/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs router
Fra : 19431225
Vist : 1388 gange
100 point
Dato : 23-11-10 16:56

Hej

Jeg får installeret fibernet i næste måned 30/30, og har derfor have købt en trådløs router D-link dir 655, men til min skræk ser jeg nu at den ikke har et stik til IP telefoni, så nu må jeg sende den tilbage.
Er der nogen som kender en god trådløs router som har nogenlunde samme egenskaber som d-link 655 men som har udtag til IP telefoni.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-10 17:17

Jeg tror ikke du skal bruge routeren til IP telefoni, for da vi fik fibernet så var der seperat stik til IT telefoni. Og det sad ved siden af stik til TV/radio og internet.

Men har i fået at vide at i skal bruge routeren til telefoni?

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 23-11-10 17:26

Citat
eg tror ikke du skal bruge routeren til IP telefoni, for da vi fik fibernet så var der seperat stik til IT telefoni. Og det sad ved siden af stik til TV/radio og internet.

Men har i fået at vide at i skal bruge routeren til telefoni?

Hej Tak for svaret, nej jeg har ikke fået noget at vide om jeg skal bruge routeren til ip telefoni, jeg gik bare ud fra at det skulle gennem routeren, fordi det gør det på det nuværende system.
Mener du at ip telefoni går direkte fra den box som i mit tilfælde er sydenergi sætter op??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-10 18:01

Nu er det jo ikke alle der har en router så mon ikke i får seperate stik til telefoni? Men tag dog og ring til dem, de er da til at tale med.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-11-10 18:16

Af ren nysgerrighed, hvem stiller spørgsmålet:
Citat
19431225 eller relløm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-11-10 18:54

Da vi fik fibernet var der jo en trådløs router med i pakken. Der kunne man tage tv, internet via lan og Ip telefoni i en og samme router.
Bredbånd Nord

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 23-11-10 19:28

Tak for svaret granner01.
Hej
Tak for din oplysning, jeg har fundet ud af at ip telefoni bliver tilsluttet Sydenergi's boks.
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-10 19:57

Selv tak og du har gjort et godt køb med den router dir 655. Jeg har den selv og den er lynende hurtig og kører meget stabilt med både kabel tilslutning og trådløst samtidig.