin.

Det skal helst være tamme grise, så man ikke skal løbe for meget efter dem, og swå skulle man gerne kunne komme på rimeligt tæt skudhold af dem, så man kan ramme dem med en promille på ca. 3.1 - det er ikke nemt at være jæger!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-10 21:15

Hos en landmand.

hawaii7

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-11-10 21:51

Findes der grænser for hvor stor kaliber man må bruge til jagt? Det er jo trods alt kun jul en gang om året, og så synes jeg ligeså godt man rigtigt kan give den gas...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-10 23:09

Du må skyde med et enkelt hagl, der skal vel også være lidt spænding ved jagten. Og svinet skal vel også føle det er jul. Den kan måske endda redde livet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-11-10 02:51

Du kunne jo ikke ramme dengang.......
så mon ikke du skulle vælge en fra køledisken ??

http://www.bt.dk/nyheder/jaeger-paa-grisejagt-skoed-vaskemaskine

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 28-11-10 17:14

Tak for svaret Christa.N.

Jeg prøver igen i år, så må vi se om det går bedre end det plejer. Jeg har allerede bestemt mig for hvilken supermarkedskæde jeg vil gå på jagt i - der er jo specielt et sted der har ry for at have en masse gammelt kød liggende, så hvis nu det er en gammel gris jeg vil jage, så er den nok nemmere at få ram på end på en "ny"...

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 29-11-10 09:56

He he - med din griseflæskestegsjagtteknik skåner du naturen, får forhåbentlig ramt et gammelt svin og det bliver en dejlig jul !

Du er i sandhed en stor jæger .......

Tak for stjerner og poæng.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-11-10 15:51

Hmmm, jeg har et par adresser, hvis du udelukkende går efter gamle svin.

Mvh.
Tonganeseren