/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp til valg af router.
Fra : Kevizz
Vist : 523 gange
47 point
Dato : 17-11-10 07:04

Hejj alle.

Er nu blevet meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Vi har et Zyxel P-2602R-D1A modem (tror jeg nok det hedder) og en D-link DIR-615 router med 2 antenner.
Mit problem er at min computer ud af 4 andre hele tiden logget af og på internettet. Så når jeg måske spiller et eller andet mmorpg spil lagger den helt og disconnecter hele tiden. Og jeg har ingen ide om hvad der er galt. Den Zyxel router vi har er nogle år gammel, så måske problemet ligger der? Og D-linken er omkring 1 år. Men jeg skal ud og ha fået købt nogle nye, og derfor er mit 2. spørgsmål også, hvilke jeg skal købe. Som sagt har vi 4 computer i huset. Jeg spiller lidt WoW som det eneste, og det er bare træls når jeg disconnecter hver 5 min. og samtidig lagger. Jeg ved at der kan være mange grunde til at min computer opfører sig som den gør, så jeg ville så meget håbe at i kunne hjælpe mig. Forresten har jeg en HP dv7. Men er i hvert fald besluttet på at fornye disse routere. Jeg håber at jeg er kommet nok information til i kan hjælpe mig, ellers skal i bare spørge, så svarer jeg.

Venligst KevinKK

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-11-10 07:38

http://www.metageek.net/products/inssider
prøv at hente dette lille program og kør det, det giver dig en del oplysninger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-10 12:36

Jeg ville investere i en kraftigere router, en D link dir 655. Vi har en og den virker med kabler og trådløst i hele huset, og ingen mister hastighed på de 4 computere der nogen gange kører samtidig.

Her kan du læse om den: http://www.pcworld.dk/art/9168?page=3

Her kan den købes, men jeg er ikke sikker på det er billigste pris. Jeg skal til tandlæge nu så det må blive senere jeg leder efter en billigere pris.

http://www.pixmania.com/dk/dk/535879/art/d-link/router-wifi-dir-655-switc.html?srcid=202&mctag=ref_goog_1228&gclid=CP23tNPjp6UCFdgq3godSWaRHA

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-10 15:41

Det er ikke sikkert at dine routere fejler noget, måske skyldes problemet at du har trådløs forbindelse når du spiller , du bør vælge en kabel løsning til spil

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-11-10 20:51

Du kan ikke undgå lag når du kører trådløs, det er "Fact of life"
Følg lige link fra ferik og check om der ligger et andet netværk og forstyrrer, måske en anden kanal kunne hjælpe
InSSider kan kun vise netværkstrafik, det er ikke en spektrumanalyzer der kan vise støj fra mobiler, dørklokker, lysdæmpere, bluetooth, mikroovne osv.. så selv om det ikke ser ud til at der skulle være noget kan det mange gange hjælpe at skifte til en anden kanal.

Hvis du kører 802.11g på kanal 12 eller 13 så check lige at netkortet i din bærbare er sat rigtigt op, hvis det er sat til usa (og det er ikke ualmindeligt) så tillader det kun op til kanal 11. Resultatet er så at den hopper af nettet ved den mindste smule støj eller belastning af netværket

Det vil være spild af penge at skifte din D-Link. Sørg for at den er opdateret med sidste nye firmware og hvis der er en fejl på den så benytter du dig af din 2 års reklamationsret