/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vinduesviskere larmer
Fra : mmax
Vist : 7959 gange
100 point
Dato : 14-11-10 23:02

nogen herinde der har et godt råd til visker blader der larmer(piver)de er næsten nye men giver meget lyd fra sig
hilsen mmax

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-10 23:25

De kan endda finde på at hoppe hen over ruden.
Det kaldes også at de "rufler"
Årsagen kan være, at både rude og viskerblad faktisk er blevet FOR rent.
Og så binder gummiet på glas overfalden.

Løsningen er meget enkel :
prøv en dråbe eller 2 helt almindelig hånd-opvaskemiddel i sprinkler beholderen.
Det giver en slags "smørelse".

Problemet kan også være direkte modsat, nemlig at din rude har en solid trafikfilm, som skal renses af med en regulær ruderens.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-11-10 01:25

Aldi havde "Stark Rudeforsejler" på tilbud, Kan varmt anbefales. Ved hastigheder over 50km/t blæser regnen simpelthen af, og ved lavere hastigheder arbejder viskeren fulstændig lydløst.

Men ruden skal selvfølgelig renses grundigt før påføring af forsejleren.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 15-11-10 09:26

Det kan skyldes vinklen på viskerbladet i forhold til ruden. Hvis viskerbladene ligger for meget ned, opstår skrubberiet - i reglen værst den ene vej. Vinklen bør være 90 grader og kan justeres ved, at dreje på viskerarmen med en tang e.l. ganske lidt ad gangen, så bladet "står" oprejst mod ruden.
Mærk også lige efter om der er slør i de plastikdimser, der holder bladet fast til armen. Hvis det hele sidder og rasler her, er det håbløst, at forsøge udbedring.

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 15-11-10 09:32

Hvilket mærke viskere taler vi om?
Mvh Poolmasn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-11-10 10:55

Tag et nedfalds æble, del det i to og tør forruden med det halve æble,
den anden halvdel kan du bruge på bagruden...

Godkendelse af svar
Fra : mmax

Dato : 22-11-10 23:35

Tak for svaret Beestone.