/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fra : lehrnarts
Vist : 607 gange
41 point
Dato : 23-11-10 17:01

Er der nogen regler for hvor koldt der må være i en lejelejlighed????????????

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-11-10 17:10

Du skal sørge for at vandrør ikke frostspringer

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-11-10 17:14

Et meget intelligent og sigende spørgsmål:

Citat
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fra : lehrnarts

Det skal nok give mange svar

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-10 17:16

Nej det bestemmer man selv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-10 17:17

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 4
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 8

Kommentar
Fra : kænt

Dato : 23-11-10 17:24
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-11-10 17:27

AHA - endnu een af dem som annulerer når emnet er tilstrækkeligt belyst - ja, ja ... hvad pokker !
Normalvis påhviler den indvendige vedligholdelse lejeren, så hvis du sparer så meget på varmen at det medfører f.eks. fugtskader eller sprængte vandrør, så er det dit ansvar, og du kommer selv til at betale for evt. istandsættelse.
Hvis spørgsmålet er ment sådan, at du holder pingviner som kæledyr og gerne vil have det koldt, så skulle der ikke være noget i vejen for det - så længe du ikke forårsager nogle af de før nævnte skader på lejemålet.

Jysk har tilbud på dyner i denne uge

Kommentar
Fra : lehrnarts

Dato : 23-11-10 18:09

Jeg vil nu hellere have det varmt...

Men det er en meget kold stuelejlighed, så tænker bare der må være en grænse for hvor koldt det må være, når der ikke er varme på???!!
Kan man tillade sig at sige noget til boligselskabet? Eller er der ikke noget man kan gøre?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-11-10 18:25

Citat
Kan man tillade sig at sige noget til boligselskabet? Eller er der ikke noget man kan gøre?

.... du kan selvfølgelig godt sige noget til boligselskabet, men hvis dit varmeanlæg virker, når du ellers nænner at skrue op for det, tja - så er de sikkert rimelig lige glade.
Det er jo ikke dem, men dig selv som skal betale varmeregningen ............

Kommentar
Fra : lehrnarts

Dato : 23-11-10 18:28

Radiatorerne virker fint. Men der er ikke i alle rum..

Det kan vel ikke være lovligt at der er mindre end 10 grader når der ikke er varme på?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-10 18:31

Har du overvejet at skrue op for varmen? Eller prøv at udlufte de radiatorer der ikke varmer ordentligt.

Kommentar
Fra : lehrnarts

Dato : 23-11-10 18:52

Radiatorerne virker fint. Men der er ikke i alle rum..

Det kan vel ikke være lovligt at der er mindre end 10 grader når der ikke er varme på?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-11-10 18:55

Citat
Det kan vel ikke være lovligt at der er mindre end 10 grader når der ikke er varme på?

Hvis du kan holde 10 grader når det intet varme er på så er du da heldig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-10 19:04

Hvis jeg ikke har varme på så er her næsten frost.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-11-10 20:20

radiatorerne er faktisk beregnet til at varme lejligheden op med. og det er dig selv der skal sørge for at lukke op for dem. det har boligelskabet intet med at gøre. de skal bare sørge for, at der er mulighed for at få varme på lejemålet. og de er ligeglade med hvad det koster dig at varme lejligheden op.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 23-11-10 21:08

Ha Ha.

Hvis du ikke har varme på vil temp. squ da falde til næsten udenfor temperatur efter nogen tid.

nogen tid vil så afhænge af hvor godt der er isoleret!

Du kan med egen kropsvarme dog varme den lidt!

Du kan ikke finde en bolig der varmer sig selv op uden der er tændt for varmen, hvis det er det du søger er vi mange!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-10 22:20

Og der er ingen regler for hvor koldt der må være. Hvis der er frostsprængte rør så er det misligeholdelse. Er der andre frostskader så er det misligeholdelse. Men du kan have 5° hele året rundt og det er ok. Du skal bare betale skaderne efterhånden som de opstår.

Kommentar
Fra : kænt

Dato : 24-11-10 12:16

prøv her, måske ...

http://www.juraport.dk/Lejebolig.asp

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-11-10 16:29

Der er en lov der skal overholdes.

Temperaturen skal altid være højere end -273,15° C ellers er det i modstrid med naturloven

Ud over det så kender jeg ikke nogen lov der foreskriver en mindste temperatur (eller max for den sags skyld). Boligselskabet kan dog godt have en vedtægt der siger at der f.eks skal være minimum 3° C